Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Andspe »

Jimpen skrev:
Morwin skrev:
Honken skrev:
Morwin skrev:
rikkard skrev:Riktigt, riktigt tråkig värvning. Så långt ifrån den spelartyp vi behöver. Förstår inte alls hur Challe tänker. Ännu en brunkare utan spelsinne. Snart har vi två hela sådana kedjor, varför!? Riktig pseudovärvning.
Kan bara hålla med! Snart är hela laget brunkare och ingen som kan göra mål ( har vi iofs inte ändå så spelar väl ingen roll ) visst man kan prata om att bredda laget men tills den dagen vi har bytt ut målvakterna kommer inte något förbättras.

Sent from my C6603 using Tapatalk
Målvakterna är inte problemet, Adam släpper in 1,84 mål per match i snitt.
Gör 2-3 mål per så vinner vi.
Vi släpper in mer än vad vi gör framåt.

Snälla människa,
Snarare att vi gör mindre framåt än vi släpper bakåt. Snacka om att tänka fel väg. Gör du det med allt annat i livet också? Håller med om att vissa mål är billiga men utan mål framåt vinner man ej matcher i dagens hockey. Det vet alla.
Vi har 11 oavgjorda matcher vid fulltid.. Hade vi haft en säkrare målvakt så hade många av dessa varit vinster. Man kan ju inte påstå att någon av våra målvakter imponerat..

http://stats.swehockey.se/Players/Stati ... esSVS/3906
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av DIF_Soldier »

Kan väl bara inflika att när sportchef Berglund säger att det en spelare med "stort Djurgårdshjärta" är det för att vinna lite extra pluspoäng och fylla ut information om en begränsad spelartyp. Den lite mer enfaldige Djurgårdssupportern nöjer sig med det svaret och ger således spelaren i fråga längre tid att prestera.

"Stort Djurgårdshjärta" har idag inte den blekaste jävla betydelse. Det är ett icke-argument, ett påhittat ticks man häver ur sig för att massan ska bli nöjd. Detta har ingenting med den senaste värvningen att göra - jag är bara så trött på begreppet.

För min del spelar det inte den minsta roll. Skitsamma om spelaren så är ett gnagaräckel - bara han presterar! Vad sägs om det, Challe? Säg det i nästa uttalande; "Den här killen presterar." Då är jag nöjd.

Jag likställer frasen "Ett stort Djurgårdshjärta" med "God bless America". Båda lika lättköpta. Båda lika betydelselösa.
Säg den glädje som varar
rikkard

Inlägg av rikkard »

Målvakterna är inga matchvinnare. Det kan väl ändå ingen påstå. Se på de tre topplagen och jämför. Sedan behöver vi en spelskicklig spelare framåt med målsinne, helst center. Kom igen nu och jobba för ekonomiska lösningar och undvik pseudovärvningar!
rikkard

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av rikkard »

Jimpen skrev:
Morwin skrev:
Honken skrev:
Morwin skrev:
rikkard skrev:Riktigt, riktigt tråkig värvning. Så långt ifrån den spelartyp vi behöver. Förstår inte alls hur Challe tänker. Ännu en brunkare utan spelsinne. Snart har vi två hela sådana kedjor, varför!? Riktig pseudovärvning.
Kan bara hålla med! Snart är hela laget brunkare och ingen som kan göra mål ( har vi iofs inte ändå så spelar väl ingen roll ) visst man kan prata om att bredda laget men tills den dagen vi har bytt ut målvakterna kommer inte något förbättras.

Målvakterna är inte problemet, Adam släpper in 1,84 mål per match i snitt.
Gör 2-3 mål per så vinner vi.
Vi släpper in mer än vad vi gör framåt.

Snälla människa,
Snarare att vi gör mindre framåt än vi släpper bakåt. Snacka om att tänka fel väg. Gör du det med allt annat i livet också? Håller med om att vissa mål är billiga men utan mål framåt vinner man ej matcher i dagens hockey. Det vet alla.
Snälla människa. Hockey handlar både om att göra mål framåt, och inte släppa in enkla mål bakåt. Vi behöver BÅDE och.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

rikkard skrev:Målvakterna är inga matchvinnare. Det kan väl ändå ingen påstå. Se på de tre topplagen och jämför. Sedan behöver vi en spelskicklig spelare framåt med målsinne, helst center. Kom igen nu och jobba för ekonomiska lösningar och undvik pseudovärvningar!
Vad är en "pseudovärvning"? En värvning som egentligen inte skedde..?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
rikkard

Inlägg av rikkard »

DIF_Soldier skrev:Kan väl bara inflika att när sportchef Berglund säger att det en spelare med "stort Djurgårdshjärta" är det för att vinna lite extra pluspoäng och fylla ut information om en begränsad spelartyp. Den lite mer enfaldige Djurgårdssupportern nöjer sig med det svaret och ger således spelaren i fråga längre tid att prestera.

"Stort Djurgårdshjärta" har idag inte den blekaste jävla betydelse. Det är ett icke-argument, ett påhittat ticks man häver ur sig för att massan ska bli nöjd. Detta har ingenting med den senaste värvningen att göra - jag är bara så trött på begreppet.

För min del spelar det inte den minsta roll. Skitsamma om spelaren så är ett gnagaräckel - bara han presterar! Vad sägs om det, Challe? Säg det i nästa uttalande; "Den här killen presterar." Då är jag nöjd.

Jag likställer frasen "Ett stort Djurgårdshjärta" med "God bless America". Båda lika lättköpta. Båda lika betydelselösa.
+1
Användarvisningsbild
4.9.5
Säsongskort: Ja

Inlägg av 4.9.5 »

sensei skrev:
rikkard skrev:Målvakterna är inga matchvinnare. Det kan väl ändå ingen påstå. Se på de tre topplagen och jämför. Sedan behöver vi en spelskicklig spelare framåt med målsinne, helst center. Kom igen nu och jobba för ekonomiska lösningar och undvik pseudovärvningar!
en värvning där den spelaren man köper är exakt samma spelare som redan finns fast med annat namn på ryggen,

pseudonym inom literatur och musik kan ses som ett alter ego eller alias
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Jonas Andersson http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 4&lang=swe

Han ligger på Free Agent List: KHL, enligt eliteprospects.com

Kan det vara något att hänga i julgranen?
Bild
Användarvisningsbild
Janos

Inlägg av Janos »

Rocky3000 skrev:Jonas Andersson http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 4&lang=swe

Han ligger på Free Agent List: KHL, enligt eliteprospects.com

Kan det vara något att hänga i julgranen?
Om du betalar så, finns en anledning till att han väjer att harva runt i KHL istället för att spela i SHL.
Greato

Inlägg av Greato »

Satt och kolla på EP efter lite free agents, här är två namn som jag fan lite intressanta. Rimligt eller inte, vet ej!

Krys Kolanos
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8716

Ryan Potulny
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8850
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Greato skrev:Satt och kolla på EP efter lite free agents, här är två namn som jag fan lite intressanta. Rimligt eller inte, vet ej!

Krys Kolanos

Ryan Potulny
Det är inte spelare skall ni leta efter. Den stora bristen ligger hos tränarna.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Heinrich skrev:
Greato skrev:Satt och kolla på EP efter lite free agents, här är två namn som jag fan lite intressanta. Rimligt eller inte, vet ej!

Krys Kolanos

Ryan Potulny
Det är inte spelare skall ni leta efter. Den stora bristen ligger hos tränarna.
Om det är tränare vi söker, som säkert inte kostar på tok för mycket, så kan man ju alltid slå en signal till Jeff Hällegard.
Har hört mycket bra om honom som tränare.

http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=3522
ciirree

Inlägg av ciirree »

Ni som säger att målvakter inte vinner matcher, eller att våra målvakter inte är problemet.
Hoppas verkligen att ni är ironiska: Let me refresh och sluta kolla er blinda på statistiken för en gång skull:

Justin Pogge, klar matchvinnare - inte för att BIK är dåliga men han och Fransson är nog seriens bästa målvakter. Sen har vi Galbraith, inte heller där är laget dåligt men lägstanivån på dessa herrar är så höga att de inte längre kan kallas lägstanivå, om ni förstår.

