Marcus Nilson väntar med förhandlingarna så han slipper fysen under försäsongen. Blir förbannad ifall han stannar, killen gör vad som helst för att undgå träning och ansvar-daniel- skrev:Oavsett vad som händer med Mackan så tycker jag faktiskt det mest pinsamma i hela soppan är att vår s.k lagkapten inte gjort ett enda uttalande i någonsomhelst intervju efter uttåget ur serien. Det måste vara årtusendets sämsta lagkapten. Helt ärligt talat så tycker jag faktiskt det är rent ut sagt skandalöst...Jim Morrison skrev:Den där jävla Marcus Nilson ryktas ju till varenda elitserieklubb samt deras juniorlag. Ett jävla skämt är vad det är.Soedergren22 skrev:Såg på något forum att Mackan tydligen ryktas till Modo. Har dock inga källor på detta utöver vad som stod i forumet.
Är han så skamsen och sur så borde han illa kvickt gått med på att spela med Djurgården gratis för att vara med på resan upp.
Har oerhört svårt att tro att DIF har sagt nej till honom, utan han kunde säkert tänka sig att stanna - om han fick tillräckligt med pengar för besväret. När en 60%-ig sänkning av lönen kom på tal så vart det nog inte lika spännande längre.
Tack för kaffet och adjö.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- SirDIFalot
Nej. Det är inte Nichlas unge.-daniel- skrev:Backstabtraitor skrev:Med tanke på att Challe endast värvar juniorer så bör de lira i varsitt backpar för att få jämvikt. Tycker det går för långt alltså, det kommer bara gamlingar och juniorer. In med folk mellan 23 och 28, då man är som bäst! Tycker dock att Timmy är en bra värvning men ifall man kollar på forwardsidan ser man att det är för mycket gamlingar och juniorer.HomeOfSvenTumba skrev:Ses Timmy eller Granath som försteback?
Ps: har någon sett Alexander Falk spela? Är aningen misstänksam att han får spela enbart för att han är Nichlas unge. Vi kan inte ha sådan rekrytering, men kanske inte bör dra förhastade slutsatser men jag förstår inte den lyriska inställningen alla har till Challe. Han har inga bra meriter som coach och seriöst är det bara jag som blir förbannad över att han arbetade inom travsektionen för aftonbladet under den kritiska situationen i kvalserien, han håller fortfarande på med travet.
Dessutom nu när jag funderar vidare så minns jag att det var en frågestund med Challe, då sa han att han inte följt juniormatcherna förra året på plats, endast sett resultaten. Då skulle jag allt vilja veta vad det är som får honom att ta upp en 18-åring till A-laget när han knappt sett honom spela.
...Alexander är väl ändå inte Nichlas unge. Eller har jag missat något kapitalt?
Härligt neggo du är annars. Vet inte vilka förhoppningar du sitter inne med, newsflash: VI SPELAR I HOCKEYALLSVENSKAN, inte Elitserien.
Expert.
- Jim Morrison
Tony Zabel som tog upp honom, inte Challe.Backstabtraitor skrev:Med tanke på att Challe endast värvar juniorer så bör de lira i varsitt backpar för att få jämvikt. Tycker det går för långt alltså, det kommer bara gamlingar och juniorer. In med folk mellan 23 och 28, då man är som bäst! Tycker dock att Timmy är en bra värvning men ifall man kollar på forwardsidan ser man att det är för mycket gamlingar och juniorer.HomeOfSvenTumba skrev:Ses Timmy eller Granath som försteback?
Ps: har någon sett Alexander Falk spela? Är aningen misstänksam att han får spela enbart för att han är Nichlas unge. Vi kan inte ha sådan rekrytering, men kanske inte bör dra förhastade slutsatser men jag förstår inte den lyriska inställningen alla har till Challe. Han har inga bra meriter som coach och seriöst är det bara jag som blir förbannad över att han arbetade inom travsektionen för aftonbladet under den kritiska situationen i kvalserien, han håller fortfarande på med travet.
Dessutom nu när jag funderar vidare så minns jag att det var en frågestund med Challe, då sa han att han inte följt juniormatcherna förra året på plats, endast sett resultaten. Då skulle jag allt vilja veta vad det är som får honom att ta upp en 18-åring till A-laget när han knappt sett honom spela.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det säger jag inte något emot? Jag pratar fortfarande om lagbygget, hur laget står sig spelare för spelare jämfört med de två sämsta i Elitserien. Spelet däremot ska givetvis vara ödmjukt gentemot motspelare i AS.-daniel- skrev:Känns som det mest handlar om att toppa formen tills kvalserien.DIF_Soldier skrev:För att Allsvenskan inte ska bli vår verklighet, vår mentalitet. Vi måste tänka och agera som ett Elitserielag om vi ska spela i finrummet åter. Utgången ska alltid vara att vi bygger ett lag som kan slå de två sämsta i Elitserien.-daniel- skrev: Vi har allsvenska löner och en allsvensk budget att förhålla oss till, så varför skall man mäta laget med något annat?
Om inte, vad fan spelar vi för?
Tycker det är OERHÖRT viktigt att vi inte går runt och fokuserar på KS hela säsongen, så fall kommer det bli gummiarmar på varenda spelare när det väl börjar närma sig (som Leksand vartenda år). Det blir väldigt klyschigt, men ta en match i taget och se till att få i hop gruppen under hösten. Framförallt bygga ett stabilt självförtroende på hemmaplan. Börja gasa något mer efter jul för att försöka få in en riktigt positiv trend mot slutet av grundserien.
Att "tänka och agera som ett Elitserielag" förstår jag inte alls vad du eller Magnutz menar skulle vara poängen med.
Det jag reagerade på var att du vill jämföra laget med andra allsvenska lag, dvs. sänka kraven på kvalité för att det är en annan serie. Vi ska inte nöja oss med något annat än vinst i Kvalserien sett till spelarmaterialet.
Målet ska vara att på förhand vara bättre än Rögle och Timrå, eftersom det är dem vi i slutändan ska slå. Visst är budgeten mindre, men det får absolut inte kraven vara. Tvärtom skall de vara högre än någonsin.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Borde varit så. Litar inte Challe på Zabel och K-G Stoppel har vi stora problem. Dessutom blir ju Falk antingen 8:e eller 9:e back. Känns som han är en bra bit från A-laget ändå.Jim Morrison skrev:Tony Zabel som tog upp honom, inte Challe.Backstabtraitor skrev:Med tanke på att Challe endast värvar juniorer så bör de lira i varsitt backpar för att få jämvikt. Tycker det går för långt alltså, det kommer bara gamlingar och juniorer. In med folk mellan 23 och 28, då man är som bäst! Tycker dock att Timmy är en bra värvning men ifall man kollar på forwardsidan ser man att det är för mycket gamlingar och juniorer.HomeOfSvenTumba skrev:Ses Timmy eller Granath som försteback?
Expert.
-
Ja jag blir jävligt neggo med tanke på att det var förmodligen åldersfördelningen som fällde oss förra året, lets go into the same trap again?SirDIFalot skrev:Nej. Det är inte Nichlas unge.-daniel- skrev:Backstabtraitor skrev:Med tanke på att Challe endast värvar juniorer så bör de lira i varsitt backpar för att få jämvikt. Tycker det går för långt alltså, det kommer bara gamlingar och juniorer. In med folk mellan 23 och 28, då man är som bäst! Tycker dock att Timmy är en bra värvning men ifall man kollar på forwardsidan ser man att det är för mycket gamlingar och juniorer.HomeOfSvenTumba skrev:Ses Timmy eller Granath som försteback?
...Alexander är väl ändå inte Nichlas unge. Eller har jag missat något kapitalt?
Härligt neggo du är annars. Vet inte vilka förhoppningar du sitter inne med, newsflash: VI SPELAR I HOCKEYALLSVENSKAN, inte Elitserien.
- SirDIFalot
Tycker du att det var ålderfördelningen som fällde oss ifjol så får det står för dig. Överskattat material säger jag. Hade inget med åldern att göra. Jag ser inget direkt problem med åldrarna vi har i laget? Framför allt inget med att signa upp en lovande junis som 9:e back.Backstabtraitor skrev:Ja jag blir jävligt neggo med tanke på att det var förmodligen åldersfördelningen som fällde oss förra året, lets go into the same trap again?SirDIFalot skrev:Nej. Det är inte Nichlas unge.-daniel- skrev:Backstabtraitor skrev:Med tanke på att Challe endast värvar juniorer så bör de lira i varsitt backpar för att få jämvikt. Tycker det går för långt alltså, det kommer bara gamlingar och juniorer. In med folk mellan 23 och 28, då man är som bäst! Tycker dock att Timmy är en bra värvning men ifall man kollar på forwardsidan ser man att det är för mycket gamlingar och juniorer.HomeOfSvenTumba skrev:Ses Timmy eller Granath som försteback?
