Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Hawk »

Vad kan detta bero på att klacken inte är sig lik längre? Kanske blir det bättre när fotbollen är över.Hoppas på detta i alla fall.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

forbannad skrev:VART är järnkaminerna?
VART är Klackledarna? dvs folk ifrån Järnkaminerna...
VARFÖR är JKs fotograf på plats men ingen klackledare?

UCS/Fabriken gör ett jävligt bra jobb är det våran nya _HOCKEY_ supporter förening?
För JK fokuserar ju sig enbart på hockey?... eller?
Nej juste om är ju på plats när det är storsatsningar.....

Enligt mig är det pinsamt att vi inte har någon klackledare, speciellt när det är Järnkaminernas jobb att få stämning på hovet.
En klackledare behövs, och JK borde fixa någon som kan ta tag i det.
Under matchen mot Linköping (eller Rögle), så blev ju den klackledaren som har funnits tillgänglig någon gång i år förbannad för att vi inte kan skapa stämning själva. Det har han i och för sig en poäng i, med tanke på att vi är dåliga på det oftast.
Men dock så håller inte argumentet då det står klackledare och skriker på Stadion/Råsunda match efter match.
Järnkaminerna är dom som ska fixa stämningen, och när det behövs så måste det finnas en klackledare på plats som tar tag i det hela.
För att vi lär nog inte skapa någon super stämning så länge det står en massa bittra och irriterade fotbollssupportrar i vår klack, som bara sörjer alla motgångar.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Hawk skrev:Vad kan detta bero på att klacken inte är sig lik längre? Kanske blir det bättre när fotbollen är över.Hoppas på detta i alla fall.
Det var ett jävla gnäll, det var ett bra tryck i matchen DIF-Hv, något sämre två dagar senare när DIF mötte Ssk. (men ändå så har man hört motståndare & spelare säga att det var ett bra tryck i matchen mot Tälje). Ni som gnäller hela tiden får nog tänka om lite.

Det är omöjligt att klacken ska skapa ett magiskt tryck i alla 27 hemma-matcherna, jag förstår inte varför detta gnäll. Det var inte så längesen det stod 30 man i klacken. Visst man ska alltid sträva framåt men så dåligt som vissa vill göra gällande har det inte varit.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag tror att i stort sett alla, både publik och spelare, var rätt slut mentalt och fysiskt efter den episka matchen mot hv.

Bara att komma igen nästa hemmamatch. Har nästan bara positivt att säga om säsongen så här långt, möjligen önskar jag lite mer hatramsor samt att det tas i lite mer i sången om Håkan Södergren!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

UCS/Fabriken gör ett jävligt bra jobb är det våran nya _HOCKEY_ supporter förening?

Enligt mig är det pinsamt att vi inte har någon klackledare, speciellt när det är Järnkaminernas jobb att få stämning på hovet.
Vilka är järnkaminerna? Menar du att styrelsen i supporterföreningen ska vara klackledare enligt lag eller? Och vad menar du med jobb? Är det någon i JK som får betalt för att gå på hockey?

Helt ärligt, du är så fruktansvärt ute och cyklar.

Om det är så pinsamt kan väl du ställa dig och agera klackledare själv, annars är det bara att knipa.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

sthlm_dif skrev: För att vi lär nog inte skapa någon super stämning så länge det står en massa bittra och irriterade fotbollssupportrar i vår klack, som bara sörjer alla motgångar.
Vad snackar du om?

Hur har du kommit till slutsatsen att bittra och irriterade fotbollssupportrar är ett problem?
Förövrigt visste jag inte att vi blev uppdelade så, trodde vi som gick på Djurgårn var Djurgårdare. Men visst, nu har du fått en fotbollssupporter att gå från bitter och irriterad...till förbannad.

Att vi nu har 7-800 man i klacken varje match är till stor del Järnkaminernas förtjänst. Hur stämningen blir därefter är alla de som står i klackens ansvar. Så droppa den där otacksamma "ska ha allt serverat på ett fat" attityden.

Tycker man sen att stämningen är så dålig att man måste spy galla här kan jag undra vad man har för referensramar. Tyckte ni det var fett för 4-5 år sen när 20-manna klacken fick resten av Globen att ta med sig skämskudden match efter match eller?

Helt otroligt...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

AMMC skrev:
sthlm_dif skrev: För att vi lär nog inte skapa någon super stämning så länge det står en massa bittra och irriterade fotbollssupportrar i vår klack, som bara sörjer alla motgångar.
Vad snackar du om?

