Tänker kolla in den
Gillar. NR 1
Han ser riktigt fin ut, hade garanterat gjort det väldigt bra hos oss. Synd bara att Leksand stormar mot kvartsfinal.
Ja det är där rädslan finns hos folk såklart. Och lite som jag skrev tidigare att, man måste gå ut med ”i princip vem det är” för att insamlingen ska ta fart. Alla här vill ha en målvakt så om Wiken går ut med en film på sociala medier och säger att ” Nu har vi hittat en potentiell Målvakt som har stått i SHL tidigare och meriter från landslagsspel, vi anser att den här målvakten är på en högre nivå en dom vi har” EXEMPELVIS (om det gällde Tomkins) så hade folk swishat.Nypovich skrev: ↑2025-02-13 19:04:51Ja jag håller helt med om det. Men vad händer om det blir en värvning likt insamlingen i ssk? Att det floppr och man måste skicka iväg. Tror det är riktig tunn is man är på om folk investerar stora summor pengar som i slutändan floppar eller inte bidrar till en shl-plats eller det faktiskt inte finns den spetsen man eftersöker och lyckas få.Knickedick skrev: ↑2025-02-13 18:53:42Mycket handlar om att vi är en medlemsägd förening, vilket jag tycker är bra. Och inte kommer heta Red Bull Djurgården. Om folk ska GE pengar så vill de ofta ha något tillbaka i form av exponering, vetorätt eller annat liknande. Vilket gör att vi skulle kunna hamna i klorna på något vi inte vill och inte kunna göra något åt det eftersom, vi medlemmar då inte skulle ha något att säga till om på samma sättNypovich skrev: ↑2025-02-13 18:28:51Ja men varför har vi inte en trupp som kostar 5-10miljoner mer från början? Jag tror inte det är så lätt att skramla miljoner som det sägs. Men där motbevisas jag ju gärna. Ja och om vi är lika bra att få fram slantarna så lockar ju inte en andradivision någon.Knickedick skrev: ↑2025-02-13 18:20:53Klart det inte är lätt, men det var du som skrev att det handlar om Pengar och rätt val för karriären.Nypovich skrev: ↑2025-02-13 18:18:09
Det som stör mig då är att folk tror att det är så lätt att ”den målvakten vill vi ha, här har i pengar”. Tror inte en människa i det här forumet har mer kunskap inom det jobbet än Wiken, men ändå är ”bara att värva”.
Jag håller med i allt om att vi skulle haft en given ett i mål, riktig sniper, spetsback o allt sånt där. Men lita pånatt Wikegård gör det han kan för föreningen.
På lång sikt så är vi ett bättre val än HV iaf med Tomkins i Kassen och om det är pengar som behövs så kan klubben vara tydliga med det istället.
Det som stör mig nu är att det känns som man givit upp. Både på insamlingen och med att hitta en målis.
HV kommer ju spela andra division nästa år som det ser ut nu så Ne det bör ju inte locka någon nej. Klubben vill inte leva på gåvor när det ändå bara fyller tillfälliga hål utan botten. Men NU det handlar om pengar till en målvakt som kan vara skillnaden mellan mer skulder eller ett stort steg mot en bättre ekonomi. Folk ser chansen och vi kan skramla till en målvakt. Om man känner att det inte är omöjligt så ger det ringar på vattnet. Och om siffran tickar uppåt kommer fler haka på till en summa Som kan vara skillnaden mellan SHL och att vara kvar i HA i flera år. Det handlar om att ge oss chansen till en bättre framtid här och nu. Hade man gått ut och bett folk om 5-millar och folk visste att man hade fått något tillbaka så tror jag det hade varit möjligt. Just nu räcker pengarna bara svarta hål p.g.a. av att vi har problem med intäkterna kontra kostnader. Vi kan inte leva helt på externa finansiärer i flera år. Någonstans måste klubben själv börja gå plus minus noll. Men nu har vi en riktigt bra chans att ta oss närmare det genom att få SHL-pengar om alla bidrar med lite till en målvakt som verkar finnas på marknaden.
