Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Mattebo »

Jag måste bara dela med mig någonstans av det här pajaseriet. Får sådana här grejer genom att jag skriver på SvenskaFans. Behöver ventilera lite.

De tror alltså att någon skulle välja att följa ett lag på grund av kronor per mål?

"Hej Robin

Zmarta bryter ny is och gör världens första SHL-målindex. Ett index där vi kan visa vilket av slutspelets åtta hockeylag som hittills har gett sina fans mest valuta för pengarna. Jag tror kan vara intressant för dig och nu får du chansen att publicera nyheten innan vi släpper indexet.

Zmarta har jämfört lagens målproduktion på hemmaplan med kostnader associerade med en match. Luleå Hockey toppar ligan och bjuder sina supportrar överlägset flest mål för pengarna – i snitt kostar ett Luleå-mål 69 kronor. ”Mesta mästarna”. Föreningen som vunnit flest svenska mästerskap, inte mindre än 16 stycken, kommer på en femteplats i Zmarta SHL-index. Med, i Stockholmssammanhang, billiga säsongskort och okej pris på halsduk blev priset per mål 91 kronor.

Zmartas SHL-index inkluderar priserna för ett säsongskort och en klubbhalsduk samt priserna för öl och varmkorv på hemmaarenan. Dessa har sedan viktats mot hur många mål laget gjort framför hemmapubliken.

Jag bifogar pressmeddelande och hoppas att ni tycker att nyheten passar er! Här kan ni se övriga index så får ni en förståelse för hur SHL-indexet kommer att vara fungera https://www.zmarta.se/zmartaindex

Zmartas SHL-index:

1. Luleå 69 kronor/mål
2. Linköping 71 kronor/mål
3. Frölunda 76 kronor/mål
4. Färjestad 90 kronor/mål
5. Djurgården 91 kronor/mål
6. Hv71 98 kronor/mål
7. Skellefteå 103 kronor/mål
8. Växjö 104 kronor/mål"

Så nu vet vi! En klubbhalsduk, en bira och en korv. För alla går ju på hockey enbart för att se mål och få käka korv samtidigt.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Mattebo skrev:Jag måste bara dela med mig någonstans av det här pajaseriet. Får sådana här grejer genom att jag skriver på SvenskaFans. Behöver ventilera lite.

De tror alltså att någon skulle välja att följa ett lag på grund av kronor per mål?

"Hej Robin

Zmarta bryter ny is och gör världens första SHL-målindex. Ett index där vi kan visa vilket av slutspelets åtta hockeylag som hittills har gett sina fans mest valuta för pengarna. Jag tror kan vara intressant för dig och nu får du chansen att publicera nyheten innan vi släpper indexet.

Zmarta har jämfört lagens målproduktion på hemmaplan med kostnader associerade med en match. Luleå Hockey toppar ligan och bjuder sina supportrar överlägset flest mål för pengarna – i snitt kostar ett Luleå-mål 69 kronor. ”Mesta mästarna”. Föreningen som vunnit flest svenska mästerskap, inte mindre än 16 stycken, kommer på en femteplats i Zmarta SHL-index. Med, i Stockholmssammanhang, billiga säsongskort och okej pris på halsduk blev priset per mål 91 kronor.

Zmartas SHL-index inkluderar priserna för ett säsongskort och en klubbhalsduk samt priserna för öl och varmkorv på hemmaarenan. Dessa har sedan viktats mot hur många mål laget gjort framför hemmapubliken.

Jag bifogar pressmeddelande och hoppas att ni tycker att nyheten passar er! Här kan ni se övriga index så får ni en förståelse för hur SHL-indexet kommer att vara fungera https://www.zmarta.se/zmartaindex

Zmartas SHL-index:

1. Luleå 69 kronor/mål
2. Linköping 71 kronor/mål
3. Frölunda 76 kronor/mål
4. Färjestad 90 kronor/mål
5. Djurgården 91 kronor/mål
6. Hv71 98 kronor/mål
7. Skellefteå 103 kronor/mål
8. Växjö 104 kronor/mål"

Så nu vet vi! En klubbhalsduk, en bira och en korv. För alla går ju på hockey enbart för att se mål och få käka korv samtidigt.
Jag hade tagit den statistiken seriöst om parkeringspengarna var inräknade.
Jag är inte arg, och inte besviken.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Gman skrev:
gaspo skrev:Ja sicken dåre Lasch det med Donald Trump??!!
Han har ganska stort stöd i USA så det är väl inga konstgheter ?
Asså? Har ingen större koll. Skrev väll mer vad jag tyckte personligen om både lasch och Trump.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

