Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
RIP Djurgårn hockey
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

Wikegård känns bra mkt mer stabil än KG som värvade allt som fanns tillgängligt. När säsongen är slut kan vi analysera rätt och fel
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Kollade precis Wikegård informera han säger att det är 2 dygn kvar tills fönstret stänger, ger ju lite förhoppning om en till värvning av målvakt.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

agne skrev: 2025-02-14 10:18:48
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-14 07:14:03
agne skrev: 2025-02-14 06:58:30
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-14 05:26:24
benganfs skrev: 2025-02-13 23:42:24

Tycker att vi har fått mycket för pengarna ändå hittills synd bara att det är direkt avgörande med att få in en målvakt.
Det har vi absolut.
Runt 800k kvar då antar jag? Dyker det upp en målvakt så finns ju möjligheten, men nu har man ju helt gett upp det.
Synd att Wikegård kastar den här säsongen rakt i sjön när han går med det här målvaktsparet.
Sanslöst.
Ge upp någon gång. Om det inte finns något att värva så är det inget Wikegård kan ändra på. Wikegård ska ha en eloge som är ansvarig med föreningens ekonomi så vi inte hamnar på obestånd. Ingen trottoar kommer säljas för att hjälpa oss.
Nej, han har haft från Oktober på sig att hitta en målvakt.
Det är underkänt, oavsett resterande han plockat in.

Det finns målvakter. Överallt. Det går att hitta om man har koll och vill.
Tydligen har vi även haft Ignatjew och Kaskisuo på bordet. Han har gjort bort sig, så enkelt är det.
Wikegård har inte gjort bort sig men du gör det om och om igen med dina utspel. Du verkar tro att lediga spelare på Elite prospects bara är att signa.

Jag är glad att Wikegård värderar varje beslut och inte värarar allt som kan gå som Stoppel.
Nej, snarare tvärtom. Att man köper en målvakt man verkligen vill ha som INTE finns listad.
Det är så övriga Europa har fått göra om du tittar vilka målvakter som flyttat runt bland Liiga, DEL och Schweiz.

Det finns målvakter. Wikegård har valt att inte agera. Så enkelt är det.
Du kan säga NI i fortsättningen, för jag är långt ifrån ensam i det här.

Allt blir ju inte automatiskt rätt bara för att man agerar raka motsatsen till K-G.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av captcash »

fryppe skrev: 2025-02-14 10:27:22 Kollade precis Wikegård informera han säger att det är 2 dygn kvar tills fönstret stänger, ger ju lite förhoppning om en till värvning av målvakt.
Jag kände precis tvärtom, det stänger imorgon och helt kört att hitta något i tid. Vi har gått all-in på Hävelid/Andrén och det verkar få bära eller brista.... Missar vi SHL pga detta kommer jag balla ur, målvakt är den enskilt viktigaste positionen i laget med en landslide marginal... hur fan vi kunde skita i det och bara ösa på med offensiva spelare är helt magiskt.

Hoppas Wiken gamblat rätt, annars blir vi kvar i HA för en lååång framtid! :|
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-14 10:27:55
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-14 05:26:24
Det har vi absolut.
Runt 800k kvar då antar jag? Dyker det upp en målvakt så finns ju möjligheten, men nu har man ju helt gett upp det.
Synd att Wikegård kastar den här säsongen rakt i sjön när han går med det här målvaktsparet.
Sanslöst.
Ge upp någon gång. Om det inte finns något att värva så är det inget Wikegård kan ändra på. Wikegård ska ha en eloge som är ansvarig med föreningens ekonomi så vi inte hamnar på obestånd. Ingen trottoar kommer säljas för att hjälpa oss.

Tydligen har vi även haft Ignatjew och Kaskisuo på bordet. Han har gjort bort sig, så enkelt är det.
Wikegård har inte gjort bort sig men du gör det om och om igen med dina utspel. Du verkar tro att lediga spelare på Elite prospects bara är att signa.

Jag är glad att Wikegård värderar varje beslut och inte värarar allt som kan gå som Stoppel.
Nej, snarare tvärtom. Att man köper en målvakt man verkligen vill ha som INTE finns listad.
Det är så övriga Europa har fått göra om du tittar vilka målvakter som flyttat runt bland Liiga, DEL och Schweiz.

Allt blir ju inte automatiskt rätt bara för att man agerar raka motsatsen till K-G.
Tycker du är fruktansvärt tråkig. Du väljer konstant att klaga på allt och alla. Fine Wikegård skulle värvat en målvakt innan säsongen men han drog tyvärr en chansning och den gick inte hem. Marknaden har varit tunn hela säsongen. Färjestad har letat målvakt hela säsongen vad landade dom? En avdankad alkis? Vill du ha en 40 årig Rautio? Va vet du om ignatjew och
Kaskisuo ? Dom kunde lika väl sagt en blankt nej till oss.
Senast redigerad av benganfs den 2025-02-14 10:39:53, redigerad totalt 1 gånger.
Daven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

RIP Djurgårn hockey skrev: 2025-02-14 10:24:56 Wikegård känns bra mkt mer stabil än KG som värvade allt som fanns tillgängligt. När säsongen är slut kan vi analysera rätt och fel
Ja. Wikegård har slösat 300-360.000 på Filip Eriksson och Mattias Hävelid, Krogdahl är säkert billig han också, räknar in Max då säsongen redan börjat när han kom in och sen registrera Gidlöf där säkert hela serien hade velat dubbelregistreta honom.

