Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rix

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Rix »

android skrev:Tycker att det är konstigt att Örebro inte ligger på KS-plats. Känns som det bästa laget som varit på hovet i år. Otroligt kreativa framåt med fint passningsspel, Chet räddade oss galet mycket den matchen.
1 poäng ifrån just nu? Känns väl som att de kan segla upp där närsomhelst. Känns som Leksand, BIK och Örebro/Västerås kommer dra ifrån alla snart. Gäller att haka på tåget annars står vi kvar i AS och undra vafan som hände.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Malmö ser ut att ta in tre poäng på oss.
Vi får tacka malmö att de ser till att karlskrona stannar under strecket och inte hotar oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Erik I

Inlägg av Erik I »

Detta är fan en ödesvecka, tycker jag. 3 matcher mot motstånd i (än så länge) vår "närhet", följt av ett uppehåll. 5-6p på dessa tre borde vara minimum innan tränaren ifrågasätts på allvar, givetvis inberäknat hur spelet ser ut. Man kan ha oflyt hit och dit men spelmässigt har föga ändrats sen den fruktansvärda fjolårssäsongen. Sen säger ju Challe själv att det tär att hoppa mellan 2 stolar... kanske är dags ha en 100%-ig huvudtränare innan det luktar Ettan om allting? Challe har återigen ett av de största DIF-hjärtan som finns, men vidhåller att hans tränarmeriter inte är alltför imponerande; tanken att han och fler därtill skulle katapultera DIF tillbaka till ES enbart på klubbkänsla är fin men rätt orealistisk. Vi har ett schackbräde med pjäser som med få undantag inte presterar i nivå med vad de kan, en trend som redan existerat i ett flertal säsonger. Vi behöver någon som kan placera pjäserna så vi åtminstone får någon form av stabilt grundspel att falla tillbaka på, gärna någon med erfarenhet av både ES och AS; stundtals inbillar jag mig att vi försöker spela på en nivå vi varken i nuläget har kapacitet till eller som "passar" i AS. Som ex-ES borde vi rimligtvis ha ett naturligt snabbare tempo och passningstempo än de flesta andra lagen, men hur mycket ser vi av det i nuläget?
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

6 poäng på de kommande två matcherna annars går tåget för de 3 första platserna. Sen kan folk tjata om hur många matcher det är kvar hur mycket som helst
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Nån som tröttnade på den dåliga domarnivån? :)

Domaren nedskjuten – av Patrik Berglund
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5697334.ab
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIFVästertorp skrev:6 poäng på de kommande två matcherna annars går tåget för de 3 första platserna. Sen kan folk tjata om hur många matcher det är kvar hur mycket som helst
Herregud, det tåget gick för 10 matcher sen.

Jag är trött på tåg förövrigt.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Sjöwall »

Är det inte ganska sjukt att vi bara gör två mål per match? 4 rask nu med 2 mål... Det håller fän inte. Vi måste göra 4-5 mål några matcher nu...

Har dock redan gett upp säsongen. Fan va tragiskt detta är.

Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
Taskman

Re: Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Taskman »

Sjöwall skrev:Är det inte ganska sjukt att vi bara gör två mål per match? 4 rask nu med 2 mål... Det håller fän inte. Vi måste göra 4-5 mål några matcher nu...

Har dock redan gett upp säsongen. Fan va tragiskt detta är.

Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2

Ge inte upp säsongen ännu.. Det är ju kval kvar också.. För att inte ramla ur till Div1...
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

VAD FAN ÄR DET SOM HAR HÄNT MED DENNA FÖRENING?!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av BaronVonDif »

Såg just försvarsmaktens reklam på tv som slutar med "ordnar sig verkligen allt? " Svaret är givetvis nej. En ny tränare nu och med landslags uppehåll kan vi vända skeppet annars är det tack och hej.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Erik I

Inlägg av Erik I »

