Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Buford skrev: 2022-02-15 09:08:07 Nervöst nu... Kämpa K-G!
Ja, hittar K-G nåt vettigt i detta skrala utbud så ska jag buga & bocka!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Skulle bli väldigt förvånad om vi får in en till spelare faktiskt. Men hoppet lever.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Tror också det blir knivigt, om det fanns något att tillgå tror jag man redan hade gjort färdigt. Sen vet vi ju att KG kan smälla till med något högst oväntat, så det är väl inte helt kört ännu men jag skulle inte räkna med något...

Nu har jag inte riktigt belägg för detta men känslan är att vi sällan gjort sista-minuten-värvningar. Kommer ihåg året vi åkte ut, var inte Tyler Plante något som dök in sista dygnet? Finns säkert flertal andra som jag glömt bort.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Hänger föreningens framtid på att KG får in en vettig center? Inte omöjligt, även om jag inte vill se allt svart eller vitt... Jag avundas oavsett inte hans arbetsbörda och ansvar just nu.

Det lär nog bli en osund mängd tid spenderad på twitter idag för min del.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sällan det blir något på självaste deadline-day. Hoppas på det bästa!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

supreme skrev: 2022-02-15 09:31:57 Hänger föreningens framtid på att KG får in en vettig center? Inte omöjligt, även om jag inte vill se allt svart eller vitt... Jag avundas oavsett inte hans arbetsbörda och ansvar just nu.

Jag skulle nog vilja påstå det.
Centeruppställningen just nu är på tok för svag för ett potentiellt kval. Inget ont om honom, men Rensfeldt är värvad som en tredje/fjärde och han ska nu dra det stora lasset, och samtidigt vara tillräckligt skicklig för Sörensen och Cederqvist. Nej, det kommer inte gå.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 09:46:17
supreme skrev: 2022-02-15 09:31:57 Hänger föreningens framtid på att KG får in en vettig center? Inte omöjligt, även om jag inte vill se allt svart eller vitt... Jag avundas oavsett inte hans arbetsbörda och ansvar just nu.

Centeruppställningen just nu är på tok för svag för ett potentiellt kval. Inget ont om honom, men Rensfeldt är värvad som en tredje/fjärde och han ska nu dra det stora lasset, och samtidigt vara tillräckligt skicklig för Sörensen och Cederqvist. Nej, det kommer inte gå.
Sen har vi inte fått nån uppdatering på William. Är han trasig saknar vi ytterligare en center.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

supreme skrev: 2022-02-15 09:54:19
Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 09:46:17

Sen har vi inte fått nån uppdatering på William. Är han trasig saknar vi ytterligare en center.
Exakt, vi hade till en början behövt två för att flytta ut honom på kanten. Sen inser man hur tunn marknaden är och kanske får nöja sig med en. Sen kliver han av med befarad skada och vi har inte ens en center på deadline day. Vilket antiklimax detta kan bli.
Oroväckande att man ännu inte fått uppdatering.

Vi kan altså kliva in i ett kval såhär:
Rensfeldt
Engsund
Berglund
Bjerselius
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Om William är borta en tid, och vi inte lyckas landa det vi alla hoppas på, måste ju ändå Carey testas som center. Möjligen mellan Dick och Rhett. Kan omöjligen se Bjerselius gå före iaf.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

supreme skrev: 2022-02-15 10:10:21 Om William är borta en tid, och vi inte lyckas landa det vi alla hoppas på, måste ju ändå Carey testas som center. Möjligen mellan Dick och Rhett. Kan omöjligen se Bjerselius gå före iaf.
Bjerselius kan och får INTE lira en nanosekund till är det så att inte KG kan få fram några nyförvärv så spelar jag 100 ggr hellre Liam Öhgren som har mer talang i lillfingret än vad Bjerselius har. Bjerselius borde dom redan nu fundera på att skeppa till typ Väsby fattade inte vad dåren såg hos honom
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 09:59:12 Vi kan altså kliva in i ett kval såhär:
Rensfeldt
Engsund
Berglund
Bjerselius
När det kunde sett ut såhär.
Engqvist
Josefson
Davidsson
Strandberg
:cry:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Har man ringt Hank o Vaasa tro?
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Donkels-3.0 skrev: 2022-02-15 10:17:17
supreme skrev: 2022-02-15 10:10:21 Om William är borta en tid, och vi inte lyckas landa det vi alla hoppas på, måste ju ändå Carey testas som center. Möjligen mellan Dick och Rhett. Kan omöjligen se Bjerselius gå före iaf.
Bjerselius kan och får INTE lira en nanosekund till är det så att inte KG kan få fram några nyförvärv så spelar jag 100 ggr hellre Liam Öhgren som har mer talang i lillfingret än vad Bjerselius har. Bjerselius borde dom redan nu fundera på att skeppa till typ Väsby fattade inte vad dåren såg hos honom
Öhgren är väl inte center. Så det blir Noah Östlund isåfall
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Ohddan skrev: 2022-02-15 10:45:51 Har man ringt Hank o Vaasa tro?
Hank i all ära, jag älskar honom, men han är inte det vi behöver just nu.
Daven

Inlägg av Daven »

Magkänslan säger att vi landar Andy Miele.
Låst