KG hade 1.8MSEK att leka med och vi fick in Dahlström, Loponen och Ragnarsson, det vettiga där var att finansiera Kryckans förlängning. Dahlström och Loponen hade inte gått in i laguppställningen i årets upplaga och Ragnarsson dansar som sjundeback när alla är friska.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Daven skrev: 2025-02-14 10:36:20
RIP Djurgårn hockey skrev: 2025-02-14 10:24:56 Wikegård känns bra mkt mer stabil än KG som värvade allt som fanns tillgängligt. När säsongen är slut kan vi analysera rätt och fel
Ja. Wikegård har slösat 300-360.000 på Filip Eriksson och Mattias Hävelid, Krogdahl är säkert billig han också, räknar in Max då säsongen redan börjat när han kom in och sen registrera Gidlöf där säkert hela serien hade velat dubbelregistreta honom.

KG hade 1.8MSEK att leka med och vi fick in Dahlström, Loponen och Ragnarsson, det vettiga där var att finansiera Kryckans förlängning. Dahlström och Loponen hade inte gått in i laguppställningen i årets upplaga och Ragnarsson dansar som sjundeback när alla är friska.
Alla dom var riktigt dyra utköp svårt att veta innan men fanns säkert ingenting då heller att köpa, Wikegård har bra kontakter med andra sportchefer och har kunnat lösa dessa spelarna vi fått in nu, 3st riktigt bra "lån" jag är bara orolig för målvakterna men kanske det räcker ändå vem vet.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

benganfs skrev: 2025-02-14 10:35:16

Tycker du är fruktansvärt tråkig. Du väljer konstant klaga på allt och alla. Fine Wikegård skulle värvat en målvakt innan säsongen men han drog tyvärr en chansning och den gick inte hem. Marknaden har varit tunn hela säsongen. Färjestad har letat målvakt hela säsongen vad landade dom? En avdankad alkis? Vill du ha en 40 årig Rautio? Va vet du om ignatjew och
"Åh nej"
:roll:

Jag vet inte om dem i slutändan hade valt oss, nej.
Men vi valde i ett tidigt skede att inte ens gå vidare med någon av namnen.

Du väljer att kalla mig tråkig och att jag klagar.
Men du väljer orden "avdankad alkis". Nice.
Daven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

fryppe skrev: 2025-02-14 10:40:44
Daven skrev: 2025-02-14 10:36:20

Alla dom var riktigt dyra utköp svårt att veta innan men fanns säkert ingenting då heller att köpa, Wikegård har bra kontakter med andra sportchefer och har kunnat lösa dessa spelarna vi fått in nu, 3st riktigt bra "lån" jag är bara orolig för målvakterna men kanske det räcker ändå vem vet.
Ja, jag är också orolig för målvakterna. Att ta in Micce hade kunnat bli ett genidrag om Andrén hade lyft sig, men han har varit sämre än förra säsongen. Wikegårds enda plump i protokollet. Jag hoppas verkligen att det lyfter i slutspelet och att målvakterna flyger.
Daven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

Tycker vi ska gå för Karlström den sista slanten. Osar ju råtta om honom, men vill inte se att han går till annat lag i HA.
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-14 10:41:56
benganfs skrev: 2025-02-14 10:35:16

Tycker du är fruktansvärt tråkig. Du väljer konstant klaga på allt och alla. Fine Wikegård skulle värvat en målvakt innan säsongen men han drog tyvärr en chansning och den gick inte hem. Marknaden har varit tunn hela säsongen. Färjestad har letat målvakt hela säsongen vad landade dom? En avdankad alkis? Vill du ha en 40 årig Rautio? Va vet du om ignatjew och
"Åh nej"
:roll:

Jag vet inte om dem i slutändan hade valt oss, nej.
Men vi valde i ett tidigt skede att inte ens gå vidare med någon av namnen.

Du väljer att kalla mig tråkig och att jag klagar.
Men du väljer orden "avdankad alkis". Nice.
Har vi själva valt att inte gå vidare med dom?
Aldrig varit känd för att va en komiker. Menade mer att det det har varit en tunn marknad hela säsongen.
Användarvisningsbild
Buford

Silly Season 2024/25

Inlägg av Buford »

DIF-DIF skrev: 2025-02-14 09:48:49 74% om man ska vara petig. Så han var faktiskt lite vassare än du påstår. :)
:lol:
Daven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

Mattias Persson är inne på att AIS kommer sälja typ så mycket dom kan, köp Karlström nu Wiken.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Henkos »

Någon som har koll på reglerna med dubbelreggad målis. Är det inget krav på att vi ska ha skador för att få använda Gidlöf?
Sen kan man ju alltid hitta på skador såklart.
Simpan
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Simpan »

Henkos skrev: 2025-02-14 11:52:17 Någon som har koll på reglerna med dubbelreggad målis. Är det inget krav på att vi ska ha skador för att få använda Gidlöf?
Sen kan man ju alltid hitta på skador såklart.
Utan att veta säkert men har för mig att de ändrade så att man inte skulle kunna dubbelregga shl-målis till slutspelet, men då Gidlöf fortfarande är junior så gäller tydligen lite andra regler! Tror att vi kommer kunna köra honom direkt om Leksand åker ut!
Låst