Mycket handlar om att ingen kastar in pengar om man inte litar på att man får tillräcklig avkastning d.v.s. SHL-mässiga spelare istället för något från Tyresö Hanviken.
Vet inte om detta makes sense, men jag tror att många resonerar så.
Men i grund o botten anser jag som alla, nu är det allt eller inget som gäller och att man ska satsa. Har själv lagt in pengar. Tycker man bara ska va ödmjuk att vi har folk som faktiskt sköter sig jobb kontra någon som skriker att Hävelid ska skickas efter derbyt, eller att vi har seriens sämsta backar.
Målet blir mycket mindre
Tror att 99% tycker såKnickedick skrev: ↑2025-02-13 19:36:49Ja det är där rädslan finns hos folk såklart. Och lite som jag skrev tidigare att, man måste gå ut med ”i princip vem det är” för att insamlingen ska ta fart. Alla här vill ha en målvakt så om Wiken går ut med en film på sociala medier och säger att ” Nu har vi hittat en potentiell Målvakt som har stått i SHL tidigare och meriter från landslagsspel, vi anser att den här målvakten är på en högre nivå en dom vi har” EXEMPELVIS (om det gällde Tomkins) så hade folk swishat.Nypovich skrev: ↑2025-02-13 19:04:51Ja jag håller helt med om det. Men vad händer om det blir en värvning likt insamlingen i ssk? Att det floppr och man måste skicka iväg. Tror det är riktig tunn is man är på om folk investerar stora summor pengar som i slutändan floppar eller inte bidrar till en shl-plats eller det faktiskt inte finns den spetsen man eftersöker och lyckas få.Knickedick skrev: ↑2025-02-13 18:53:42Mycket handlar om att vi är en medlemsägd förening, vilket jag tycker är bra. Och inte kommer heta Red Bull Djurgården. Om folk ska GE pengar så vill de ofta ha något tillbaka i form av exponering, vetorätt eller annat liknande. Vilket gör att vi skulle kunna hamna i klorna på något vi inte vill och inte kunna göra något åt det eftersom, vi medlemmar då inte skulle ha något att säga till om på samma sättNypovich skrev: ↑2025-02-13 18:28:51Ja men varför har vi inte en trupp som kostar 5-10miljoner mer från början? Jag tror inte det är så lätt att skramla miljoner som det sägs. Men där motbevisas jag ju gärna. Ja och om vi är lika bra att få fram slantarna så lockar ju inte en andradivision någon.Knickedick skrev: ↑2025-02-13 18:20:53
Klart det inte är lätt, men det var du som skrev att det handlar om Pengar och rätt val för karriären.
På lång sikt så är vi ett bättre val än HV iaf med Tomkins i Kassen och om det är pengar som behövs så kan klubben vara tydliga med det istället.
Det som stör mig nu är att det känns som man givit upp. Både på insamlingen och med att hitta en målis.
HV kommer ju spela andra division nästa år som det ser ut nu så Ne det bör ju inte locka någon nej. Klubben vill inte leva på gåvor när det ändå bara fyller tillfälliga hål utan botten. Men NU det handlar om pengar till en målvakt som kan vara skillnaden mellan mer skulder eller ett stort steg mot en bättre ekonomi. Folk ser chansen och vi kan skramla till en målvakt. Om man känner att det inte är omöjligt så ger det ringar på vattnet. Och om siffran tickar uppåt kommer fler haka på till en summa Som kan vara skillnaden mellan SHL och att vara kvar i HA i flera år. Det handlar om att ge oss chansen till en bättre framtid här och nu. Hade man gått ut och bett folk om 5-millar och folk visste att man hade fått något tillbaka så tror jag det hade varit möjligt. Just nu räcker pengarna bara svarta hål p.g.a. av att vi har problem med intäkterna kontra kostnader. Vi kan inte leva helt på externa finansiärer i flera år. Någonstans måste klubben själv börja gå plus minus noll. Men nu har vi en riktigt bra chans att ta oss närmare det genom att få SHL-pengar om alla bidrar med lite till en målvakt som verkar finnas på marknaden.