Hur har du kommit till slutsatsen att bittra och irriterade fotbollssupportrar är ett problem?
Förövrigt visste jag inte att vi blev uppdelade så, trodde vi som gick på Djurgårn var Djurgårdare. Men visst, nu har du fått en fotbollssupporter att gå från bitter och irriterad...till förbannad.

Att vi nu har 7-800 man i klacken varje match är till stor del Järnkaminernas förtjänst. Hur stämningen blir därefter är alla de som står i klackens ansvar. Så droppa den där otacksamma "ska ha allt serverat på ett fat" attityden.

Tycker man sen att stämningen är så dålig att man måste spy galla här kan jag undra vad man har för referensramar. Tyckte ni det var fett för 4-5 år sen när 20-manna klacken fick resten av Globen att ta med sig skämskudden match efter match eller?

Helt otroligt...
Det jag snackar om är att DIF Fotbolls moralen tas med in på Hovet. Den fanns inte där under förra säsongen.
(DIF Fotbolls moral = Sjung när vi har vinst på gång, och stå tyst när det går snett.)
Så fort vi kommer i underläge i hockeyn nu blir det knäpptyst, som det i princip alltid är när DIF Fotboll kommer i underläge.

Förra säsongen sjöngs det under hela matchen lång under våra ishockeymatcher, oavsett om vi låg under eller inte.
I år sjungs det när vi leder, men inte när vi ligger under.
Ökningen som har skett i klacken i år beror på att massa fotbollssupportrar har börjat inse att hockey är roligt. Men dom har inte ändrat sin inställning angående när det ska sjungas.

Om du vill ha ett bevis på att det är en massa nya fotbollssupportrar i vår klack, så kan du få det serverat framför dig.
Jag har nu ett antal gånger försökt dra igång Håkan Södergren-ramsan, men väldigt få sjunger med. Varför kan man ju undra...
Svaret är enkelt, dom flesta vet inte hur ramsan går, och många vet säkert inte ens vem Håkan Södergren är.

Jag älskar DIF Fotboll, och ser på några matcher på stadion varje år.
Men det är på tok för många som är nya "Hockey-fans", som inte har visat ett intresse för DIF Hockey förr.
Därutav suger stämningen, sett ifrån hur många vi är i vår klack.

Vi kan så mycket bättre, och dit ska vi nå.
Men det krävs att de nya i vår hockey klack drar tummen ur röven och börjar sjunga i motgång.
Annars kan vi räkna med en dålig och trist stämning i år.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
forbannad

Inlägg av forbannad »

AMMC skrev:

Vilka är järnkaminerna? Menar du att styrelsen i supporterföreningen ska vara klackledare enligt lag eller? Och vad menar du med jobb? Är det någon i JK som får betalt för att gå på hockey?

Helt ärligt, du är så fruktansvärt ute och cyklar.

Om det är så pinsamt kan väl du ställa dig och agera klackledare själv, annars är det bara att knipa.
Skämtar du med mig eller?
Jag menar, varför står det folk på räcket på fotbollen men inte på hockeyn? Jag antar att det är folk ifrån Järnkaminerna för det är inte folk ifrån UCS/Fabriken?
Jag kan förstå om Adam inte vill stå upp eftersom DFG är efter honom... men någon annan måste det väll finnas?
Du har väll ändå lite vett i skallen själv att förstå när jag skriver "Jobb" menar jag inte ett BETALANDE jobb. Du vet, man kan jobba utan att få betalt...
Om nu järnkaminerna är våran supporterförening så ska dom väll ta tag i de också?
Pajas yttra dig inte
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

sthlm_dif skrev:Det jag snackar om är att DIF Fotbolls moralen tas med in på Hovet. Den fanns inte där under förra säsongen.
(DIF Fotbolls moral = Sjung när vi har vinst på gång, och stå tyst när det går snett.)
Så fort vi kommer i underläge i hockeyn nu blir det knäpptyst, som det i princip alltid är när DIF Fotboll kommer i underläge.

Förra säsongen sjöngs det under hela matchen lång under våra ishockeymatcher, oavsett om vi låg under eller inte.
I år sjungs det när vi leder, men inte när vi ligger under.
Ökningen som har skett i klacken i år beror på att massa fotbollssupportrar har börjat inse att hockey är roligt. Men dom har inte ändrat sin inställning angående när det ska sjungas.

Om du vill ha ett bevis på att det är en massa nya fotbollssupportrar i vår klack, så kan du få det serverat framför dig.
Jag har nu ett antal gånger försökt dra igång Håkan Södergren-ramsan, men väldigt få sjunger med. Varför kan man ju undra...
Svaret är enkelt, dom flesta vet inte hur ramsan går, och många vet säkert inte ens vem Håkan Södergren är.

Jag älskar DIF Fotboll, och ser på några matcher på stadion varje år.
Men det är på tok för många som är nya "Hockey-fans", som inte har visat ett intresse för DIF Hockey förr.
Därutav suger stämningen, sett ifrån hur många vi är i vår klack.

Vi kan så mycket bättre, och dit ska vi nå.
Men det krävs att de nya i vår hockey klack drar tummen ur röven och börjar sjunga i motgång.
Annars kan vi räkna med en dålig och trist stämning i år.
Och jag som går och har gått på både fotboll och hockey i över 10 år förstår fortfarande inte hur du drar slutsatser. Jag har stått på regniga ståplatser och sett fotbollslaget få magnifikt stöd efter urusla insatser. Så din "DIF Fotbolls moral" ger jag inte mycket för.

Har du gjort någon statistisk undersökning på exakt vad ökningen av säsongskort i klacken beror på och därmed kommit fram till att det är otacksamma fotbollssupportrar som inte vet vem Håkan Södergren är? Ganska långsökt. Att folk inte sjunger med när du vill starta Håkan Södergren-ramsan är inte direkt det ultimata beviset förövrigt.

Du spekulerar hejvilt och drar slutsatser därefter.

Det blir givetvis bättre drag med klackledare på räcket förövrigt, vilket saknats ett par matcher (det gick dock bra mot HV ändå...) men det är inte JK:s uppgift att stå för detta utan det är upp till individen att ta den rollen.
Senast redigerad av AMMC den 2009-10-25 23:54:43, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

forbannad skrev: Skämtar du med mig eller?
Jag menar, varför står det folk på räcket på fotbollen men inte på hockeyn? Jag antar att det är folk ifrån Järnkaminerna för det är inte folk ifrån UCS/Fabriken?
Jag kan förstå om Adam inte vill stå upp eftersom DFG är efter honom... men någon annan måste det väll finnas?
Du har väll ändå lite vett i skallen själv att förstå när jag skriver "Jobb" menar jag inte ett BETALANDE jobb. Du vet, man kan jobba utan att få betalt...
Om nu järnkaminerna är våran supporterförening så ska dom väll ta tag i de också?
Pajas yttra dig inte
Det verkar som att du skämtar med mig. Jag vet vilka som står på räcket på Stadion och det är samma personer som oftast står på räcket på hockeyn och folk från de grupperingar du nämner. Men ingen av dem gör det i egenskap av representant för en supporterförening, utan som Djurgårdare. De har ingen skyldighet att göra det, inte på fotboll, hockey eller någon annan sport DIF deltar i.

Och klackledarrollen har ingenting med styrelsen i JK att göra. Det är helt och hållet upp till vem som vill. Tror du att JK skickar upp suppleanten på räcket på ifall ordföranden är sjuk?

Jag kommer nog fortsätta yttra mig ska du se.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

AMMC skrev:Och jag som går och har gått på både fotboll och hockey i över 10 år förstår fortfarande inte hur du drar slutsatser. Jag har stått på regniga ståplatser och sett fotbollslaget få magnifikt stöd efter urusla insatser. Så din "DIF Fotbolls moral" ger jag inte mycket för.
Det var ju en grym stämning under våra 4 derbyn i år.
Jävlar vilket stöd vår klack gav våra spelare.
Sång och glädje i 90 minuter... NOT.
Så fort vi fick ett mål i baken stod alla och grina. Det enda som hördes var när klackledarna stod och skrek i högtalarna.
Pinsamt är ordet.

Hur många var vi mot aik i sista derbyt? 2k i klacken ungefär? Det är vad jag kallar stöd i ur och skur.
Medgångare? Svårt att påstå annat.

Stämningen på stadion har varit värdelös i år så fort vi kommit i underläge (i alla sammanhang finns det enskilda undantag).

Så jo, min "DIF Fotbolls moral" förklaring säger en hel del.

