Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

det jag vet att han har varit på g förut!
möjligt att dif fortfarande är intresserad!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Givetvis fattar jag vad Don_T menar, men det var längesen intresset var så högt som exempelvis i gbg.

DIF behöver publik för att få intäkter ja, men de kan inte räkna med att det kommer 90% av kapaciteten till varje matche, precis som de heller inte gör.

Att DIF skulle få bättre spelartrupp pga intäkter är ganska realistiskt, men i första hand tror jag det går åt för att bygga upp en stadigare ekonomi.

Dock anser jag att denna debatt inte ska fortsätta här i den här tråden.

DIF behöver spelare, ja, men i år har man mer tid att scouta spelare. Jag tror att det kommer komma fler nyförvärv inom de närmaste veckorna/månaderna. Det bästa är ju att få en ganska komplett trupp, precis som vi har nu, så att de kan få en lagkänsla och känna varandra. Förra året var det mycket fler nya spelare, nu känner dessa varandra iaf!
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Vad sägs om den här killen, en duktig poängkung som producerar mycket,
han borde vi värva även fast han är en finne.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4216
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Boråsaren skrev:Givetvis fattar jag vad Don_T menar, men det var längesen intresset var så högt som exempelvis i gbg.
DIF har väl aldrig varit i närheten av Frölundas nuvarande publiksiffror. Inte ens när Globen var ny och man vann SM-guld på SM-guld.

Jens Karlsson.. usch.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Christopher J skrev:Vad sägs om den här killen, en duktig poängkung som producerar mycket,
han borde vi värva även fast han är en finne.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4216

Kan han spela forward så ser det ut som om det skulle kunna vara en hyfsat bra värvning. :)
Han skulle nästan vara den perfekta ersättaren till Thoresen om han sticker.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Betvivlar att vi kan matcha lönerna i Schweiz och en spelare med hans statistisk lär inte vara billig. Han hade dock varit ett mycket fint tillskott.

Tänk lite så här: Vi tappade två backar, helt oväntat till NHL, fick för dessa båda ca 2.5 mille. Dessa pengar skulle sedan gå till att förstärka försvaret. Det vi fick för dessa pengar var Ryman, Björck och Lamberg.

Dessa pengar var inte heller var budgeterade vilket för med sig att dessa kunde användas till nya spelare. För dessa pengar skaffades då tre ovan nämnda spelare in.

Jag tycker INTE scoutning sköttes bra alls på dessa spelare. Jag anser nog att man för 2.5 mille skall kunna få fram bättre spelare än de tre... Oavsett vilket anser jag att man skall kunna få in bättre spelare än de ovan nämnda. Junisar hade knappast gjort ett sämre jobb och dessa hade säkert blivit ännu billigare om man nu ville spara in än mer pengar.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Kall-El skrev:Betvivlar att vi kan matcha lönerna i Schweiz och en spelare med hans statistisk lär inte vara billig. Han hade dock varit ett mycket fint tillskott.

Tänk lite så här: Vi tappade två backar, helt oväntat till NHL, fick för dessa båda ca 2.5 mille. Dessa pengar skulle sedan gå till att förstärka försvaret. Det vi fick för dessa pengar var Ryman, Björck och Lamberg.

Dessa pengar var inte heller var budgeterade vilket för med sig att dessa kunde användas till nya spelare. För dessa pengar skaffades då tre ovan nämnda spelare in.

Jag tycker INTE scoutning sköttes bra alls på dessa spelare. Jag anser nog att man för 2.5 mille skall kunna få fram bättre spelare än de tre... Oavsett vilket anser jag att man skall kunna få in bättre spelare än de ovan nämnda. Junisar hade knappast gjort ett sämre jobb och dessa hade säkert blivit ännu billigare om man nu ville spara in än mer pengar.
du tror inte ledningen valde att täppa till lite ekonomiska hål för dessa 2,5 mille som du säger att vi fick och att dessa 3 gentlemen inte alls kostade särskilt mycket?...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hmmm det var just det som var grejen, de var inte budgeterat att dessa spelare skulle försvinna och därför skulle pengarna gå till att förstärka laget oavkortat. Detta nämndes t ex för tidningar i media och tja den enda slutsats jag kan dra av detta är:

1. Man spenderade stålarna på crap

2. Man beslutade sig för att "spara stora delar av pengarna", men ge faan i att tala om detta för fansen som utlovades förstärkningar.

Vet inte riktigt vilket av dessa alternativ som är värst en inkompent scoutingverksamhet eller att det inte verkar vara något problem att slänga ur sig en vit lögn lite då och då...

Budget var liksom redan i hamn innan dessa pengar flöt in.

Tappar två backar till NHL och ersättarna blev Ryman, Björck och Lamberg. Oavsett vad som är sanningen i denna soppa kunde / borde detta skötts betydligt bättre!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

ja tidningar är ju kända för att hålla sig till fakta och inte förvränga saker;]...

jag tror det var så här att iom att man fick in lite kosing som man inte hade budgeterat så satte man sig ner och tittade igenom vilka alternativen var...

1.satsa "stort" på nån etablerad spelare och hamna i mittenskiktet av tabllen och åka ut i kvart/semi...

2. dra åt svångremmen..tänka längre än näsan räcker...täppa till ett par ekonomiska hål och prioritera att hålla sig kvar i ES

oavsett om media förvrängde saken om de "stora förstärkningarna" eller ej så har jag fullt förtroende för att ledningen gör sitt yttersta för att hålla skorven flytande och pö och pö uppgradera till ett hangarskepp:]..
Användarvisningsbild
Stambert
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Kall-El skrev:Hmmm det var just det som var grejen, de var inte budgeterat att dessa spelare skulle försvinna och därför skulle pengarna gå till att förstärka laget oavkortat. Detta nämndes t ex för tidningar i media och tja den enda slutsats jag kan dra av detta är:

1. Man spenderade stålarna på crap

2. Man beslutade sig för att "spara stora delar av pengarna", men ge faan i att tala om detta för fansen som utlovades förstärkningar.

Vet inte riktigt vilket av dessa alternativ som är värst en inkompent scoutingverksamhet eller att det inte verkar vara något problem att slänga ur sig en vit lögn lite då och då...

Budget var liksom redan i hamn innan dessa pengar flöt in.

Tappar två backar till NHL och ersättarna blev Ryman, Björck och Lamberg. Oavsett vad som är sanningen i denna soppa kunde / borde detta skötts betydligt bättre!
Tänk dig att du väntar på skatteåterbäringen (NHL-pengar) i juni och planerat att lägga den på en resa (förstärkningar). Men i april får du kicken från jobbet vilket gör att dina inkomster minskar (vikande publiksiffror) så att du inte kan betala dina löpande räkningar. Åker du då fortfarande på resan och skiter i att betala hyran?

Det blir bara så pinsamt när någon som helt saknar koll på ekonomi uttalar sig i ekonomiska frågor. En budget är en budget, hur den sedan faller ut är många gånger något helt annat.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

m0ng00se skrev:
jag tror det var så här att iom att man fick in lite kosing som man inte hade budgeterat så satte man sig ner och tittade igenom vilka alternativen var...

1.satsa "stort" på nån etablerad spelare och hamna i mittenskiktet av tabllen och åka ut i kvart/semi...

2. dra åt svångremmen..tänka längre än näsan räcker...täppa till ett par ekonomiska hål och prioritera att hålla sig kvar i ES

:]..
Det du skriver är säkert rätt men hade man satsat på någon/några etablerade spelare och gått till slutspel så hade man fått spelat några matcher till och förhoppningsvis hade inneburit några sköna miljoner till klubbkassan.

Och med dem pengarna kunde man ha täppt till dem hål man har.
DIF MOT SLUTSPEL!!!
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
addendif

Inlägg av addendif »

http://expressen.se/index.jsp?a=594039 kanske vi kan försöka med han om thoresen sticker skulle vara en bra förstärkning!
Dif forever!!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Mathias Tjärnqvist vore en god ersättare, och kanske inte heller omöjlig. LHC lär ju vara ute efter honom, men han trivdes mkt bra i Stockholm och kan vi lägga upp ett hyfsat erbjudande lär vi ha en chans.
Kagen

Inlägg av Kagen »

addendif skrev:http://expressen.se/index.jsp?a=594039 kanske vi kan försöka med han om thoresen sticker skulle vara en bra förstärkning!
DIF har aldrig råd med Branko. VF, FBK, HV-71, LHC, Malmö och Timrå skulle kunna spänna musklerna så Luleå tvingas ge sig om det handlar om ES-klubbar. DIF skulle inte ha en chans, det handlar om helt sjuka pengar. För Bartecko och Hedström snackas det om 3-årskontrakt på 13 miljoner, Branko är knappast mycket billigare.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Morten Ask klar! Känns som Thores ersättare. En bra ersättare i mina ögon. Var mycket bra i VM för norge. Välkommen Ask :D
Skriv svar