Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

supreme skrev: 2025-04-25 09:33:34 Tänk om alla journalister och tyckare som gett beröm till Kimby och Djurgården för deras det-är-vad-det-är-attityd gällande Wessner och matchstraffet kunde anamma lite av den acceptansen själva gällande Gidlöf. Det är en regel som funnits, och utnyttjats, i flera år (om än med justeringar). Varför börja härja som fan om den nu? Är det för att Melin än en gång grinade i media? Innan matchen upplevde jag jargongen som mer positiv till att ställa Gidlöf i mål (t.ex. panelen på HN), men efter matchen var det något helt annat. Då var det doping, svinjävla regel, och det sjukaste man varit med om.
Media böjer sig för vad som ger klick och uppmärksamhet.
Nu är det inne att gnälla, på domare, på motståndarlaget, på supportrar, på fan ta mig allt.

Lätt att skriva krigsrubriker som media vet kommer reta upp en stor skara människor.
"Det kommer bli planstormning"! - Bönder direkt inne och förfasas över att huliganerna från Stockholm kommer komma till Hålbygden och slå sönder arenor, piketen måste övervaka allt och folk kommer förmodligen dö.
"Tar in förstemålvakten från SHL" - Närmast NHL-meriterade målvakten plockas in, mitt under finalspelet, dopar laget! När det är en 20-åring som gjort en handfull matcher i SHL, majoriteten på bänk eller J20 och gör en bra match hos oss. Hade han varit ett såll hade det varit helt andra tongångar.

Melin är tacksam att intervjua, för det kommer blir skandalrubriker som folk kan hänga på. "Det sjukaste jag varit med om". Nej. Det är det inte.

Att Kimby säger att vi får jobba med det vi får, vi kan inte påverka osv kommer inte generera upprörda bönder. Då skiter man i det och publicerar hellre en trött gubbe som dundrar ut att det är sjukt, att det är fusk osv. För det engagerar mer.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

supreme skrev: 2025-04-25 09:33:34 Tänk om alla journalister och tyckare som gett beröm till Kimby och Djurgården för deras det-är-vad-det-är-attityd gällande Wessner och matchstraffet kunde anamma lite av den acceptansen själva gällande Gidlöf. Det är en regel som funnits, och utnyttjats, i flera år (om än med justeringar). Varför börja härja som fan om den nu? Är det för att Melin än en gång grinade i media? Innan matchen upplevde jag jargongen som mer positiv till att ställa Gidlöf i mål (t.ex. panelen på HN), men efter matchen var det något helt annat. Då var det doping, svinjävla regel, och det sjukaste man varit med om.
Dom är ju så sjukt bittra. Tycker de höll på att växa fram som ett rätt bra hockeyprogram. Tyvärr klarar de ju inte på långa vägar att sätta undan sina sympatier, inte ens lite.
Tycker det känns omvänt med Kronwall, Arto, och andra Djurgårdare som tagit sig in i mediavärlden, de försöker nästan motbevisa att de är partiska.
Såklart fattar jag att en del av detta ligger även på mig och mina enögda sympatier när jag ska bedöma deras åsikter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Remy Lebeau skrev: 2025-04-25 08:58:50 Plågade mig själv och lyssnade på hockeymorgon med dom två sorkarna i studion.
Ältande av Gidlöf och vi "pissar på Andrén".
"Djurgården gör inte fel, MEN......."

Fick klamydia i öronen på köpet.
Som någon skrev innan: det är inget annat än smart sportchefsjobb av Wikegård. Och aik har själv egna SHL-lån; ska det då vara särskilda regler för lån på målvakter menar de? Vad är det för jävla diskriminering? Du får låna back och forward, men inte målvakt?