Expert.
- -daniel-
Men klart som fan man måste jämföra en spelartrupp med andra lag från samma serie?DIF_Soldier skrev: Det jag reagerade på var att du vill jämföra laget med andra allsvenska lag, dvs. sänka kraven på kvalité för att det är en annan serie. Vi ska inte nöja oss med något annat än vinst i Kvalserien sett till spelarmaterialet.
Eftersom vi, precis som du själv är inne på, kommer ha en klart lägre budget än just TIK och RBK så får man ju göra smarta värvningar, och lita till spelare som trots allt har DIF-hjärta och kan spela för en betydligt lägre lön än vad de egentligen kan skrapa in på annat håll. Vilket precis Challe hittills har lyckats förträffligt med.
Klart som fan målsättningen är att gå upp till Elitserien direkt, men ser inte riktigt vart du vill komma här... vara bättre "på pappret" än TIK / RBK? Call me stupid, but I don't get it.
- -daniel-
Så trött på det här tugget om åldersfördelning... Det är naturligtvis INTE bra om man har ett lag med enbart juniorer, eller likaledes precis lika uselt att ha ett lag med ENBART gamla avdankade stofiler.Backstabtraitor skrev:Ja jag blir jävligt neggo med tanke på att det var förmodligen åldersfördelningen som fällde oss förra året, lets go into the same trap again?SirDIFalot skrev:Nej. Det är inte Nichlas unge.-daniel- skrev:Backstabtraitor skrev:Med tanke på att Challe endast värvar juniorer så bör de lira i varsitt backpar för att få jämvikt. Tycker det går för långt alltså, det kommer bara gamlingar och juniorer. In med folk mellan 23 och 28, då man är som bäst! Tycker dock att Timmy är en bra värvning men ifall man kollar på forwardsidan ser man att det är för mycket gamlingar och juniorer.HomeOfSvenTumba skrev:Ses Timmy eller Granath som försteback?
Bra Hockeyspelare i mitten av sin karriär, dvs 22-28 år eller något liknande, har en tendens av att ställa högre krav i form av lön osv än en spelare som är inne på sina sista år, eller på en hungrig junior. Vart skall man få kapitalet i från att värva spelare i zenit av karriären? Farbror Melker?
Tycker det känns som vi börjar få in en rätt bra mix i laget, ansluter en back med rutin till samt att Otto och Ljungh kommer in så har vi en så löjligt mycket bättre trupp än vad jag trodde vi skulle ha... mycket hänger sen på vad vi landar för keeper, men det är en annan fråga.
Håller med dig, en stor jävla skandal att han inte gjort ett endaste uttalande, som borde kommit samma kväll vi åkte ur ES. Tycker att DIF, eller Challe ska gå ut med vad som gäller/händer med Mackan.-daniel- skrev:Oavsett vad som händer med Mackan så tycker jag faktiskt det mest pinsamma i hela soppan är att vår s.k lagkapten inte gjort ett enda uttalande i någonsomhelst intervju efter uttåget ur serien. Det måste vara årtusendets sämsta lagkapten. Helt ärligt talat så tycker jag faktiskt det är rent ut sagt skandalöst...
Är han så skamsen och sur så borde han illa kvickt gått med på att spela med Djurgården gratis för att vara med på resan upp.
Har oerhört svårt att tro att DIF har sagt nej till honom, utan han kunde säkert tänka sig att stanna - om han fick tillräckligt med pengar för besväret. När en 60%-ig sänkning av lönen kom på tal så vart det nog inte lika spännande längre.
Tack för kaffet och adjö.
Lindström, Granath, Johner och Hank är alla nyförvärv som är i bra ålder. Sen tror jag knappast att åldersfördelningen var den stora anledningen till fiaskot. Med totalt ointresserad tränare och trötta spelare så var vi dömda att misslyckas.Backstabtraitor skrev: Ja jag blir jävligt neggo med tanke på att det var förmodligen åldersfördelningen som fällde oss förra året, lets go into the same trap again?
Några av juniorerna kommer ta ordinarie platser i truppen, några inte. Precis som vanligt. Zabel har tränat juniorlaget i mååånga år nu och bör väl ha rätt bra koll på vilka som ska få chansen.
Håller dock med om att jag känner mig osäker med Challe på tränarposten. Han har inte presterat särskilt bra tidigare, men sen har väl inte heller förutsättningarna varit de bästa. Gillar det han gör som sportchef.
Avgå Jocke.
-
Kolla backuppsättningen och säg att det är en bra mix mellan gamla och unga. Vi måste satsa på att få upp laget till ES nästa år, annars kommer alla medgångare sticka och vi kommer att få ännu mindre pengar att spendera. Det är bara att jämföra med AIK som snittade runt 2000 i hockeyallsvenskan efter en lång sejour.Så trött på det här tugget om åldersfördelning... Det är naturligtvis INTE bra om man har ett lag med enbart juniorer, eller likaledes precis lika uselt att ha ett lag med ENBART gamla avdankade stofiler.
Bra Hockeyspelare i mitten av sin karriär, dvs 22-28 år eller något liknande, har en tendens av att ställa högre krav i form av lön osv än en spelare som är inne på sina sista år, eller på en hungrig junior. Vart skall man få kapitalet i från att värva spelare i zenit av karriären? Farbror Melker?
Tycker det känns som vi börjar få in en rätt bra mix i laget, ansluter en back med rutin till samt att Otto och Ljungh kommer in så har vi en så löjligt mycket bättre trupp än vad jag trodde vi skulle ha... mycket hänger sen på vad vi landar för keeper, men det är en annan fråga.
-
Håller med dig om att de fyra värvningarna är bra. Men det fungerar inte att satsa på så många juniorer samtidigt, vi måste öppna skattkistan och satsa på att komma upp direkt annars kommer vi gå under. Men som sagt vi har alltså fyra av 20 spelare i "rätt ålder".B.I.B.A skrev:Lindström, Granath, Johner och Hank är alla nyförvärv som är i bra ålder. Sen tror jag knappast att åldersfördelningen var den stora anledningen till fiaskot. Med totalt ointresserad tränare och trötta spelare så var vi dömda att misslyckas.Backstabtraitor skrev: Ja jag blir jävligt neggo med tanke på att det var förmodligen åldersfördelningen som fällde oss förra året, lets go into the same trap again?
Några av juniorerna kommer ta ordinarie platser i truppen, några inte. Precis som vanligt. Zabel har tränat juniorlaget i mååånga år nu och bör väl ha rätt bra koll på vilka som ska få chansen.
Håller dock med om att jag känner mig osäker med Challe på tränarposten. Han har inte presterat särskilt bra tidigare, men sen har väl inte heller förutsättningarna varit de bästa. Gillar det han gör som sportchef.
- SirDIFalot
Timmy - TransatlantBackstabtraitor skrev:Kolla backuppsättningen och säg att det är en bra mix mellan gamla och unga. Vi måste satsa på att få upp laget till ES nästa år, annars kommer alla medgångare sticka och vi kommer att få ännu mindre pengar att spendera. Det är bara att jämföra med AIK som snittade runt 2000 i hockeyallsvenskan efter en lång sejour.Så trött på det här tugget om åldersfördelning... Det är naturligtvis INTE bra om man har ett lag med enbart juniorer, eller likaledes precis lika uselt att ha ett lag med ENBART gamla avdankade stofiler.
Lidström, Granath,
Gustafsson, Lennhammer,
Holm
Extra: Arnesson, Falk
Vad är det du tycker är så dåligt? Åldrarna? Är dom bra så är dom bra. Då spelar det väl ingen roll om dom är 17 eller 37 år allihop. Du har väl rätt att tycka som du tycker. Men jag tycker vi har fått ihop ett bättre lag än väntat. Enda bakslaget är väl på målvaktssidan.
Expert.
-
Bland de backar som rimligen kommer att spela regelbundet nästa år har vi en 35-årig veteran, en 26- och en 24-åring i "rätt" ålder och tre unga killar med viss Elitserierfarenhet (21, 20, 20). Om dessutom transatlantbacken det snackats om tillkommer blir det ytterligare någon betydligt närmre 30 än 20 som puttar ut en av ungdomarna från ett ordinarie backpar. Jag förstår inte var du ser obalansen?Backstabtraitor skrev:Kolla backuppsättningen och säg att det är en bra mix mellan gamla och unga. Vi måste satsa på att få upp laget till ES nästa år, annars kommer alla medgångare sticka och vi kommer att få ännu mindre pengar att spendera. Det är bara att jämföra med AIK som snittade runt 2000 i hockeyallsvenskan efter en lång sejour.Så trött på det här tugget om åldersfördelning... Det är naturligtvis INTE bra om man har ett lag med enbart juniorer, eller likaledes precis lika uselt att ha ett lag med ENBART gamla avdankade stofiler.