SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A

Re: Sv: SHL 2015-16

Inlägg av B.I.B.A »

Morwin skrev:
B.I.B.A skrev:
Tänker mig typ:

Frölunda HC
Skellefteå AIK
Brynäs IF
Luleå HF
Färjestad BK
Djurgårdens IF
HV 71
IF Malmö Redhawks
MODO Hockey
Aik
Björklöven
Leksand
Västerås
Södertälje/Rögle/Timrå

Eller stryk sista och aik och stäng serien vid 12 lag.
varför vill du ens ha med hammarby 2?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
För det är roligare att slå dem än Örebro eller Växjö.
Avgå Jocke.
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av gaspo »

Va fan händer med DIF? Jag tycker vi är i en riktigt nedåtgående spiral. Från att ha spelat lite ojämnt,tycker jag vi spelar skit nu. Idag mot KHK är det extremt hur labilt lag vi är. Tyvärr släpper Mantas två lätta mål. Men va fan gör alla andra yra höns. Tycker att vi är fruktansvärt yra och dåliga i egen zon. Ofta känns det som lag som kommer in i våran zon får tryck direkt. Så har det sett ut länge. Sedan har vi så kolossalt svårt o leda en match. Nä fan nått får fan hända nu.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

gaspo skrev:Va fan händer med DIF? Jag tycker vi är i en riktigt nedåtgående spiral. Från att ha spelat lite ojämnt,tycker jag vi spelar skit nu. Idag mot KHK är det extremt hur labilt lag vi är. Tyvärr släpper Mantas två lätta mål. Men va fan gör alla andra yra höns. Tycker att vi är fruktansvärt yra och dåliga i egen zon. Ofta känns det som lag som kommer in i våran zon får tryck direkt. Så har det sett ut länge. Sedan har vi så kolossalt svårt o leda en match. Nä fan nått får fan hända nu.
Det ser alltid ut såhär mot de sämre lagen i tabellen tråkigt nog.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Redan innan vi får skador och avstängningar och tvingas plocka in juniorer så har vi väl lägsta snittåldern? Det är klart att de inte bara går in och dominerar, även fast motståndet är svagt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels

Re: Sv: SHL 2015-16

Inlägg av Donkels »

B.I.B.A skrev:
Morwin skrev:
B.I.B.A skrev:
Tänker mig typ:

Frölunda HC
Skellefteå AIK
Brynäs IF
Luleå HF
Färjestad BK
Djurgårdens IF
HV 71
IF Malmö Redhawks
MODO Hockey
Aik
Björklöven
Leksand
Västerås
Södertälje/Rögle/Timrå

Eller stryk sista och aik och stäng serien vid 12 lag.
varför vill du ens ha med hammarby 2?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
För det är roligare att slå dem än Örebro eller Växjö.
Inga horungar och pissluffare i SHL tack!!!
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Lag som drar mest publik eller har möjlighet att dra mycket publik ska in i SHL. Jag vill ha en levande liga.
Avskaffa tre mot tre.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Ännu en skit match av oss. Tyvärr avgör ju domaren matchen till HV's fördel genom sjukt tveksamma utvisningar. Matt Andersons utvisning är ju pinsam. Men fan vi måste rycka upp oss nu. Det saknas initiativ ovh förmåga hos många spelare. Vi är under isen just nu och har varit det för länge. Kom igen nu för fan!!!!

Inlägg av #10 »

Kolla örebros 3-2 mot Gävle, då fattar nu varför dom vann mot oss
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev:Kolla örebros 3-2 mot Gävle, då fattar nu varför dom vann mot oss
Haha så jävla flyt.
Avskaffa tre mot tre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Man tycker ändå lite synd om Brynäs. De har haft stora skadebekymmer i flera säsonger och nu verkar Rödin bli borta resten av säsongen minst.

http://www.gd.se/ishockey/shl/chocken-r ... n#Ishockey
Puckey

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:Man tycker ändå lite synd om Brynäs. De har haft stora skadebekymmer i flera säsonger och nu verkar Rödin bli borta resten av säsongen minst.

Stackars sate, när han är på god väg att spela sig hela vägen till NHL. Frågan är om Brynäs ens orkar hålla sig på slutspelsplats med både Salmela och Rödin borta. Har någon koll på hur det ser ut för Salmela?

Känns som om det kommer bli ett djävulusiskt getingbo från plats 5-10 med HV på väg uppåt, ett värvande Örebro (nåja, Hodgman så långt), ett skadedrabbat Brynäs, två stjärnfyllda lag i Färjestad och Växjö och därtill Djurgården som blandar och ger mellan att spela ut topplag och att klappa igenom mot Karlskrona. Kul med en så svårtippad serie, och tur att man vant sig vid betydligt mer ångestladdade lägen än det här som djurgårdare.
Mcjagger

Inlägg av Mcjagger »

Salmela skulle enligt den första skaderapporten vara borta i 12 matcher, bör vara 7-8 matcher kvar innan han är tillbaka.

Vad det gäller Rödin så ser det som tidigare nämnts ut att vara över för denna säsong.

Känslan är att brunsås aldrig kommer klara av att hålla sin slutspelsplats utan dessa herrar.
Har kollat mycket på dom iår, Anton Rödin & Salmela är deras allt.

Så förhoppningsvis rasar dom fullständigt nu.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mcjagger skrev:Salmela skulle enligt den första skaderapporten vara borta i 12 matcher, bör vara 7-8 matcher kvar innan han är tillbaka.

Vad det gäller Rödin så ser det som tidigare nämnts ut att vara över för denna säsong.

Känslan är att brunsås aldrig kommer klara av att hålla sin slutspelsplats utan dessa herrar.
Har kollat mycket på dom iår, Anton Rödin & Salmela är deras allt.

Så förhoppningsvis rasar dom fullständigt nu.
Nick Johnson och Greg Scott är ju inte några dussinlirare direkt. Men givetvis får de det tufft att hålla sig topp-6.
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
mb81 skrev:Man tycker ändå lite synd om Brynäs. De har haft stora skadebekymmer i flera säsonger och nu verkar Rödin bli borta resten av säsongen minst.

Stackars sate, när han är på god väg att spela sig hela vägen till NHL. Frågan är om Brynäs ens orkar hålla sig på slutspelsplats med både Salmela och Rödin borta. Har någon koll på hur det ser ut för Salmela?

Känns som om det kommer bli ett djävulusiskt getingbo från plats 5-10 med HV på väg uppåt, ett värvande Örebro (nåja, Hodgman så långt), ett skadedrabbat Brynäs, två stjärnfyllda lag i Färjestad och Växjö och därtill Djurgården som blandar och ger mellan att spela ut topplag och att klappa igenom mot Karlskrona. Kul med en så svårtippad serie, och tur att man vant sig vid betydligt mer ångestladdade lägen än det här som djurgårdare.
Luleå och Linlöping då? Ok att Luleå är heta nu men de har inte så många poängs marginal heller och Cluben kan mycket väl missa topp-6. Getingbo är verkligen rätt ord.
Örebro hade jag räknat bort men så tog de tre raka nu och är med i leken igen.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är ganska säker på att Luleå tar tredjeplatsen. Sedan är det jäkligt svårt att tippa. Men jag är nog ändå rädd för att vi hamnar i åttondelsfinalen tillsammans med Växjö, HV och Örebro. Sedan får vi hoppas att det är Örebro vi möter där isåfall.
Avskaffa tre mot tre.
Låst