Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Think if... »

... Eller så låter man JK sköta försäljningen av biljetter till klacken
Using Tapatalk
difanda
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av difanda »

Tyvärr så är det brist på ledarskap i detta fall, när vi har en klack på 2 300 pers så krävs att någon står på räcket. Har varit låg kvalité på ljudvolymen hela säsongen även om vi haft några toppar.

Igår hade vi verkligen behövt någon på räcket och är övertygad att det gett energi till de på isen.

Känns som att det fortfarande är efterdyningar av Nilsongate. Hoppas verkligen att det blir en match till även om den är i Globen och att vi tar nya tag nästa säsong.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

difanda skrev:Tyvärr så är det brist på ledarskap i detta fall, när vi har en klack på 2 300 pers så krävs att någon står på räcket. Har varit låg kvalité på ljudvolymen hela säsongen även om vi haft några toppar.

Igår hade vi verkligen behövt någon på räcket och är övertygad att det gett energi till de på isen.

Känns som att det fortfarande är efterdyningar av Nilsongate. Hoppas verkligen att det blir en match till även om den är i Globen och att vi tar nya tag nästa säsong.
Tror du att det hade gjort skillnad igår? Jag är tveksam faktiskt. Just igår var det HELT fel sorts människor i klacken och om vi hade haft någon på räcket så tror jag han hade tröttnat efter en period och inte återvänt mer tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Mattias_87 skrev:
difanda skrev:Tyvärr så är det brist på ledarskap i detta fall, när vi har en klack på 2 300 pers så krävs att någon står på räcket. Har varit låg kvalité på ljudvolymen hela säsongen även om vi haft några toppar.

Tror du att det hade gjort skillnad igår? Jag är tveksam faktiskt. Just igår var det HELT fel sorts människor i klacken och om vi hade haft någon på räcket så tror jag han hade tröttnat efter en period och inte återvänt mer tyvärr.
Att klacken är så stor och biljetterna så billiga fungerar tyvärr inte (känns bisarrt att säga), vår trio öste på rätt rejält för att försöka få igång folket runt omkring - det finns inget intresse, folk bemödade sig inte ens de gånger sittplats var med. Dags att göra om och göra rätt, minska storleken på klacken och jämna antingen ut prisskillnaden något, eller inför krav på medlemskap i JK/dif för klackplåtar. Står folk som fågelholkar även nästa år kan vi droppa "sittplats ställ er upp" till förmån för internskolning av folk som tror att man kan komma undan billigt i klacken utan att sjunga.

Inlägg av #10 »

Puckey skrev:
Mattias_87 skrev:

Att klacken är så stor och biljetterna så billiga fungerar tyvärr inte (känns bisarrt att säga), vår trio öste på rätt rejält för att försöka få igång folket runt omkring - det finns inget intresse, folk bemödade sig inte ens de gånger sittplats var med. Dags att göra om och göra rätt, minska storleken på klacken och jämna antingen ut prisskillnaden något, eller inför krav på medlemskap i JK/dif för klackplåtar. Står folk som fågelholkar även nästa år kan vi droppa "sittplats ställ er upp" till förmån för internskolning av folk som tror att man kan komma undan billigt i klacken utan att sjunga.
Krav på medlemskap i JK eller DIF var ett jävla bra förslag.
difanda

Inlägg av difanda »

Mattias_87 skrev:

Skillnad är det alltid om någon är på räcket sen om vi hade fått ett tryck som jag förväntar mig att det ska vara på slutspelsmatch vet jag inte, men övertygad att det blivit lite bättre iaf.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Klackledare eller inte, när en låt väl rullar borde det vara en självklarhet att man sjunger med. Det som hindrar folk tror jag är antingen bristande engangemang. Det eller för att man är rädd att sticka ut om man är den enda i sin omgivning som faktiskt tar i.

