Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Kentta »

Hoppas att det handlar om Tom Preissing, en relativt puckskicklig högerskjutande back är vad vi behöver. Dock så lär han väl vilja ha lite stålar.
Dale
Säsongskort: Ja

Inlägg av Dale »

Här är alla freeagent backar i NLA

http://www.eliteprospects.com/free_agen ... agueID=NLA

Kände inte igen något namn tyvärr men efter att kollat på dom så verkade Jordan Hendry mest spännande. Spelade i Lugano året som gick.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11348
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Dale skrev:Här är alla freeagent backar i NLA

http://www.eliteprospects.com/free_agen ... agueID=NLA

Kände inte igen något namn tyvärr men efter att kollat på dom så verkade Jordan Hendry mest spännande. Spelade i Lugano året som gick.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11348
Om det nu är Timmy Pettersson och en till back som ska in så ska vi väl inte ha in ännu en defensiv back? Hoppas att det är Timmy+Offensiv back. En spelare med beskrivningen "En enkelt spelande defensiv back med begränsningar i sin skridskoåkning och puckkontroll." känns inte så hett då.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Tom Preissing är väl den man går igång på mest. Har haft det lite tyngre den senaste tiden men har under sin NHL-karriär snittat nästan 0,5 poäng/match. Hade så sent som för två säsonger sedan en poängmässigt bra säsong i AHL.

Tror det kan bli en succé i Allsvenskan.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

skulle hoppas på denna ?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8714

Gör man 20-22 poäng i KHL så är man ingen dålig offensiv back iallafall Tjärnqvist mäktade ju bara med 14 eller nåt i elitserien
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi blir nog någon defensiv back kort om vi tar in Timmy plus en PP-back, men överlag tycker jag ändå backbesättningen skulle se bra ut.
Expert.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

ken1968 skrev:skulle hoppas på denna ?

Gör man 20-22 poäng i KHL så är man ingen dålig offensiv back iallafall Tjärnqvist mäktade ju bara med 14 eller nåt i elitserien
Ganska duktigt med utvisningsminuter också ;)
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

XantE skrev:
Rocky3000 skrev:
Rocky3000 skrev:Ny tid = En ny Osten ska födas i DIF! Mot Elitserien!

Bild

Förebilden: Thomas ”Osten” Östlund, 194cm, 100kg+
Bild

Fabian Eriksson = Den nya Osten.
åh herrejävlar han var inte liten xD
Precis! Respekt på en gång! Fabian Eriksson som Djurgårdens förstamålis "Den nye Osten" och Adam Reideborn som andramålis. Fan blir riktigt bra det här! :D
Bild
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Sudden skrev:
ken1968 skrev:skulle hoppas på denna ?

Ganska duktigt med utvisningsminuter också ;)
tycker vi har saknat nån som är lite elak ibland mer än Pritz.Tjärnqvist hade 22 utvisningsminuter och spelade halva matcherna, tror mycket att en spelare har många minuter ibland också beror lite på vilken roll i laget man får och ska ta. killen har dessutom lirat i NHL och gjort en del poäng där också. Säger inte att han är rätt man för DIF men det är absolut en av dom 2-3 transatlanter jag skulle signa som finns att välja på i NLA på backsidan
Användarvisningsbild
XantE

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Rocky3000 skrev:
XantE skrev:
Rocky3000 skrev:
Rocky3000 skrev:Ny tid = En ny Osten ska födas i DIF! Mot Elitserien!

