Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
Mäklaren skrev:Ljungh tycker jag fortsatt har problem. Han har dålig teknik och är svag i kroppen vilket gör att han hela tiden hamnar i tidsnöd.

Såg matchen i repris i natt också. Sörensen gör inte många rätt alltså. Han har verkligen tappat något enormt under säsongen. Den som kan få godkänt är Jocke Eriksson, extremt stabil så när som på två felpass i tredje perioden. Titta på hur han, med lugn, sköter uppspelen och träffar blad varje gång. Är extremt trygg med honom i laget. Dessutom är 15-3 i tekningar ingenting annat än världsklass.

Han tar dessutom alltid hand om snacket under time-out. Nä, Jocke har jag saknat i DIF. Skönt att ha honom tillbaka, även om man kan kräva en större poängproduktion.
Jo vi har förstått att du älskar Jocke nu. Och äldre spelare överlag. Och ogillar, till en viss grad, oftast unga spelare. Det är sen gammalt.
Jag tycker väldigt annorlunda än Mäklaren här. Just när det kommer till att "ta ansvar" tycker jag mer eller mindre Sörensen är den enda som ska ha cred för igår. Vart var Johner och Saviano? Våra veteraner. Och Jocke E gjorde nog sin mest osynliga match offensivt sätt. Hoppas han är en jävla ledare utanför isen. För i övrigt är jag rätt trött på hans tröghet och puckslarv i varje match.
Expert.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Fucking awsome!!!! Om det är sant :)

Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Amadeus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Amadeus »

Jag hoppas verkligen det är Owuya.
Han är en målis som har nerver av stål och som inte skräms bort av en uppretad publik.

Tänk att få hoppa in i derbyt då Ridderwall blev skadad (i derbyt innan vet ju alla vad som hände) och blev hånad av ajk (och även DIFare) resten av matchen. Han lät det bara rinna av sig och det och det som är lite av hans styrka. Att kunna fokusera till 110%

Att ha en sådan målvakt, med ett så starkt psyke är guld värt i kvalserien.
Om vi nu tar oss dit....
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
ciirree

Re:

Inlägg av ciirree »

Morwin skrev:Fucking awsome!!!! Om det är sant :)

Vad? Tell me? :D
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Re:

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:

Tror tyvärr han baserade det han sa på det lilla som stod i grisfots blogg.
Expert.
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

bastis7 skrev:
Andy skrev:Skulle vara intressant om någon kunde jämföra antalet "Mark är vår frälsare" inlägg nu och ställa dem i proportion till antalet "bort med Mark" inlägg då.

Ville många ha bort honom! Det kommer inte jag ihåg, det är väldigt konstigt med tanke på att han var en av våra bästa spelare det året!
De var väl bara väldigt tidigt på säsongen när han var lite svajig som folk gnällde på honom. Sedan spelade han upp sig rejält och då tystnade de som ville ha bort honom.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Re: Re:

Inlägg av Morwin »

ciirree skrev:

Det som stog om mark o :)

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Mäklaren skrev:Ljungh tycker jag fortsatt har problem. Han har dålig teknik och är svag i kroppen vilket gör att han hela tiden hamnar i tidsnöd.

Såg matchen i repris i natt också. Sörensen gör inte många rätt alltså. Han har verkligen tappat något enormt under säsongen. Den som kan få godkänt är Jocke Eriksson, extremt stabil så när som på två felpass i tredje perioden. Titta på hur han, med lugn, sköter uppspelen och träffar blad varje gång. Är extremt trygg med honom i laget. Dessutom är 15-3 i tekningar ingenting annat än världsklass.

Han tar dessutom alltid hand om snacket under time-out. Nä, Jocke har jag saknat i DIF. Skönt att ha honom tillbaka, även om man kan kräva en större poängproduktion.
Jo vi har förstått att du älskar Jocke nu. Och äldre spelare överlag. Och ogillar, till en viss grad, oftast unga spelare. Det är sen gammalt.
Jag tycker väldigt annorlunda än Mäklaren här. Just när det kommer till att "ta ansvar" tycker jag mer eller mindre Sörensen är den enda som ska ha cred för igår. Vart var Johner och Saviano? Våra veteraner. Och Jocke E gjorde nog sin mest osynliga match offensivt sätt. Hoppas han är en jävla ledare utanför isen. För i övrigt är jag rätt trött på hans tröghet och puckslarv i varje match.
Jag tycker de flesta underpresterar o det grövsta senaste tiden. Jocke gör fortfarande sitt jobb, men jag är kluven just nu om honom. Han är för trög just nu och fullständigt usel i anfallszon. Säkert dock jäkligt viktig för laget i övrigt.

Men jag är böjd att hålla med dig om Saviano och Johner; väldigt väldigt bleka senaste tiden. Dessa herrar måste ta för sig betydligt mer. Sjukt frustrerande att se. :(
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jag skulle gärna villa ha en bra back och en riktig renodlad center förutom Jocke Eriksson också förutom en ny målvakt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jag tycker Jocke var dålig i matchen mot Björklöven och igår var han längre ned än våra backar vid minst 4 tillfällen. Antingen tyder det på att han tar ett större ansvar för hela laget och uppspelen vilket kommer resultera i sämre offensiv, eller så bara blir det så när laget är i en svacka. Många tar egna initiativ och spelar själv och försöker lösa allt själv. Vi tappar grundspelet och farten och blir väldigt lätta att läsa.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

"Dagens bild: Mark Owuya till DIF?"

http://martinshockey.blogg.se/2013/nove ... l-dif.html

"Var klar för Frölunda - men nobbades i sista stund

Är spel i Hockeyallsvenskan också ett alternativ för dig?
- Nej, jag vill inte spela i Hockeyallsvenskan, då åker jag hellre tillbaka och spelar i ECHL."

http://www.hockeysverige.se/article/148 ... ista-stund
Bild
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Rocky3000 skrev:"Dagens bild: Mark Owuya till DIF?"

http://martinshockey.blogg.se/2013/nove ... l-dif.html

"Var klar för Frölunda - men nobbades i sista stund

Är spel i Hockeyallsvenskan också ett alternativ för dig?
- Nej, jag vill inte spela i Hockeyallsvenskan, då åker jag hellre tillbaka och spelar i ECHL."

http://www.hockeysverige.se/article/148 ... ista-stund
Dock så är den där artikeln från den tredje november, mycket kan hända på tre veckor.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

Plus att man kan sluta leka aftonbladet/Expressen och klippa in det sista också....

"- Samtidigt ska man aldrig säga aldrig, vi får se vad som händer framöver. Just nu känns dock SHL, Nordamerika och spel i Finland hetast. "

Stod ju bara i stycket nedanför.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Challe: "Nu har vi tagit in Jocke Hagelin och jag har också varit i Finland och scoutat spelare som dyker upp."

http://www.difhockey.se/artikel/2953/

Kan det vara så att Mika Hannula nära DIF nu?
Bild
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

Låter för bra för att vara sant, är inte han på tok för dyr?
Låst