Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF- MODO 1:a mars (önskan till klacken)

Inlägg av Stulle »

Vet inte hur det blir med ramsan, men av ren nyfikenhet, hur kommer det sig att du valde bort Modo för DIF?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

chrullus skrev:Hej,

Jag är nybliven supporter av Stockholms Stolthet och undrar om man kan önska en ramsa mot sin forna klubb?

Modo kommer nog stå på sin fyllenäsa och det skulle vara skönt att höra: "Ska ni ta guld nu?" i slutet av matchen. :)

Vem ska man kontakta för en sån härlig önskan?

mvh

Nybliven och stolt djurgårdare
hur som helst Välkommen till STOLTHETEN DIF
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Sent skall syndaren vakna, välkommen.

Men klacken är konformistiskt konservativ när det gäller ramsor. Nya saker brukar inte dyka upp med någon regelbundenhet och gör de det så är det för att det blivit nedärvt från fotbollen eller är derivat av sådana (som Hallå Roger, Domar'n eller dyl)

Har dock länge saknat de lite mer motståndsspecifika ramsorna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
chrullus

Inlägg av chrullus »

Jag är född och uppvuxen i Övik. Gjorde min juniortid i Modo.

Men att stötta Sveriges mest bekväma och arroganta lag höll på att ta bort all min kärlek för hockeyn. Efter guldet 2007 har det bara gått utför och att vara förbannad i åtta år är inte så kul.

Så i höstas började jag fundera på vilket lag som jag vill följa och eftersom jag bor i Stockholm och varit på många matcher i Hovet (inte bara när Modo spelat) och alltid varit grymt imponerad av alla supportrar, så föll valet efter nyår på Djurgården.

Det är alltid bra drag både på och utanför isen. :)

Jag är inte ensam om att byta lag...många modoiter har valt samma väg. Så bli inte förvånade att höra norrländska röster i klacken framöver. Och ha lite tålamod med oss bönder innan vi lärt oss alla sånger. ;)

/ Spelade med Foppa en gång i tiden
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Där ser man, välkommen får man väl säga då.
Jag är inte arg, och inte besviken.
chrullus

Inlägg av chrullus »

Jag tackar för välkomnandena. :)
Praetori

Inlägg av Praetori »

chrullus skrev:Och ha lite tålamod med oss bönder innan vi lärt oss alla sånger. ;)
En jävla massa bönder är ju en klassiker :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AlltidDIF
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av AlltidDIF »

Att hålla på och byta lag är inte min melodi,låter som att bara för att de inte vunnit guld eller gått bra sen 2007 så ska du byta lag det finns gränser.
Nej man byter aldrig lag.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Inlägg av #10 »

AlltidDIF skrev:Att hålla på och byta lag är inte min melodi,låter som att bara för att de inte vunnit guld eller gått bra sen 2007 så ska du byta lag det finns gränser.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

#10 skrev:
AlltidDIF skrev:Att hålla på och byta lag är inte min melodi,låter som att bara för att de inte vunnit guld eller gått bra sen 2007 så ska du byta lag det finns gränser.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Man får alltid byta till Djurgården, till och med på sin dödsbädd kan man få erkänna att man innerst inne är Djurgårdare. Men det går inte att lämna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mash

Inlägg av Mash »

Lär bli fullsatt imorgon alltså, kul! Hoppas att de med klackbiljett vill bidra till stämningen, o inte diskutera popcornens kvalité. Imorgon är det all in som gäller - Hoppas på någon på räcket, eller är det för mycket?

Krossa Luleå!
Charles F

Inlägg av Charles F »

Mash skrev:Lär bli fullsatt imorgon alltså, kul! Hoppas att de med klackbiljett vill bidra till stämningen, o inte diskutera popcornens kvalité. Imorgon är det all in som gäller - Hoppas på någon på räcket, eller är det för mycket?

Krossa Luleå!
Helt enig, idag vill vi se någon på räcket!
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Nu är ju ingen spelare större än klubben, men med det sagt tycker jag nog inte att att Thore har fått tillräckligt mycket hyllning i år från klacken. Killen som valde bort fantasipengar för familjens skull samt dra på sig DIF-tröjan. Förvisso ekar ju Thoresens järnkaminer nån gång, men fan han ska hyllas ännu mer och övertygas om att göra minst ett år till här.

Kungen!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

chrullus skrev:Jag är född och uppvuxen i Övik. Gjorde min juniortid i Modo.

Men att stötta Sveriges mest bekväma och arroganta lag höll på att ta bort all min kärlek för hockeyn. Efter guldet 2007 har det bara gått utför och att vara förbannad i åtta år är inte så kul.

Så i höstas började jag fundera på vilket lag som jag vill följa och eftersom jag bor i Stockholm och varit på många matcher i Hovet (inte bara när Modo spelat) och alltid varit grymt imponerad av alla supportrar, så föll valet efter nyår på Djurgården.

Det är alltid bra drag både på och utanför isen. :)

Jag är inte ensam om att byta lag...många modoiter har valt samma väg. Så bli inte förvånade att höra norrländska röster i klacken framöver. Och ha lite tålamod med oss bönder innan vi lärt oss alla sånger. ;)

/ Spelade med Foppa en gång i tiden
Låter som det är bajen du söker efter.... Eller är du en bajare som försöker göra sig lustig.

Inga tvestjärtar i DIF.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Tomas Ros ‏@Rosenrasande för 44 minuter sedan
Djurgården hockey lockar. Till och med Luleå-fans vill känna på atmosfären i Hovet.

Bild
Skriv svar