Bild

Förebilden: Thomas ”Osten” Östlund, 194cm, 100kg+
Bild

Fabian Eriksson = Den nya Osten.
åh herrejävlar han var inte liten xD
Precis! Respekt på en gång! Fabian Eriksson som Djurgårdens förstamålis "Den nye Osten" och Adam Reideborn som andramålis. Fan blir riktigt bra det här! :D
haha ja :D
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Transatlantbacken ifrån NLA ska vara Mario Scalzo eller Jordan Henry enligt vad jag hört.
Kommentar från Madhawks inlägg. Scalzo är intressant. Har Italienskt pass så han tar inte upp en nordamerikansk plats i sådana fall. Var med i Kanadas landslag under VM förra säsongen. Gjorde där 2 assist på 3 matcher. Skulle inte han räknas från SM-liiga dock, eftersom han spelade mestadels av säsongen där?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11512
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
Transatlantbacken ifrån NLA ska vara Mario Scalzo eller Jordan Henry enligt vad jag hört.
Kommentar från Madhawks inlägg. Scalzo är intressant. Har Italienskt pass så han tar inte upp en nordamerikansk plats i sådana fall. Var med i Kanadas landslag under VM förra säsongen. Gjorde där 2 assist på 3 matcher. Skulle inte han räknas från SM-liiga dock, eftersom han spelade mestadels av säsongen där?

Antar att det är stavfel i kommentaren och det är Jordan Hendry och inte Henry. Så ingen tror något annat.

Det känns som vi blir en defensiv back kort.... Men samtidigt vill jag ha en PP-back. Men ingen med klara brister i egen zon. Då får Granath gå med honom. Sedan blir det ju tyvärr lite kaka på kaka att ha Timmy och Lidström ihop? Känns som det är samma spelartyp.
Expert.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Jim Morrison skrev:

Vore inte så dum lite liten kanske?, men jag dömer ingen sen Due-boje sen behålla Kyle som jag tror kan va mycket bättre än vad han visade förra säsongen?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Av de utomstående nyförvärv som presenterats skulle jag - med reservation för att jag inte har stor koll på en del av dessa spelare - sätta dessa förhandsbetyg av Challes värvningar.

Adam Reideborn - G+
David Lidström - VG
Elias Granath - MVG
Dustin Johner - MVG
Henrik Eriksson - MVG
Michael Holmqvist - G-
Fredrik Bremberg - MVG
Marcus Sörensen - G+

Med andra ord gör Challe ett strålande jobb överlag i min mening, med tanke på de resurser han förfogar över. Honken känns ännu som en IG-varning initialt.

Dessutom är jag inte vidare nöjd med förlängningen av Tim då vi behöver en utpräglad målskytt.
Åberg är ung och har ännu inte producerat löpande på hög nivå, vilket tillsammans med Honken får ses som de enda egentliga "riskerna".

I övrigt är jag väldigt nöjd med Challe såhär långt. Challe väljer spelare som man vet vad man får av. Järlan var mer "Hoppas och tro"...
Säg den glädje som varar
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

DIF_Soldier skrev:Av de utomstående nyförvärv som presenterats skulle jag - med reservation för att jag inte har stor koll på en del av dessa spelare - sätta dessa förhandsbetyg av Challes värvningar.

Adam Reideborn - G+
David Lidström - VG
Elias Granath - MVG
Dustin Johner - MVG
Henrik Eriksson - MVG
Michael Holmqvist - G-
Fredrik Bremberg - MVG
Marcus Sörensen - G+

Med andra ord gör Challe ett strålande jobb överlag i min mening, med tanke på de resurser han förfogar över. Honken känns ännu som en IG-varning initialt.

Dessutom är jag inte vidare nöjd med förlängningen av Tim då vi behöver en utpräglad målskytt.
Åberg är ung och har ännu inte producerat löpande på hög nivå, vilket tillsammans med Honken får ses som de enda egentliga "riskerna".

I övrigt är jag väldigt nöjd med Challe såhär långt. Challe väljer spelare som man vet vad man får av. Järlan var mer "Hoppas och tro"...
Håller med i din rankning i stort. Holmqvist känns som sagt som en risktagning, men håller han och är spelsugen, vilket han borde vara, så kan det bli bra. Jag tror också att Tim blir kul att se i Allsvenskan, jag minns hur bra han var i unga år med b*jen. Han lider inte riktigt lika mycket av sin brist på "size" där.
Låst