@mattebo
Enligt den allmänna pris och kvalité teorin är en dyrare produkt alltid bättre än en billig. Därför är det dyraste målet helt enkelt - lite finare, lite bättre...
Så SHL-målindex är helt ointressant så länge vi vet att vi har det dyrast målet, vilket vi utan konkurrens har när vi tar med parkeringskostnaden
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Think if... skrev:@mattebo
Enligt den allmänna pris och kvalité teorin är en dyrare produkt alltid bättre än en billig. Därför är det dyraste målet helt enkelt - lite finare, lite bättre...
Så SHL-målindex är helt ointressant så länge vi vet att vi har det dyrast målet, vilket vi utan konkurrens har när vi tar med parkeringskostnaden
Åkte med nån för längesedan som parkerade där i p-huset. Kostade ju nästan lika mycket som biljetten till matchen vill jag minnas. Antar att det är samma nu. Så ja, Djurgården erbjuder den bästa produkten då med andra ord.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattebo skrev:
Think if... skrev:@mattebo
Åkte med nån för längesedan som parkerade där i p-huset. Kostade ju nästan lika mycket som biljetten till matchen vill jag minnas. Antar att det är samma nu. Så ja, Djurgården erbjuder den bästa produkten då med andra ord.
Har man tur kommer man undan med en femtiolapp i Globen, annars max 150 spänn. Helt klart värt det om man inte pallar åka kommunalt. Annars är det inte jättesvårt att hitta parkering runtomkring. Men ja det går loss på en tusenlapp att gå och kolla på hockey med runtomkring-prylarna så det blir ruggigt dyra mål. Lite finare, lite bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

gaspo skrev:
Gman skrev:
gaspo skrev:Ja sicken dåre Lasch det med Donald Trump??!!
Han har ganska stort stöd i USA så det är väl inga konstgheter ?
Asså? Har ingen större koll. Skrev väll mer vad jag tyckte personligen om både lasch och Trump.
Det mest absurda är att Trump förmodligen är den rimligaste republikanska kandidaten, de andra dårarna är sju resor värre.

Sorry, off topic deluxe.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
Det mest absurda är att Trump förmodligen är den rimligaste republikanska kandidaten.

Sorry, off topic deluxe.
Som att lagstifta att Apple måste bygga alla sina telefoner i USA och samtidigt förbjuda arbetskraftsinvandring från Latinamerika? Förstår inte att folk lyssnar på karln.
(Still OT)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:
-daniel- skrev:
Det mest absurda är att Trump förmodligen är den rimligaste republikanska kandidaten.

Sorry, off topic deluxe.
Som att lagstifta att Apple måste bygga alla sina telefoner i USA och samtidigt förbjuda arbetskraftsinvandring från Latinamerika? Förstår inte att folk lyssnar på karln.
(Still OT)
Och du tycker att Cruz ultrakristna konservativa stolleri från superhögern är bättre?

De är idioter hela högen, men jag tror att exempelvis Cruz är snäppet värre faktiskt. Har dock blivit jävligt poppis att enbart måla ut Trump som den onda ledaren i svensk media. Han är en populistisk entreprenör med oerhört korkade idéer, men ta reda på fakta om resterande kandidater från republikanerna innan ni uttalar er, tack.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

-daniel- skrev:
minalman skrev:
-daniel- skrev:

Sorry, off topic deluxe.
(Still OT)
Och du tycker att Cruz ultrakristna konservativa stolleri från superhögern är bättre?

De är idioter hela högen, men jag tror att exempelvis Cruz är snäppet värre faktiskt. Har dock blivit jävligt poppis att enbart måla ut Trump som den onda ledaren i svensk media. Han är en populistisk entreprenör med oerhört korkade idéer, men ta reda på fakta om resterande kandidater från republikanerna innan ni uttalar er, tack.
STORT +1 på den.
Trump har en hel massa korkade idéer men Cruz är snäppet värre på i princip alla plan!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
minalman skrev:
-daniel- skrev:

Sorry, off topic deluxe.
(Still OT)

Nej. Du missuppfattade mig (men det var nog för att jag uttryckte mig otydligt).
Visst är det så att de andra republikanerna är ännu värre (i sin extremhögra grunduppfattning). Men det är som du säger att Trump har fått allt strålkastarsken på sig här i Sverige.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Börjar nästan bli dags att flytta diskussionen till en ny.

Men: Jag tar Trump före Hillary och Cruz som president.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

.
Senast redigerad av elklingo den 2016-03-17 11:23:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Fan vad jag ogillar klubbar vars historia började för 15-20 år sedan i ett styrelserum på kommunalhuset...
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Fan vad jag ogillar klubbar vars historia började för 15-20 år sedan i ett styrelserum på kommunalhuset...
Nåt man missat eller bara allmänt?
Skriv svar