Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Axel_K skrev: Jag vill ha in en målvakt, jag tycker att lägstanivån hos våra målvakter är alldeles för låg. MEN dina exempel på lag som blivit bättre samtidigt som deras målvakt blivit bättre, jag tror nästan det är större chans att målvakterna blivit bättre för att laget blivit bättre och inte tvärtom. Detta syns mest hos målvakterna då det alltid är de som får skit för mål i baken, men i ett bra lag så känner sig backarna trygga med målvakten och målvakten känner sig trygg med backarna. Så är det tyvärr inte i DIF idag, därför ser det ut som det gör. Men en bra målvakt skulle kanske få backarna att känna sig tryggare, självklart. In med t.ex Owuya, backarna känner sig säkrare med Owuya i kassen och spelar upp sig, när då Adam får spela en match så kommer backarna spela tryggare vilket leder till att det ser ut som att Adam då är den som gör allt bra. Väldigt rörig text, men jag tror ni förstår hur jag menar.
Jag förstår vad du menar, min syn av vad de jag har sett är endå att målvakterna blivit snäppet bättre! (likaså laget vill säga!) Men aja nog om det..

Kul att du nämner det. Jag minns exempelvis en match nyligen då en spelare kom fri, motståndarbacken var precis bakom och istället för att jaga ikapp så såg man att i de sista skären så höll han sig ifrån för att inte orsaka straff och "lämnade" över ansvaret på målvakten, reportern från Viasat som stog bredvid båsen sa att tränarna skrikit från båset att släppa honom! Sån målvakt drömmer jag om.. han tog pucken givetvis!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

4.9.5 skrev:
sensei skrev:
rikkard skrev:Målvakterna är inga matchvinnare. Det kan väl ändå ingen påstå. Se på de tre topplagen och jämför. Sedan behöver vi en spelskicklig spelare framåt med målsinne, helst center. Kom igen nu och jobba för ekonomiska lösningar och undvik pseudovärvningar!
Vad är en "pseudovärvning"? En värvning som egentligen inte skedde..?
en värvning där den spelaren man köper är exakt samma spelare som redan finns fast med annat namn på ryggen,

pseudonym inom literatur och musik kan ses som ett alter ego eller alias
Inte för att jag tror att någon bryr sig, men det var en märklig tolkning. Pseudonymer används för att medvetet mörka en viss identitet. Alias har en liknande funktion i sammanhanget, men har inte samma bedrägliga klang. Alter ego är något helt annat -- tänk Guillo när han i beundrande ordalag skriver om Hamilton.

Men låt oss kalla det "duplovärvning", som sades ovan. Det kan ju vara både positivt och negativt -- låt säga att jag har en Crosby och sedan lyckas "duplovärva" en till, t ex. För mig skulle det vara grymt om vi kunde duplovärva fyra st Kalus. Därav förvirringen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Skulle snarare kalla det du är ute efter för alibivärvning, värvning för värvandes skull. Även om jag inte håller med dig i sakfrågan.
It's easier to be an asshole to words than to people
Leksand

Inlägg av Leksand »

Inget rykte, utan ren spekulation. Matt Fornataro, bäst i Västerås förra säsongen, men har inte alls kommit till sin rätt i Leksand. Kanske inte trivs i småstad, vad vet jag, men kan han komma i närheten av förra årets klass är han ledande i vilket lag som helst i AS. Dyr, men inte svindyr. En bit över hundra, tror jag.

Övertygad om att Salo är beredd att snacka och potentiellt helt rätt kille för er. Lite känsligt i och med att ni är en möjlig KS-motståndare, men sammantaget en vettig lösning för alla parter?
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

sensei skrev:
4.9.5 skrev:
sensei skrev:
rikkard skrev:Målvakterna är inga matchvinnare. Det kan väl ändå ingen påstå. Se på de tre topplagen och jämför. Sedan behöver vi en spelskicklig spelare framåt med målsinne, helst center. Kom igen nu och jobba för ekonomiska lösningar och undvik pseudovärvningar!
Vad är en "pseudovärvning"? En värvning som egentligen inte skedde..?
en värvning där den spelaren man köper är exakt samma spelare som redan finns fast med annat namn på ryggen,

pseudonym inom literatur och musik kan ses som ett alter ego eller alias
Inte för att jag tror att någon bryr sig, men det var en märklig tolkning. Pseudonymer används för att medvetet mörka en viss identitet. Alias har en liknande funktion i sammanhanget, men har inte samma bedrägliga klang. Alter ego är något helt annat -- tänk Guillo när han i beundrande ordalag skriver om Hamilton.

Men låt oss kalla det "duplovärvning", som sades ovan. Det kan ju vara både positivt och negativt -- låt säga att jag har en Crosby och sedan lyckas "duplovärva" en till, t ex. För mig skulle det vara grymt om vi kunde duplovärva fyra st Kalus. Därav förvirringen.

Pseudo betyder helt enkelt något som är påhittat, något som inte är äkta som t.ex. pseudonym som är en påhittad identitet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Leksand

Inlägg av Leksand »

klintan85 skrev:Pseudo betyder helt enkelt något som är påhittat, något som inte är äkta som t.ex. pseudonym som är en påhittad identitet.
Ja, det är väl bara att slå upp om man inte vet? http://www.ne.se/pseudo-

Så nej, man kan inte säga pseudovärvning om en värvning som faktiskt blir av. Nu: över till hockeyn!
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

@difhockeyse: Djurgården lånar in forwarden Robin Dahlstrøm och backen Bobbo Petersson från Örebro de kommande fem matcherna. #DIFHockey

Skickas från min iPhone via Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
litto

Inlägg av litto »

Ingenting man blir glad över. Men det är ändå lite roligt att se Challe vara aktiv på marknaden iallafall...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Norenfalk

Inlägg av Norenfalk »

Robin och Bobbo på lån från örebro alltså. Vad är det för spelare?
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Daniel Bellissimo fick precis foten av skoterraggarna. Tror ni att vi har någon chans på honom?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
ciirree

Inlägg av ciirree »

Har inte sett så mycket av Bobbo men Robin väger över 100 kg och har bra med power i sig, spelar riktigt tufft! Osäker kring den då vi redan har Hagelin på lån och plockade in Nyberg.

Någon som har koll på Bobbo?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Enligt Örebro gäller utlåningen av båda spelarna i 3-5 matcher, samt att de har rätt att plocka tillbaka båda vid behov. Alltså inte nödvändigtvis fem matcher som DIF meddelar...
2014-04-07, vad hände?
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

kanske Djurgården kan bli ett hårt fysiskt tacklande lag som vi va en gång i tiden?
Nu har vi Hank, Ahlén, Nyberg, Hagelin och Dahlström som kan tackla bra! Spännande.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

litto skrev:Ingenting man blir glad över. Men det är ändå lite roligt att se Challe vara aktiv på marknaden iallafall...
Jo det är ju jävligt aktivt att jobba med enbart kortvariga lösningar, och min känsla säger att kenta har kontaktat Challe och frågat om vi vill låna in dom och det är inte aktivt jobb enligt mig i a f, det vi behöver är långsiktiga lösningar för att ge stabilitet och inte kortvariga lån gång på gång. Och vad ska vi med en juniorback till? Jag trodde vi behövde en mer rutinerad och defensiv back som ingjuter självförtroende bland dom övriga backarna.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Man blir ju fan tokig. Vad fan sysslar Challe med?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Låst