SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Kan ju vara som så att vi har ca 200 forwards och varav en del ligger runt 70 strecket, därför blir snittvikten ganska låg...
2014-04-07, vad hände?
-
Och Skellefteå är tredje lättast. Man får anpassa spelet.MarcusDaze skrev:Otroligt att vi har så många "brunkare" men ändå är vi lättast i serien.
Leksand 88.65 kg
Örebro 87.94 kg
Frölunda 87.85 kg
Luleå 87.82 kg
Brynäs 87.60 kg
Växjö Lakers 87.58 kg
Linköping 87.54 kg
MODO 87.40 kg
Färjestad 86.81 kg
Skellefteå 86.78 kg
HV71 85.93 kg
Djurgården 85.04 kg
http://www.eliteprospects.com/teams_dat ... =1&sort=wt
- Jim Morrison
Vafan Challe! Tänk på medianvikten för helvete!MarcusDaze skrev:Otroligt att vi har så många "brunkare" men ändå är vi lättast i serien.
Leksand 88.65 kg
Örebro 87.94 kg
Frölunda 87.85 kg
Luleå 87.82 kg
Brynäs 87.60 kg
Växjö Lakers 87.58 kg
Linköping 87.54 kg
MODO 87.40 kg
Färjestad 86.81 kg
Skellefteå 86.78 kg
HV71 85.93 kg
Djurgården 85.04 kg
http://www.eliteprospects.com/teams_dat ... =1&sort=wt
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jo men saik har ju aningen mer spets än vad vi har..
Vi ska vara ett jobbigt lag att möta med tanke på dagens trupp. Jag kan då tycka att lite tyngd vore fint då.
Vi ska vara ett jobbigt lag att möta med tanke på dagens trupp. Jag kan då tycka att lite tyngd vore fint då.
Viss skillnad på att ha ett lättare lag rent kilomässigt om man förväntas föra spelet i de flesta av matcherna. Vi kommer väl antagligen ligga rätt mycket på försvar och då skulle jag gärna se att inte minst våra backar hade lite mer kilon på kroppen.
Frågan är om vi har seriens "tunnaste" backar?
Frågan är om vi har seriens "tunnaste" backar?
I elitserie-slutspelet var snittet 183.6 cm / 86.4 kg
I DIF ligger vi just nu på 186/87.8
Får vi in en 190/100 går vi upp på 186.7/89.3
Jag antar att både Norell, Falk och Arnesson lägger på sig ett par kilon också. Inte så ovanligt i deras ålder (och nej jag pratar inte om ren muskelmassa).
Framåt låg elitserieslutspelet på 183.6/86.4
DIFs spelare som vi behållit ligger på 182.6/85.6
Nu har vi visserligen fått in Alvarez och Runken som drar upp snittet lite. Samtidigt drar väl både Rundqvist och Nyström ner snittet en aning.
Alltså behöver vi inte oroa oss för vikten på våra backar och kan gå tillbaka till att oroa oss för deras defensiv.
I DIF ligger vi just nu på 186/87.8
Får vi in en 190/100 går vi upp på 186.7/89.3
Jag antar att både Norell, Falk och Arnesson lägger på sig ett par kilon också. Inte så ovanligt i deras ålder (och nej jag pratar inte om ren muskelmassa).
Framåt låg elitserieslutspelet på 183.6/86.4
DIFs spelare som vi behållit ligger på 182.6/85.6
Nu har vi visserligen fått in Alvarez och Runken som drar upp snittet lite. Samtidigt drar väl både Rundqvist och Nyström ner snittet en aning.
Alltså behöver vi inte oroa oss för vikten på våra backar och kan gå tillbaka till att oroa oss för deras defensiv.
Född till sportchef.
SHL 2014-15
Går inte att komma undan med att saik blir ordentligt försvagade till kommande säsong. Äntligen tappar de spelare!
Holloway och Lindström klara att försvinna. Möller lär få NHL kontrakt, och kvar blir J Ericsson. Visserligen fått in Lehtonen men han hade det tungt förra säsongen.
Edit1: där stack J Ericsson till KHL också...
Edit2: Alm drog till Nashville också
Holloway och Lindström klara att försvinna. Möller lär få NHL kontrakt, och kvar blir J Ericsson. Visserligen fått in Lehtonen men han hade det tungt förra säsongen.
Edit1: där stack J Ericsson till KHL också...
Edit2: Alm drog till Nashville också
2014-04-07, vad hände?
De lär ju inte kunna ersätta alla! Marknaden känns rätt tunn! Men kanske de plockar Bergfors?
Får hoppas på att Möller lämnar också.. Baksidan blir dock att de kommer få SHL:s största plånbok x)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
Lär bli lätt att konkurrera om toppforwards med dem...
Underbart att saiks rånas nu också. Förhoppningsvis lämnar Bellemare och Möller också, då står dom där med Lehtonen som inte kan prestera utan klass bredvid sig. Kan bli en jobbig säsong för saik.
Jobbig i att de inte kommer leka hem serien ja. Förmodligen favorit iaf.Salas skrev:Underbart att saiks rånas nu också. Förhoppningsvis lämnar Bellemare och Möller också, då står dom där med Lehtonen som inte kan prestera utan klass bredvid sig. Kan bli en jobbig säsong för saik.
Det räcker med två klassvärvningar även fast de förlorar Möller och Bellemare så har de två jävligt bra kedjor.
Re: Sv: SHL 2014-15
Saik har väl tappat många spelare föregående år också? De är sjukt bra på att ersätta sina förluster,
i
-
Var är ni KKV? Ska det inte komma ett utlåtande om SHL snart?!? 
Edit: Jag menar, väntar det någon vecka till kommer det inte ske något förrän i höst pga sommaren (Alla vet ju hur effektiva myndigheter är under alla solsemestrar).

Edit: Jag menar, väntar det någon vecka till kommer det inte ske något förrän i höst pga sommaren (Alla vet ju hur effektiva myndigheter är under alla solsemestrar).
Var flera veckor sen de skulle titta på det. Att det inte blivit någon återkoppling eller liknande tyder nog på att de inte gått vidare med det.Skidlöparn skrev:Var är ni KKV? Ska det inte komma ett utlåtande om SHL snart?!?