Vi vet alla att DIF på PlayOff-plats eller ens Top3 inför detta uppehåll inte hade föranlett någon minskning i oros- eller svettproduktion. Jag hade hursomhelst "vetat" att DIF närsomhelst hade kunnat tappa allting och rasa likt en meteorit genom en glasfabrik. I denna serie är ingen odödlig. En normal svit på säg 3 matcher med endast något enskaka poängtapp - ett förhållande jag med tanke på truppen hade velat tillskriva årets DIF - kan ändra på en hel del. Om DIF bara kunde komma upp i förhållandet 2 segrar - 1 förlust skulle Topp7 bli bra mer realistiskt. Men med dagens spel? Glad om vi slipper kval till Ettan.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Vi ligger idag sex poäng ifrån en topp sju plats (då är vi förbi gänget på 28p). Med trettiofem matcher kvar.
Det finns inget som säger emot att vi till och med tjänar på fullt matchande i förkvalet i stället för att hamna på topp tre och invänta att kvalet börjar. Har vi rätt formkurva efter nyår kan inget lag som samlat poäng nu i höst känna sig säker när de möter oss då. Placering 1-7 spelar ingen roll och vi behöver "bara" undvika placering sämre än sju samt att vi måste hitta toppformen vid rätt tillfälle i vår.
Jag sover lugnt på nätterna.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

minalman skrev:Vi ligger idag sex poäng ifrån en topp sju plats (då är vi förbi gänget på 28p). Med trettiofem matcher kvar.
Det finns inget som säger emot att vi till och med tjänar på fullt matchande i förkvalet i stället för att hamna på topp tre och invänta att kvalet börjar. Har vi rätt formkurva efter nyår kan inget lag som samlat poäng nu i höst känna sig säker när de möter oss då. Placering 1-7 spelar ingen roll och vi behöver "bara" undvika placering sämre än sju samt att vi måste hitta toppformen vid rätt tillfälle i vår.
Du har helt rätt i det du skriver, det är sant. MEN. Vi hade precis samma utgångsläge förra säsongen. Vi låg och pendlade mellan 8:e och 10:e plats efter nyår och alla gick och väntade på att det skulle vända "för att i slutspelet skulle vi allt bli svåra att möta".... Alla vet ju hur det gick sedan.

Är det inte bättre att agera redan nu? Att försöka göra någonting åt det? Varför inte ha som enda jävla mål att komma etta i serien? Kom igen nu va, vi ska inte acceptera att komma topp 7. Vi ska vinna hela jävla serien och sedan gå obesegrade genom kvalhelvetet.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Sjöwall skrev:
minalman skrev:Vi ligger idag sex poäng ifrån en topp sju plats (då är vi förbi gänget på 28p). Med trettiofem matcher kvar.
Du har helt rätt i det du skriver, det är sant. MEN. Vi hade precis samma utgångsläge förra säsongen. Vi låg och pendlade mellan 8:e och 10:e plats efter nyår och alla gick och väntade på att det skulle vända "för att i slutspelet skulle vi allt bli svåra att möta".... Alla vet ju hur det gick sedan.

Är det inte bättre att agera redan nu? Att försöka göra någonting åt det? Varför inte ha som enda jävla mål att komma etta i serien? Kom igen nu va, vi ska inte acceptera att komma topp 7. Vi ska vinna hela jävla serien och sedan gå obesegrade genom kvalhelvetet.
Jag håller med dig! Jag vill se Säcken i båset då jag tycker Challe inte håller måttet som tränare. Challe funkar som sportchef och allmän Djurgårdsikon, men han har inte rätt inställning till uppgiften som huvudtränare. Jag tvivlar på att Challe klarar topp sju, men jag är säker på att Djurgården Hockey inte gör om misstaget från förra året. Därför är jag lugn (ett tag till).
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Vågar man ens tänka på hur det sett ut på inte varit lockout och om fansen inte skrapat ihop till Otto? Hela Djurgården Hockey får betyget IG.

Avgå samtliga!
Skriv svar