Mycket handlar om att ingen kastar in pengar om man inte litar på att man får tillräcklig avkastning d.v.s. SHL-mässiga spelare istället för något från Tyresö Hanviken.
Vet inte om detta makes sense, men jag tror att många resonerar så.
Men i grund o botten anser jag som alla, nu är det allt eller inget som gäller och att man ska satsa. Har själv lagt in pengar. Tycker man bara ska va ödmjuk att vi har folk som faktiskt sköter sig jobb kontra någon som skriker att Hävelid ska skickas efter derbyt, eller att vi har seriens sämsta backar.
Istället för att man nu inte vet något alls mer än det man läser i Media att vi inte letar målvakt.
Ponera själv följande dagen efter derbyt där Hävelid släppte 8 kassar.
-Du tänker på hur mycket du vill upp i SHL och känner att du tycker att vi behöver en ny målvakt och du vill göra det du kan för att hjälpa till oavsett om det blir Dichow eller Voutilainen eller någon bättre så är ju det bättre än Andrén iaf. Sekunden innan du swishar så vill du kolla om det finns något på gång eventuellt så att du får en känsla av vad du bidrar till, så du går in på Hockey News där du läser följande
”Vi letar inte efter en ny målvakt säger Niklas Wikegård”
Där blir iaf jag osäker på om pengarna går till SHL-klass idag eller målisen i Tyresö Hanviken nästa säsong.
Den ska vi också veta det att om jag har tolkat allt rätt så har folk/vi fans köpt/tecknat aktier i klubben så vi fick in 11? Millar på en nyemission, så ja det finns många som hjälper till och vill bidra ekonomiskt även om det som många bidrar med inte kan gå till spelarbudgeten för att vi har dom ekonomiska hål vi har som jag tidigare beskrev.
Precis, fortsätter det så här. Så kommer han inte spela här iallafall.
Fan, Gidlöf ser förbannat fin ut. Med honom i mål blir vi otroligt svårstoppade. Missa slutspel Leksand eller åk i åttondel åtminstone.Osten östlund skrev: ↑2025-02-13 19:49:39Precis, fortsätter det så här. Så kommer han inte spela här iallafall.
Ponera att Leksand vinner idag, på lördag mot Modo.
HV/Linköping torskar idag och på lördag. Fan Tjomme är väll lite Djurgårdare fortfarande?
Gällande Mantas!
Dichow in nu, för er som vill special studera!
Hans blick efter kassen i arslet... Ouch vilken uppgivenhet.Boven skrev: ↑2025-02-13 20:03:40Fan, Gidelöf ser förbannat fin ut. Med honom i mål blir vi otroligt svårstoppade. Missa slutspel Leksand eller åk i åttondel åtminstone.Osten östlund skrev: ↑2025-02-13 19:49:39Precis, fortsätter det så här. Så kommer han inte spela här iallafall.
HV/Linköping torskar idag och på lördag. Fan Tjomme är väll lite Djurgårdare fortfarande?
Gällande Mantas!
Dichow ser riktigt ringrostig ut, men det är väl inte så konstigt iof.
Påminner lite om Andrén, uppgivenheten och blicken alltså.Ohddan skrev: ↑2025-02-13 20:07:19Hans blick efter kassen i arslet... Ouch vilken uppgivenhet.Boven skrev: ↑2025-02-13 20:03:40Fan, Gidelöf ser förbannat fin ut. Med honom i mål blir vi otroligt svårstoppade. Missa slutspel Leksand eller åk i åttondel åtminstone.Osten östlund skrev: ↑2025-02-13 19:49:39Precis, fortsätter det så här. Så kommer han inte spela här iallafall.
Gällande Mantas!
Dichow ser riktigt ringrostig ut, men det är väl inte så konstigt iof.
Dags att ringa Chet Pichard?Robbex skrev: ↑2025-02-13 20:52:10 Är inte alls bekväm med målvaktsfrågan. En totalt ringrostig Dichow luktar desperation. Ser då nästan hellre Hävelid då. Har svårt att se att Gidlöf skulle ansluta också då jag tror att Leksand går till kvartsfinal.
Nä du Wiken, skit i dom och leta utomlands. Kosta vad det kosta vill.