Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Här har man suttit utan Internet i flera dagar och när man kommer tillbaka möts man av en bild på Timmy P, scrollar ner och ser att även Granath är klar. Det går inte att beskriva hur lycklig jag känner mig nu.
Faktiskt! Känns riktigt bra. Granath trodde jag inte var realistiskt att hoppas på. Hittills har jag fått det jag vill ha på det sista platserna

- Defensiv back. Check!
- Timmy P. Check!
- Transatlant som är bra i PP. Still waiting... (Men verkar som vi jagar exakt det!)
Expert.
fillefilander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av fillefilander »

Grym värvning! Välkommen tillbaka Timmy!

Det är så man blir ihågkommen av rätt anledning i DIF, man kommer fast vi precis ramlat ur. Medan DT, Kempe & M Holmqvist m.fl. spelar oss ur ES och sen drar...

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Här har man suttit utan Internet i flera dagar och när man kommer tillbaka möts man av en bild på Timmy P, scrollar ner och ser att även Granath är klar. Det går inte att beskriva hur lycklig jag känner mig nu.
Faktiskt! Känns riktigt bra. Granath trodde jag inte var realistiskt att hoppas på. Hittills har jag fått det jag vill ha på det sista platserna

- Defensiv back. Check!
- Timmy P. Check!
- Transatlant som är bra i PP. Still waiting... (Men verkar som vi jagar exakt det!)
Ja. ÄNTLIGEN har vi fått en sportchef som tänker som oss på forumet (nästan). Men det betyder en sak - om det går åt helvete kan vi inte skylla på någon, eftersom vi fick nästan precis som vi ville ha det.

Erik, Kim/Timmy, Lidström och transatlanten lär väl vara de som lirar PP.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:

- Defensiv back. Check!
- Timmy P. Check!
Ja. ÄNTLIGEN har vi fått en sportchef som tänker som oss på forumet (nästan). Men det betyder en sak - om det går åt helvete kan vi inte skylla på någon, eftersom vi fick nästan precis som vi ville ha det.

Jag hoppas vi vågar oss på lite specialformationer i PP och inte känner att vi måste ha just två backar och just första och andrakedjan. I NHL har nästan alla lagen specialformationer i PP och väldigt många lag spelare med fyra forwards och en back, eller rent av fem forwards. Beror helt på vilka som är just bäst lämpade för PP. Men Challe har ju lite historik av att våga sig på det, så jag är hoppfull. Rosén fick ju typ bara spela PP.. (vilket med facit i hand kan ifrågasättas dock)
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag tycker att vi ska spela med 4 eller 5 forwards i PP. Vi behöver dock fortfarande backar som kan vara kreativa (inte på EK-nivå dock) i 5 mot 5-spelet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Jag tycker att vi ska spela med 4 eller 5 forwards i PP. Vi behöver dock fortfarande backar som kan vara kreativa (inte på EK-nivå dock) i 5 mot 5-spelet.
Amen!

Ölvestad
Åberg-Otto-Linkan
Timmy

Hank
Johner-Ljungh-Sörensen
Lidström

Så ser det ut i min bok just nu. Om jag räknar in Otto och Ljungh som klara. Svårt att förutse vart transatlanten ska in då man inte vet om han är rightare, leftare eller ens en bra PP-back.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

På tal om Ljung. Något nytt på den fronten?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:På tal om Ljung. Något nytt på den fronten?
http://mrmadhawk.se/2012/may/timmy-p-pa ... i-dif.html

Från igår.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Fantastiskt jävla bra att Timmy är klar. Även om man hade det på känn sedan MrMadhawks nyhet så trodde jag ändå inte mina ögon. Det är för bra för att vara sant!

Nu ser det betydligt ljusare ut, och faller dom fyra sista pusselbitarna (Ljungh, Ottosson, förstemålvakt, transatlantisk back) på plats blir det här kanon!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

FÖRJÄVLA BRA! WOHOOOOO!
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:

- Defensiv back. Check!
- Timmy P. Check!

Jag hoppas vi vågar oss på lite specialformationer i PP och inte känner att vi måste ha just två backar och just första och andrakedjan. I NHL har nästan alla lagen specialformationer i PP och väldigt många lag spelare med fyra forwards och en back, eller rent av fem forwards. Beror helt på vilka som är just bäst lämpade för PP. Men Challe har ju lite historik av att våga sig på det, så jag är hoppfull. Rosén fick ju typ bara spela PP.. (vilket med facit i hand kan ifrågasättas dock)
Ja, men vilka ska lira PP? Linkan, Johner, Åberg, Sörensen, (Otto), Övestad känns ganska givna.
Det kvarlämnar fyra backar på två femmor. Vore isåfall om Hank tog en skymningsroll i den andra formationen.

EDIT: Just det, Ljungh...

OBS! - Vi fortsätter i Säsongstråden!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-05-23 16:11:29, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Härligt att Timmy kommer hem!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:Fantastiskt jävla bra att Timmy är klar. Även om man hade det på känn sedan MrMadhawks nyhet så trodde jag ändå inte mina ögon. Det är för bra för att vara sant!

Nu ser det betydligt ljusare ut, och faller dom fyra sista pusselbitarna (Ljungh, Ottosson, förstemålvakt, transatlantisk back) på plats blir det här kanon!
Så världen är inte i spillror längre? ;)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns riktigt skönt att det äntligen blev klart.

Hoppas han inte gått ner sig alltför mycket nu under sin tysk-sejour...
Mash

Inlägg av Mash »

Underbart med Timmy! Challe gör ett otroligt bra jobb som sportchef, ännu finns det inte klagomål.
Intressant med juniorer.
Låst