AMMC skrev:Har du gjort någon statistisk undersökning på exakt vad ökningen av säsongskort i klacken beror på och därmed kommit fram till att det är otacksamma fotbollssupportrar som inte vet vem Håkan Södergren är? Ganska långsökt. Att folk inte sjunger med när du vill starta Håkan Södergren-ramsan är inte direkt det ultimata beviset förövrigt.
Faktum är att så fort man skrek "Södergren, Södergren, Håkan Södergren" under förra säsongen så sjöng i princip alla med direkt.
I år sjunger i princip ingen med.

Sedan så vill jag att du förklarar vad det är för supportrar som har bidragit till den grova ökningen i klacken... För de flesta nya har ju stått i en klack tidigare, det ser och hör man ju.
Du påstår att dom inte kommer från fotbollsklacken, och det är ju inte helt omöjligt att det stämmer. Dom är väl förmodligen från DIF Bordtennis klack. Den är ju stor och mäktig som vi alla vet.
AMMC skrev:Det blir givetvis bättre drag med klackledare på räcket förövrigt, vilket saknats ett par matcher (det gick dock bra mot HV ändå...) men det är inte JK:s uppgift att stå för detta utan det är upp till individen att ta den rollen.
JK är vår supporterförening.
En supporterförening ska se till att stämningen blir så bra som möjligt.
En klackledare måste vinna ett förtroende för att skapa bra tryck. Det går inte att bara på måfå ställa sig på räcket och börja styra upp allt.
JK bör, oavsett vad du tycker, skicka någon till Hovet som kan styra upp saker och ting. För att som du säkerligen har märkt så är det inte allt för många som ställer sig på räcket frivilligt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
season

Inlägg av season »

AMMC skrev:
Järnkaminerna är Djurgårdens IFs officiella supporterförening. Därmed faller det väl sig ganska naturligt att man organiserar aktiviteten på läktaren? Det är ganska naturligt i andra klubbar.

Att du drar upp styrelsen sätter enligt mig fingret på ett litet problem som finns hos JK som kanske inte ska diskuteras här.
Men åter till frågan, klart som f*n JK ska organisera klackledare. Klart som f*n det inte ska vara styrelsen som leder klacken. Öhrman får bli bra knall om man ska höra honom :roll:
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

sthlm_dif skrev:
AMMC skrev:Det blir givetvis bättre drag med klackledare på räcket förövrigt, vilket saknats ett par matcher (det gick dock bra mot HV ändå...) men det är inte JK:s uppgift att stå för detta utan det är upp till individen att ta den rollen.
JK är vår supporterförening.
En supporterförening ska se till att stämningen blir så bra som möjligt.
En klackledare måste vinna ett förtroende för att skapa bra tryck. Det går inte att bara på måfå ställa sig på räcket och börja styra upp allt.
JK bör, oavsett vad du tycker, skicka någon till Hovet som kan styra upp saker och ting. För att som du säkerligen har märkt så är det inte allt för många som ställer sig på räcket frivilligt.
Till att börja med tycker jag fortfarande att du är helt ute och cyklar med din "DIF Fotbolls moral".

Men över till hockeyn. Vem ska JK "skicka" till Hovet för att agera klackledare tycker du? Och hur ska det gå till rent praktiskt? Du förklarar ju själv också att det handlar om ett förtroende att stå på räcket, så det kan inte vara vem som helst med högljudd röst. Tror du det finns en uppsjö av klackledare som väntar på att JK ska ge dem klartecken att åka till Hovet och styra upp klacken?

Det brister på en fundamental nivå helt enkelt. När JK:s styrelse väljs så är inte ett kriterium eller krav att de ska vara klackledare. Lika lite som det krävs av dig om du löser medlemsskap i föreningen. Eftersom det är så har inte supporterföreningen ett ansvar för att klackledare finns (och tur är väl det, annars kanske ordföranden kommer fram till dig nästa match och förklarar att det pga sjukdom är dags för dig att kliva upp på räcket). Det är upp till den som vill och finns det ingen som vill är det bara att acceptera eller köra själv.
Användarvisningsbild
hjelm

Inlägg av hjelm »

Tack för den underhållande läsningen grabbar :)
AMMC själv tycker jag du är helt ute och cyklar. enough said
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Bra/Rolig läsning. Men jag håller med AMMC i den så kallade "DIFfotboll moralen", vi sjunger i med och motgång.
Vad hände med killen som fick utskällning av "några personer" för 4 matcher sen ungefär? Får han inte stå där för "dem" längre? För han gjorde det bra tycker jag. Eller egentligen, alla har gjort det bra.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar