Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
minalman skrev:
-daniel- skrev:
Men jag hävdar ju just att det inte finns någon korrelation mellan formtoppning-när-det-som-mest-behövs och spela bra under säsongen. Se på Malmö. Eller Leksand alla år de dominerade serien. Eller Örebro när de låg i toppen för att faila gång på gång.
Eftersom du sitter på bra fakta får jag väl försöka gå på känsla! :-)
Åtminstone jag skulle känna mig tryggare under spelet om fyra SHL-platser om jag under grundserien sett att det fanns en stabil grund vi kunde falla tillbaka på. Samt slippa se så mycket dåliga insatser under resan dit.
Jag vet inte, själv tror jag faktiskt vi alla hade hajpat upp DIF betydligt mer om vi varit stabila under säsongen och sen haft skyhöga förväntningar inför KS och misslyckats enkom pga att vi gick in i Kvalserien med någon slags favoritstämpel. Visst, hade vi formtoppat hade vi förmodligen klarat det ändå men just det där med att toppa formen är ju hemligheten.

I år hade vi verkligen chansen som ett lag i mängden i KS...därför är det än mer sunkigt att misslyckas.
Men jag tror flera av våra misstag hittills i KS beror på en underliggande osäkerhet som inte försvann bara för att vi gick genom ett rus sista månaden utan att så fort det blev bättre motstånd föll man tillbaka i gamla synder. Skickliga coacher hos våra motståndare har kunnat scouta våra svagheter från tidigare under säsongen och förstått vilka knappar man ska trycka på.
Jag vill inte att det ska finnas några gamla synder att falla tillbaka till, utan bara tillfälliga formsvackor.
Hellre formsvackor från en bra grundnivå än formtoppar från ett instabilt grundläge helt enkelt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Å andra sidan, OM vi skulle gå upp i år - vilka två lag skulle vi då hålla bakom oss i SHL nästa säsong ?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Think if... skrev:Å andra sidan, OM vi skulle gå upp i år - vilka två lag skulle vi då hålla bakom oss i SHL nästa säsong ?

Direkt in under avdelningen
-Fint väder idag, men imorgon regnar det säkert igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Think if... skrev:Å andra sidan, OM vi skulle gå upp i år - vilka två lag skulle vi då hålla bakom oss i SHL nästa säsong ?

Spelar roll, även om nu vi skulle gå till KS skulle det mycket till för att vi inte skulle hamna topp 4 av 6. Dessutom finns det ju både en och två riktiga klasspelare som vill till oss bara vi går upp.

Sent from my iPad using Tapatalk
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Lee Harvey Oswald skrev:

Direkt in under avdelningen
-Fint väder idag, men imorgon regnar det säkert igen
Ja den dagen den... (knappast någon sorg iaf.) Skulle vi gå upp så skulle väl bara TV-pengarna möjliggöra en bra mycket dyrare spelarbudget? = Flera klassvärvningar.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

[FACE WITH TEARS OF JOY] helt sant Lee, men det kan finnas ngt positivt med att komma underifrån nästa säsong också. Kom ihåg att det här året trots allt varit mkt bättre än förra... Jag ser en positiv trend [WINKING FACE]

Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Har svårt att se att vi går upp, men hoppas vi tar gnihet med oss i djupet ikväll!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Skellefteå och Färjestad?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Praetori skrev:

Skellefteå och Färjestad?
Bland annat... :wink:
isolerad

Inlägg av isolerad »

Som vanligt så växlar man som Djurgårdssupporter mellan hopp och förtvivlan. Fy fan.
i
ciirree

Inlägg av ciirree »

Fan va skönt att vi möter just Rögle x2 nu, 4 poäng efter - 6p att spela om!
Användarvisningsbild
minalman

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:Fan va skönt att vi möter just Rögle x2 nu, 4 poäng efter - 6p att spela om!
Och det borde vara bra om gnaget går rent också, bara vi gör det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Andspe

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av Andspe »

minalman skrev:
ciirree skrev:Fan va skönt att vi möter just Rögle x2 nu, 4 poäng efter - 6p att spela om!
Och det borde vara bra om gnaget går rent också, bara vi gör det.
Vinner vi båda våra matcher mot Rögle samtidigt som Örebro vinner sina och Gnägget tar minst en hemmavinst mot Malmö så är vi helt plötsligt 2:a!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag vet inte om jag mentalt kommer att klara av en avgörande match i sista omgången. Om tabellen kommer vara så jämn att det står mellan ex. 4 lag i slutomgången då vet jag inte om jag vågar titta!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det här kan gå!

Men jag mådde sjukt dåligt i sista perioden, trodde faktiskt jag skulle spy.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar