Säsongen 2024/25
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Hör fortfarande slutsignalen eka. Den ljöd och jag sköt ut mig själv ordentligt och vet egentligen inte om jag vill nyktra till från detta. Fyfan vilken lättnad. Tre år av ångest släppte, tre år av frustration och förtvivlan. Men detta är början på en ny storhetstid. Var så säkra. Nu kan vi behålla Sveriges bästa juniorer och låta dem växa till tröjor i taket.
Grattis alla DIF!
Grattis alla DIF!
Säsongen 2024/25
Såg filmen från firandet. Vore det inte svinigt coolt med ett intro med Forever Young nästa säsong? Och då kanske anspela på DIF som klubb snarare än att vi har många gubbar i laget 

-
Säsongen 2024/25
Det var så mycket som gjordes fel det året vi åkte, ett annat fel som gjordes var att Barry Smith lämnade i oktober och Fagervall anslöt i januari någongång, det var en lång tid med Nichlas Falk som HC, inget ont om honom, men han är alldeles för orutinerad för att vara HC i någon av de högre serierna…Andspe skrev: ↑2025-04-27 11:47:13JE var grym inledningsvis. Det var när han försökte ta genvägar och spara pengarna på vågade riskrekryteringar som det gick käpprätt åt skogen. Till en början var han bra på att hitta spelare som kunde spela puck i högt tempo.klintan85 skrev: ↑2025-04-27 11:14:38 Det var länge sen DIF andades såhär mycket optimism. Förra gången man gick upp så kändes det mycket mer osäkert. Kanske för att man hade den sämsta sportchefen vid rodret och nu har man någon som verkligen verkar kunna jobbet. Sen gör också Juniorverksamheten sin bästa säsong. Tänk vilken skillnad det blir så fort man får rätt personer på rätt platser.
Året vi åkte ut var det sjukaste risktagandet vi någonsin gjort. En ny huvudtränare som missade försäsongen, en huvudtränare som skulle fylla 70, spetsen var dåligt scoutad från nordamerika, all spets var inte på plats till säsongstart då vi ville vänta ut marknaden och det gällde både backsida som forwardssida.
Att chansa på ett moment kan fungera, men inte alla. Hade vi haft Robban kvar hade vi till exempel haft en stabilare grund att stå på, hade vi haft en gedigen backsida hade säkerligen lett till att vi tagit de få poäng till som krävdes, eller ett par matchvinnande forwards.
Nu får vi vara beredda på att det inte får ske igen. Om tex 5+ år när budgeten mycket väl kan sänkas och vi vaggats in i någon form av falsk trygghet att vi är ett SHL-lag. Då får vi inte på samma sätt försöka hitta billiga genvägar genom för högt risktagande.
- diftobbe89
Säsongen 2024/25
Inte byta intro för helvete. Vi har ett mäktigt håll kvar vid det. Däremot är det dags för nya tröjor nästa år va? Brukar vara var tredje år eller något sådant.
Spela fult
Säsongen 2024/25
Det kunde ju dessutom vara passande för att markera att vi har kommit hem!diftobbe89 skrev: ↑2025-04-27 17:17:10 Inte byta intro för helvete. Vi har ett mäktigt håll kvar vid det. Däremot är det dags för nya tröjor nästa år va? Brukar vara var tredje år eller något sådant.
- Philly Flu
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Nya tröjor ska vara aktuella till nästa säsong. Jag läste att de ska vara mer traditionella denna gång, vad nu det betyder. Personligen håller jag årets som topp fem, om inte topp tre till och med. Det tog ett tag att vänja sig vid det ljusblå men den växte med tiden.diftobbe89 skrev: ↑2025-04-27 17:17:10 Inte byta intro för helvete. Vi har ett mäktigt håll kvar vid det. Däremot är det dags för nya tröjor nästa år va? Brukar vara var tredje år eller något sådant.
Säsongen 2024/25
[/quote]
Nya tröjor ska vara aktuella till nästa säsong. Jag läste att de ska vara mer traditionella denna gång, vad nu det betyder. Personligen håller jag årets som topp fem, om inte topp tre till och med. Det tog ett tag att vänja sig vid det ljusblå men den växte med tiden.
[/quote]
Var kan man hitta information kring tröjorna?
Nya tröjor ska vara aktuella till nästa säsong. Jag läste att de ska vara mer traditionella denna gång, vad nu det betyder. Personligen håller jag årets som topp fem, om inte topp tre till och med. Det tog ett tag att vänja sig vid det ljusblå men den växte med tiden.
[/quote]
Var kan man hitta information kring tröjorna?
Säsongen 2024/25
Tröjorna vi hade i år var de snyggaste på väldigt många år. Blir svårt att toppa det.
Avgå Jocke.
-
Säsongen 2024/25
När vi ändå är inne på tröjor... när brukar man kommunicera eventuella nya?
Säsongen 2024/25
Jag måste säga att jag gillade tröjorna 20/21 (?) med röda axlar/ärmar. Hoppas på mer röda detaljer på de nya tröjorna!
Säsongen 2024/25
nån som har sett å kan länka nån intervju med Kimby? har bara sett typ alla andra ledare och spelare men inget från Kimby?
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Man förstod att det skulle gå åt helvete redan innan. Väljer en sportchef som inte har någon erfarenhet alls förutom som spelare. Då kan det bara sluta på ett sätt.Andspe skrev: ↑2025-04-27 11:47:13JE var grym inledningsvis. Det var när han försökte ta genvägar och spara pengarna på vågade riskrekryteringar som det gick käpprätt åt skogen. Till en början var han bra på att hitta spelare som kunde spela puck i högt tempo.klintan85 skrev: ↑2025-04-27 11:14:38 Det var länge sen DIF andades såhär mycket optimism. Förra gången man gick upp så kändes det mycket mer osäkert. Kanske för att man hade den sämsta sportchefen vid rodret och nu har man någon som verkligen verkar kunna jobbet. Sen gör också Juniorverksamheten sin bästa säsong. Tänk vilken skillnad det blir så fort man får rätt personer på rätt platser.
Året vi åkte ut var det sjukaste risktagandet vi någonsin gjort. En ny huvudtränare som missade försäsongen, en huvudtränare som skulle fylla 70, spetsen var dåligt scoutad från nordamerika, all spets var inte på plats till säsongstart då vi ville vänta ut marknaden och det gällde både backsida som forwardssida.
Att chansa på ett moment kan fungera, men inte alla. Hade vi haft Robban kvar hade vi till exempel haft en stabilare grund att stå på, hade vi haft en gedigen backsida hade säkerligen lett till att vi tagit de få poäng till som krävdes, eller ett par matchvinnande forwards.
Nu får vi vara beredda på att det inte får ske igen. Om tex 5+ år när budgeten mycket väl kan sänkas och vi vaggats in i någon form av falsk trygghet att vi är ett SHL-lag. Då får vi inte på samma sätt försöka hitta billiga genvägar genom för högt risktagande.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz