Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Stavhoppet
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Stavhoppet »

Jag kollade runt lite efter en back som skulle kunna ersätta Bom bom om han inte blir kvar vilket jag personligen tror och hoppas då hans kvaliteer framåt är riktigt bra och hans brister bakåt skulle kunna lösas med en bra defensiv back.

Det har pratats en hel del om Klubertanz här inne och ja han var helt ok framåt förra året men han hade brister deffensivt även han.

Hittade ett annat alternativ som jag dock har dålig koll på. Han var tydligen i Djurgården 2005-2006. Ni som hade grym koll på laget då kanske vet vem han är och kan upplysa om han skulle vara något att ha? http://eliteprospects.com/player.php?player=41
31p på 42 matcher som back förra året och 21p på 45 hittils detta år i SM-Liiga känns som om det skulle kunna räcka framåt?

Som center så skulle jag gärna se Oscar Möller men där känns det mkt som det är en fråga om han vill flytta över till europa och om det inte blir KHL isf. Annars så känns Patrik Zackrisson som det bästa alternativet ihop med Niklas Persson OM de kan tänka sig att flytta till Sthlm och Djurgården? Niklas verkar ha en tung säsong i KHL så en flytt till elitserien känns inte otrolig. Dock frågan om det blir Dif eller om han återvänder till LHC? Om han gör det så kanske Zackrisson kan bli ledig istället.

Vad tror vi om Robert Nilsson till nästa år? Ja jag vet att han är en forward.... men ändå?
Linkan? kan han vara ett alternativ att få hen till nästa säsong? Linkan ihop med Widing borde kunna göra att Widing gör 30 mål på en säsong?

//Henke
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Stavhoppet skrev:Jag kollade runt lite efter en back som skulle kunna ersätta Bom bom om han inte blir kvar vilket jag personligen tror och hoppas då hans kvaliteer framåt är riktigt bra och hans brister bakåt skulle kunna lösas med en bra defensiv back.

Det har pratats en hel del om Klubertanz här inne och ja han var helt ok framåt förra året men han hade brister deffensivt även han.

Hittade ett annat alternativ som jag dock har dålig koll på. Han var tydligen i Djurgården 2005-2006. Ni som hade grym koll på laget då kanske vet vem han är och kan upplysa om han skulle vara något att ha? http://eliteprospects.com/player.php?player=41
31p på 42 matcher som back förra året och 21p på 45 hittils detta år i SM-Liiga känns som om det skulle kunna räcka framåt?

Som center så skulle jag gärna se Oscar Möller men där känns det mkt som det är en fråga om han vill flytta över till europa och om det inte blir KHL isf. Annars så känns Patrik Zackrisson som det bästa alternativet ihop med Niklas Persson OM de kan tänka sig att flytta till Sthlm och Djurgården? Niklas verkar ha en tung säsong i KHL så en flytt till elitserien känns inte otrolig. Dock frågan om det blir Dif eller om han återvänder till LHC? Om han gör det så kanske Zackrisson kan bli ledig istället.

Vad tror vi om Robert Nilsson till nästa år? Ja jag vet att han är en forward.... men ändå?
Linkan? kan han vara ett alternativ att få hen till nästa säsong? Linkan ihop med Widing borde kunna göra att Widing gör 30 mål på en säsong?

//Henke
Backen du menar är Adam Andersson. Tydligen har han bytt efternamn. En Back sm var hygglig offensivt och hade ett fint slagskott men katastrofal i egen zon. Inget för DIF 2011/2012 med andra ord.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

jensa85 skrev:
Stavhoppet skrev:Jag kollade runt lite efter en back som skulle kunna ersätta Bom bom om han inte blir kvar vilket jag personligen tror och hoppas då hans kvaliteer framåt är riktigt bra och hans brister bakåt skulle kunna lösas med en bra defensiv back.

//Henke

Backen du menar är Adam Andersson. Tydligen har han bytt efternamn. En Back sm var hygglig offensivt och hade ett fint slagskott men katastrofal i egen zon. Inget för DIF 2011/2012 med andra ord.

Hade dessutom för klent psyke för att bo i en "storstad".
Tydligen måde han väldigt dåligt psykiskt att inte bo närheten av nära och kära, så det är ingenting för oss.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Okej lite synd då hen verkar kunna vara ett vapen framåt.

Dock skulle vi behöva något stabilt bakåt känns det som. Hur ser det för Lilja och liknande backar som spelar NHL/AHL? Är det så att man kan locka över någon av dem att sluta i Dif?

Rena defensiva backar vilka finns som skulle kunna matcha det vi söker?
//Henke
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Rutinerade backar med 5-600+ NHL matcher är för jävla svåra att få hem. Dogge lär väl bli ett undantagsfall, precis som Ragge.

Måste säga att Skellefteå har gjort det grymt bra som fått fram så många skickliga unga backar.

Jag vill verkligen inte se en back från Allsvenskan, typ Lassen. Då har vi en hel drös juniorer att ge kontrakt, som är minst lika bra. Claesson, Gustafsson, Holm tänker jag på främst även Ackered såklart.

Bakom dom kommer Falk, Walltott, Arnesson och Lilliehöök.
Född till sportchef.
isolerad

Inlägg av isolerad »

http://www.corren.se/sport/ishockey/?ar ... =&menuids=

Om han ska till Sverige... Hugg för fan! Hem till Stockholm!
i
rikkard

Inlägg av rikkard »

Glöm Niklas Persson. Om han kommer hem till Sverige blir det Linköping. Varför skulle han byta klubb när hans familj bor i den staden. Han har dessutom de bästa åren av sin karriär bakom sig. Om Persson kommer innebär det säkert att Håkansson får gå. Skulle inte förvåna mig om han finns i difdressen nästa år. Inget jag önskar dock. Isåfall med en medioker lön.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Förövrigt tycker jag inte att Klubertanz är ett särskilt bra alternativ inför nästa säsong. Han var väldigt svag i slutspelet och defensiven lämnade mycket att önska. Däremot hoppas jag innerligt att Timmy kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

rikkard skrev:Glöm Niklas Persson. Om han kommer hem till Sverige blir det Linköping. Varför skulle han byta klubb när hans familj bor i den staden. Han har dessutom de bästa åren av sin karriär bakom sig. Om Persson kommer innebär det säkert att Håkansson får gå. Skulle inte förvåna mig om han finns i difdressen nästa år. Inget jag önskar dock. Isåfall med en medioker lön.

Tror nog att det ska mycket till om dif ska satsa på 37 år skadad Håkansson istället för en hungring junior eller nåt liknande.....
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9253

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=201 ( vet att det är 0,1 precent chans typ)

De här två backarna skulle ju sitta fint men ingen av dem kommer vi ju få. Men skulle vilja se nån back med dessa egenskaper som de har. Helst skriskostark, Tuff och riktigt bra defensivt
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

bastis7 skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9253

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=201 ( vet att det är 0,1 precent chans typ)

De här två backarna skulle ju sitta fint men ingen av dem kommer vi ju få. Men skulle vilja se nån back med dessa egenskaper som de har. Helst skriskostark, Tuff och riktigt bra defensivt
Stannar Hannula kvar så ska nog inte ditt andra förslag komma hit! :o
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Jepe skrev:

Vad har jag missat?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Heaty skrev:
Jepe skrev:

Vad har jag missat?
Var väl nåt om en affär Hannula + spelarfru (som jag får anta var Petraseks) när bägge herrarna spelade i HV. Totalt överspelat och ointressant i nuläget dock.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Daniel Fernholm tycker jag skulle vara en prio 1 värvning när det gälller backar till kommande säsong. Antar att många här inne inte håller med mig men han vill tillbaka och är en förbannat duktig back ! dags att svälja hatet och välkomna Fernholm
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

-daniel- skrev: Var väl nåt om en affär Hannula + spelarfru (som jag får anta var Petraseks) när bägge herrarna spelade i HV. Totalt överspelat och ointressant i nuläget dock.
Tror inte det var fru Petrasek. Snarare har nog Johan Åkerman ett mindre gott öga till Hannula... Skitsamma.
Billx skrev:Daniel Fernholm tycker jag skulle vara en prio 1 värvning när det gälller backar till kommande säsong. Antar att många här inne inte håller med mig men han vill tillbaka och är en förbannat duktig back ! dags att svälja hatet och välkomna Fernholm
Håller med. Daniel är en spelare som kan vara en stomme i försvaret under flera år framöver. Tror inte han är alltför svår att övertala och känslan säger att han inte heller kommer kräva orimliga summor i lönekuvertet... Bara spekulationer, dock. Kan gärna ta Bomboms plats.
Låst