Jag tycker klackledarens roll ska vara den som känner av stämning och låtar (vissa var mismatch igår). Inte behöva vara någon som piskat publiken att sjunga, den motivationen borde komma inifrån.
It's easier to be an asshole to words than to people
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Tror det handlar om flera saker. Priset är en anledning och stämningen en annan. Priset på klackbiljett är subventionerad med förbehållet att du SKA bidraga till stämningen och du SKA stå upp. Annars köper man en sittplatsbiljett och ställer sig duktigt upp när vi så ber om det från klacken. Tyvärr skiter folk (både unga och gamla) i detta och både sitter och håller käften i klacken.Har du klackbiljett gör du allt du kan för att leverera.
Det jag tror hände senast var att folk vet att klacken har sjukt bra tryck och man köper sin biljett och vill vara med coola gänget och få lite cred dagen efter och kanske till och med skryta lite om att man var där. Problemet är ju att trycket inte kommer av sig självt. Har hört vid flertalet tillfällen då vi haft utökad klack hur folk kommenterar varför inte klacken sjunger. Eh...DU är klacken!Då står man alltså och förväntar sig att alla andra ska sjunga men jag behöver bara stå och njuta. Sen finns det många som inte kan ramsorna och sångerna och det är ju oacceptabelt.
Hur löser vi det här lilla problemet då? Som någon föreslog tidigare skulle kanske medlemskap göra skillnad. Tror också att det här med utökad klack inte ska utnyttjas för mycket. Folk sjunger ju med om de vill oavsett var de sitter, och aktiv sittplats hjälper ju till på ett föredömligt sätt. Vi har Djurgårdspolarna borta i andra kurvan så då har vi ju täckt in hela kurvan med A19 som tårtbit. Kanske ska utöka aktiv sittplats istället?
Sen underlättar det med folk på räcket. Det blir mer ordning men jag ser inga problem med att hålla igång sången utan heller. Det gäller bara att lyssna och haka på den/de som startar något alternativt starta upp något själv (eller med polare bredvid) med en stark hög röst som hörs.Grymt bra jobbat av de på räcket när de varit där,och tack som fasen till alla som hjälper till att hålla igång när de saknas.En klackledare måste inte stå på räcket den kan stå mitt i klacken också :wink:
DIF RÄVEN

Inlägg av DIF RÄVEN »

Kul att fler reagerar på det här med folk som köper strö biljetter i klacken.Endast säsongare i klacken tycker jag är en bra ide eller att alla säsongare samlas i mitten för att få en stark och högljud skärna .Under den långa serielunken är det viktigt att dom som är där är sammansvetsade.
En bra grej vore att alla säsongare fick en ny cool t-shirt som alla kunde bära med stolthet då blir det lättare att se att det bara är säsongare i mitten av klacken.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Bara säsongare i klacken!? NEJ.
Hur ska vi som bor 30 mil ifrån huvudstaden få plats, vi som verkligen ger 110% när vi lyckas ta oss dit. Det måste finnas en kärna i mitten för folk runt omkring ska sjunga med. Sen så måste det ju finnas små kärnor längre ifrån mitten som drar igång dom som står så pass långt ifrån mitten.

Skitsvårt det där.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Som några inlägg ovan: Låt JK sälja klackbiljetterna.
Avskaffa tre mot tre.
DIF RÄVEN

Inlägg av DIF RÄVEN »

Självklart ! skall alla få vara med och sjunga så länge man verkligen gör det.Det jag menar är att vi som står där varje match hela säsongen får kämpa för att verkligen få alla att sjunga.Det finns dom som har stått på en plats men har ledsnat och flyttat sig för att ingen sjunger där.Vissa verkar inte våga sjunga bara för att det är lite jobbig match andra har taskig tajming och sjunger kämpa djurgården fast det bara har gått 5 minuter av matchen tror inte laget blir mindre nervösa av det. Man sjunger med känsla oavsett enligt min mening all heder åt alla som sjunger.Om alla vore som du som kommer långväga och ger 110% så skulle det inte vara något problem.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

"Will Griggs on fire" - Har vi någon text till den?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Örnen

Inlägg av Örnen »

minalman skrev:"Will Griggs on fire" - Har vi någon text till den?
När halva världen kört och sett den känns det rätt passé.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Örnen skrev:
minalman skrev:"Will Griggs on fire" - Har vi någon text till den?
När halva världen kört och sett den känns det rätt passé.
Som om vi aldrig importerat ramsor förr?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar