DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Det är så många misstag på så många spelare att man blir smått galen. Fullständig panik i hela laget.

Och där försöker Ring skjuta bort hela målet när han får ett jätteläge att göra mål. Finns ingen som helst kyla i den här elvan.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

BYT. UT. KÄCK.

För helvete, säkerhetsrisk varenda jävla gång de kommer på den kanten. Han kan inte spela försvarsspel värt division 2.
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

Solklar straff som domaren missar. Tack. Byt ut Käck fort som fan, in med Walker där istället. Nej, istället byter man ut Witry. Vilket skämt.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Det var på tiden. Men Walker hade varit bättre.

Marginaler på rätt sida idag. Skulle varit straff emot, skulle nog varit offside på Buya innan hörnan. Jo, man tackar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Galet om det här laget vinner guld.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Bra byten av Witry och Käck - tränarna fattade att vi var tvungna att täppa till bakåt i första hand och hoppas på lite flyt framåt vilket vi hade idag - grina på horungar och bussbajsare
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Galet om det här laget vinner guld.
Det är, till skillnad från hockeyn, hela säsongens medelvärde av insatser som avgör. Inte hur sunkigt man spelar när det verkligen gäller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Hela Sverige kryllar av dåliga förlorare i kväll, men Djurgården räcker lång näsa mot allihop. Så många gånger det grinat mot oss är det bara rätt att vi har tur med domsluten.
När Radetinac kom in började jag känna igen DIF Fotboll 2019. Han är en järnkamin. Som ständig inhoppare är han alltid en moralboost.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Hela Sverige kryllar av dåliga förlorare i kväll, men Djurgården räcker lång näsa mot allihop. Så många gånger det grinat mot oss är det bara rätt att vi har tur med domsluten.
När Radetinac kom in började jag känna igen DIF Fotboll 2019. Han är en järnkamin. Som ständig inhoppare är han alltid en moralboost.
Ja, nu är det verkligen uppkrattat för oss.
Så sjukt många tveksamma domslut som går med DIF nu

Ja, Haris kom in och städade av detta, stora plus till Une och Daniel-San också, dom låste verkligen i mitten, även Ring slet bra på kanten när Käck var väck.

Man får ändå ge ByeBye att han är en jobbig jävel på topp, en rätt så blek kväll av honom men ändå avgör han.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ja, vilket underbart rån. Jag trodde verkligen inte på laget inför denna match, skönt att ha så fel.

Tror fortfarande att Hammarby tar detta. De kommer gå rent medan jag än en gång har svårt att se hur vi ska klara en pinne mot det andra IFK. Inte i en sådan måstematch där vi har ALLT, verkligen ALLT att förlora.

Vi får be till vädergudarna. Snö, minusgrader och en jävla blåst så kanske....kanske Östersund kan snuva Hammarby på guldet.

För är det något jag är säker på så är det ett kryss mellan råttorna och Danmark. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Först är det Örebro som bara ska "städas av", en knepig match med fullsatta läktare och krav på prestation

1p mot ett hyfsat omotiverat Peking är långt ifrån omöjligt, känns klart mer görbart är att behöva ta en "Måste-trepoängare " i sista om gången (om vi tappat poäng mot Fisk)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Frankie

Inlägg av Frankie »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, vilket underbart rån. Jag trodde verkligen inte på laget inför denna match, skönt att ha så fel.

Tror fortfarande att Hammarby tar detta. De kommer gå rent medan jag än en gång har svårt att se hur vi ska klara en pinne mot det andra IFK. Inte i en sådan måstematch där vi har ALLT, verkligen ALLT att förlora.

Vi får be till vädergudarna. Snö, minusgrader och en jävla blåst så kanske....kanske Östersund kan snuva Hammarby på guldet.

För är det något jag är säker på så är det ett kryss mellan råttorna och Danmark. :D
Det har kommit snö på sina håll i Jämtland iaf, så vi kan alltid hoppas.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Östersund borde leda matchen med 3-0 efter 55 min spelade, istället har brajen 0-1 ledning. Sanslöst.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

daaviid skrev:Östersund borde leda matchen med 3-0 efter 55 min spelade, istället har brajen 0-1 ledning. Sanslöst.
De står för århundradets mest bisarra miss nån minut innan 0-1. Bettinguppgörelse för att undvika konkurs?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:
daaviid skrev:Östersund borde leda matchen med 3-0 efter 55 min spelade, istället har brajen 0-1 ledning. Sanslöst.
De står för århundradets mest bisarra miss nån minut innan 0-1. Bettinguppgörelse för att undvika konkurs?
Sannolikt. Har ingen annan förklaring. Det går inte att missa så där.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar