Media böjer sig för vad som ger klick och uppmärksamhet.supreme skrev: ↑2025-04-25 09:33:34 Tänk om alla journalister och tyckare som gett beröm till Kimby och Djurgården för deras det-är-vad-det-är-attityd gällande Wessner och matchstraffet kunde anamma lite av den acceptansen själva gällande Gidlöf. Det är en regel som funnits, och utnyttjats, i flera år (om än med justeringar). Varför börja härja som fan om den nu? Är det för att Melin än en gång grinade i media? Innan matchen upplevde jag jargongen som mer positiv till att ställa Gidlöf i mål (t.ex. panelen på HN), men efter matchen var det något helt annat. Då var det doping, svinjävla regel, och det sjukaste man varit med om.
Nu är det inne att gnälla, på domare, på motståndarlaget, på supportrar, på fan ta mig allt.
Lätt att skriva krigsrubriker som media vet kommer reta upp en stor skara människor.
"Det kommer bli planstormning"! - Bönder direkt inne och förfasas över att huliganerna från Stockholm kommer komma till Hålbygden och slå sönder arenor, piketen måste övervaka allt och folk kommer förmodligen dö.
"Tar in förstemålvakten från SHL" - Närmast NHL-meriterade målvakten plockas in, mitt under finalspelet, dopar laget! När det är en 20-åring som gjort en handfull matcher i SHL, majoriteten på bänk eller J20 och gör en bra match hos oss. Hade han varit ett såll hade det varit helt andra tongångar.
Melin är tacksam att intervjua, för det kommer blir skandalrubriker som folk kan hänga på. "Det sjukaste jag varit med om". Nej. Det är det inte.
Att Kimby säger att vi får jobba med det vi får, vi kan inte påverka osv kommer inte generera upprörda bönder. Då skiter man i det och publicerar hellre en trött gubbe som dundrar ut att det är sjukt, att det är fusk osv. För det engagerar mer.