Lagen som lyft då? Där har vi Raycroft som var en stor flopp i början, men som verkligen har börjat vinna matcher åt Björklöven, och samtidigt som han blir bra så är hela laget påväg uppåt. Samma med Rögle, Maxwell - blivit bättre - stegrat i tabellen. Armalis i Mora, har OCKSÅ blivit mkt bättre än i början. Dessa lag ligger: 1,2,3, 5,6,7 - de tre sistnämda är lag som stegrat samtidigt som målvakterna blivit riktigt vassa.

Jag säger inte att målvakterna är hela laget. Men i vårat fall så har vi faktiskt inte en målvakt som kan vinna matcher. Jag tror inte att jag har sett en enda sekvens då en "fri" puck i vårat målområde räddas, det blir alltid mål! Eller hur sidoförflyttningarna är värdelösa. De har ingen koll på vart pucken ligger eller hur snabba de måste vara - känns det som!

Och att ledningen skulle vara hela problemet? Eller hur.. de är anledningen till att vi har 8% i skotteffektivitet! Nej, vi har brister lite var som.. tycker jag!
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av JohanPez »

4.9.5 skrev:
sensei skrev:
en värvning där den spelaren man köper är exakt samma spelare som redan finns fast med annat namn på ryggen,

pseudonym inom literatur och musik kan ses som ett alter ego eller alias
Då låter duplicering mer korrekt, med andra ord att man tillför en kopia av något befintligt, en så kallad duplovärvning. Ej att förväxla med legovärvning
där man värvar en spelare med stela knän och avtagbar frisyr.

Sent from my iPad using Tapatalk
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:Ni som säger att målvakter inte vinner matcher, eller att våra målvakter inte är problemet.
Hoppas verkligen att ni är ironiska: Let me refresh och sluta kolla er blinda på statistiken för en gång skull:

Justin Pogge, klar matchvinnare - inte för att BIK är dåliga men han och Fransson är nog seriens bästa målvakter. Sen har vi Galbraith, inte heller där är laget dåligt men lägstanivån på dessa herrar är så höga att de inte längre kan kallas lägstanivå, om ni förstår.

Lagen som lyft då? Där har vi Raycroft som var en stor flopp i början, men som verkligen har börjat vinna matcher åt Björklöven, och samtidigt som han blir bra så är hela laget påväg uppåt. Samma med Rögle, Maxwell - blivit bättre - stegrat i tabellen. Armalis i Mora, har OCKSÅ blivit mkt bättre än i början. Dessa lag ligger: 1,2,3, 5,6,7 - de tre sistnämda är lag som stegrat samtidigt som målvakterna blivit riktigt vassa.

Jag säger inte att målvakterna är hela laget. Men i vårat fall så har vi faktiskt inte en målvakt som kan vinna matcher. Jag tror inte att jag har sett en enda sekvens då en "fri" puck i vårat målområde räddas, det blir alltid mål! Eller hur sidoförflyttningarna är värdelösa. De har ingen koll på vart pucken ligger eller hur snabba de måste vara - känns det som!

Och att ledningen skulle vara hela problemet? Eller hur.. de är anledningen till att vi har 8% i skotteffektivitet! Nej, vi har brister lite var som.. tycker jag!
Jag vill ha in en målvakt, jag tycker att lägstanivån hos våra målvakter är alldeles för låg. MEN dina exempel på lag som blivit bättre samtidigt som deras målvakt blivit bättre, jag tror nästan det är större chans att målvakterna blivit bättre för att laget blivit bättre och inte tvärtom. Detta syns mest hos målvakterna då det alltid är de som får skit för mål i baken, men i ett bra lag så känner sig backarna trygga med målvakten och målvakten känner sig trygg med backarna. Så är det tyvärr inte i DIF idag, därför ser det ut som det gör. Men en bra målvakt skulle kanske få backarna att känna sig tryggare, självklart. In med t.ex Owuya, backarna känner sig säkrare med Owuya i kassen och spelar upp sig, när då Adam får spela en match så kommer backarna spela tryggare vilket leder till att det ser ut som att Adam då är den som gör allt bra. Väldigt rörig text, men jag tror ni förstår hur jag menar.
Låst