Det vore ju helt legitim kritik om aik körde helt clean och har vägrat lån rakt av, men när de nu sitter på två SHL-lån själva i Viggo (en junior landslagsback dessutom) och Sjöberg så pissar de ju sig duktigt i egen mun.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Ska inte svära i kyrkan och inte häda. Men om vi skulle klara att besegra råtta ikväll vore det galet intressant vilka nyförvärv vi har på gång. Dels förstås om vi blir kvar i allsvenskan eller om vi vilket de flesta hoppas blir klara för SHL. En sak är säker vi behöver putsa upp laget rejält för att överleva SHL. Risken med årets lag är att vi åker ur direkt om vi tar oss till SHL. Vore jäkligt kul o veta vilken pokerhand Wiken dribblar med efter ikväll..
Användarvisningsbild
Legion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Legion »

FOKUS PÅ ATT VINNA MATCHEN, SKIT I ALLT ANNAT NU!
4-3-3
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av 4-3-3 »

När DIF åkte ut 1975 ur högsta serien tog det 1 år att komma tillbaka. 2012 tog det 2 år. 2022 tar det 3 år. Åk inte ut något mer tack
4-3-3

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

2 timmar kvar…
Användarvisningsbild
Philly Flu
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Philly Flu »

4-3-3 skrev: 2025-04-25 15:18:58 När DIF åkte ut 1975 ur högsta serien tog det 1 år att komma tillbaka. 2012 tog det 2 år. 2022 tar det 3 år. Åk inte ut något mer tack
2022 tar det 3 år, eller 4 år eller 8 år eller…
thelinho

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Efter 3 års mörker i forumet vill jag omfamna er alla och konstatera:

VI ÄR TILLBAKS IGEN
Sväva i det blå
Praetori

Säsongen 2024/25

Inlägg av Praetori »

thelinho skrev: 2025-04-25 20:26:07 Efter 3 års mörker i forumet vill jag omfamna er alla och konstatera:

VI ÄR TILLBAKS IGEN
Säsongen är slut, stäng tråden och starta en ny. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
GULD

Säsongen 2024/25

Inlägg av GULD »

Ludde
Hans tal värmer hjärtat !
The DIF ONE
Foppas78

Säsongen 2024/25

Inlägg av Foppas78 »

Vart fan ses alla imorgon????? Stadion?!!
Karlander

Säsongen 2024/25

Inlägg av Karlander »

Säkerligen "repeat" men man slutar inte att häpnas över vilken MVP Marcus Krüger är för både lag och förening. Det saknar totalt motstycke i dagens hockey att en snubbe som lirar 9 säsonger i NHL kommer tillbaka till Hockeyallsvenskan och var och varannan vecka åker buss till Tingsryd, Vimmerby, Västervik, med mera, och varenda dag går i bräschen för klubbmärket och leder sitt lag. Fy satan vad jag älskar Marcus Krüger!

Thoresen, Klasen, Dicken, Brodin, Ludde, Sissons. Vilka gubbar alltså. Det här är helt legendariskt. Man kan ju nämna hur många som helst, men Hugo som höll ihop det när det blåste som värst och Grewe vilken faktor han är i de avgörande matcherna mot SSK och AIK.

Vilken lättnad och lycka. Tack för den här säsongen forumet, en spännande silly på det då!
Senast redigerad av Karlander den 2025-04-25 22:03:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Det var fint också att man tillägnade säsongen till Lasse Björn.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Glory1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Glory1 »

ODÖDLIGA!

Så jäkla glad för hela laget och djurgårdsfamiljen. Vill egentligen lyfta fram hela laget, våra gubbar som kommer tillbaka med ett sista mål att ta oss tillbaka och våra otroliga junior och allt däremellan. TACK!

Men nu när det satt sig lite är det framförallt två som kommer på tanken lite extra, Marcus Kruger och Ludvig Rensfeldt.

Marcus som jag antar kunde välja och vraka i Sverige och antagligen Europa, men valde oss. I år syntes det att han hade bestämt sig. Gissar på att han inte kunde göra sig rättvis tidigare slutspel pga skador, men jäklar vad han klev fram i år. Hade han fått vara hel mot Modo hade vi nog såhär i efterhand gått upp redan då.

Och Ludde, tillsammans med Cederqvist minns jag honom som kanske de två främsta som kommer undan med godkänt säsongen vi åkte ur. Fick efter omständigheter ta en roll högt upp i hierarkin och levererade det året. Spel- och poängmässigt haft det lite tuffare i Allsvenskan, men har krigat på och tagit sin roll utan att klaga, och nu får han äntligen spela upp oss igen, verkligen helt fantastiskt. Tack som fan Ludde!

I övrigt känner jag att jag är lite äldre och mer sansad jämfört med senaste gången vi gick upp igen, men fasen vilken go känsla det är ändå. Skål!
Skriv svar