Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kalliasson

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Kalliasson »

Rix skrev:
Mattias_87 skrev:
Andspe skrev:Ekonomiskt sätt så är väl plats 11-12 mardrömmen?
Ja så är det ju. Det är ju därför SHL infört åttondelsfinal så att bara två lag ska ha en ekonomisk mardröm istället för fyra lag och eventuellt sista omgångarna i serien då vissa lag kanske är tidigt avhängda. Tycker verkligen det är orättvist att ett lag som kommer sjua inte får gå till kvartsfinal för att lag 10 toppar formen på slutet och får gå dit istället. Kommer man på tiondeplats har man inget i ett slutspel att göra.
Förstår ditt resonemang och håller med, men man kan också hävda att om man är sjua och inte kan slå tian har man inte heller något i ett slutspel att göra. Med tanke på att om du slutar sjua är majoriteten av lagen du möter i slutspel över dig, och hur ska du slå dem om du inte kan slå tian.
HV71 vann väl på 90-talet när de slutade åtta :D
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Kalliasson skrev:
Rix skrev:
Mattias_87 skrev:
Ja så är det ju. Det är ju därför SHL infört åttondelsfinal så att bara två lag ska ha en ekonomisk mardröm istället för fyra lag och eventuellt sista omgångarna i serien då vissa lag kanske är tidigt avhängda. Tycker verkligen det är orättvist att ett lag som kommer sjua inte får gå till kvartsfinal för att lag 10 toppar formen på slutet och får gå dit istället. Kommer man på tiondeplats har man inget i ett slutspel att göra.
Förstår ditt resonemang och håller med, men man kan också hävda att om man är sjua och inte kan slå tian har man inte heller något i ett slutspel att göra. Med tanke på att om du slutar sjua är majoriteten av lagen du möter i slutspel över dig, och hur ska du slå dem om du inte kan slå tian.
Det väcker ljuva minnen att nämna just den säsongen...?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Frasse skrev:
Kalliasson skrev:
Rix skrev:
Mattias_87 skrev:
Usch ja, men han har endera förträngt det hela eller var helt enkelt inte född när det begav sig!
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

-daniel- skrev:
Frasse skrev:
Kalliasson skrev: HV71 vann väl på 90-talet när de slutade åtta :D
Usch ja, men han har endera förträngt det hela eller var helt enkelt inte född när det begav sig!

Fan, mardrömmar fortfarande. Det var väl då vi veckan före slutspel vi spöade dom med tex 8-2 sen åkte ur mot dom veckan efter när slutspelet började? Antar att Frasse var ironisk.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Tycker inte att hockeyn handlar om streck eller mer viktiga matcher. Det handlar om att kunna organisera sin vardag efter ett intensivt spelprogram för att få se bland det roligaste som finns - Djurgården spela hockey. Det värsta som finns är uppehåll och sommar.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Att klacken har gått ned sig rejält på senare tid är ingen nyhet, men att det gått så långt så att man blir tillsagd att sitta ner är så tragikomiskt. Ja, ni läste rätt.
Jag kommer in på läktaren kort efter att matchen startat, ser en man i sen 30-årsålder som sitter ner mitt i klacken, och ställer mig därför demonstrativt rakt framför honom. Han knackar direkt på min axel och gestikulerar att jag ska sätta mig ner så att han ska se. Hände ju inte, utan han fick stå resten av matchen. Men att det gått så långt, det är faktiskt tragiskt. Att folk slutat att gå på matcherna är tyvärr ganska förståeligt.

Inlägg av #10 »

Salas skrev:Att klacken har gått ned sig rejält på senare tid är ingen nyhet, men att det gått så långt så att man blir tillsagd att sitta ner är så tragikomiskt. Ja, ni läste rätt.
Jag kommer in på läktaren kort efter att matchen startat, ser en man i sen 30-årsålder som sitter ner mitt i klacken, och ställer mig därför demonstrativt rakt framför honom. Han knackar direkt på min axel och gestikulerar att jag ska sätta mig ner så att han ska se. Hände ju inte, utan han fick stå resten av matchen. Men att det gått så långt, det är faktiskt tragiskt. Att folk slutat att gå på matcherna är tyvärr ganska förståeligt.
Nä det är ju trist, men vad ska till för en förändring till det bättre?
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Slängde en blick mot klacken idag från min aktiva sittplats. Är det inte väldigt många 50+ nu för tiden? Säger inte att dem inte kan sjunga, bara att man är van att se testosteronstinta tonåringar i Stone Island-kläder.
It's easier to be an asshole to words than to people
dannyfknd

Inlägg av dannyfknd »

Salas skrev:Att klacken har gått ned sig rejält på senare tid är ingen nyhet, men att det gått så långt så att man blir tillsagd att sitta ner är så tragikomiskt. Ja, ni läste rätt.
DIF hockey har ju inte direkt flirtat med den aktiva publiken de senaste säsongerna. Till slut så tröttnar folk på vansinnet och det är väl det som har hänt. Ser tyvärr ingen ljusning i sikte då den styrelse vi har just nu trampar i klaveret gång på gång. Hoppas jag har fel men det ser inte ljust ut.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kanske var en tillfällighet men på vägen hem från matchen igår hörde jag två olika sällskap snacka om att det inte var kul med hockey längre, att man skulle köpa ströbiljetter nästa år eller stormatchskortet eller liknande. Då jag har lite samma känsla så är det tre, oberoende av varandra, grupperingar som har den känslan. Jag är lite oroad att detta ska sprida sig ännu mer faktiskt.

Snack som "det är nu vi verkligen behövs" eller "ooouuuuääääähhh alltid oavsett faaan" kommer inte lösa det problemet.

Kan som sagt varit en tillfällighet också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Android: Jag tror inte det är en tillfällighet. Jag är lite i samma bana faktiskt att gå på hälften av matcherna istället och välja långsidan. Det är inte kul att göra det bästa man kan och sedan står folk tysta omkring en.
Avskaffa tre mot tre.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Dags att skrota ståplats med andra ord? Är det vad ni hör och vad ni själva känner? Det är följden av det som nu, enligt er, sker.

Klacken är inte slutsåld när vi möter luleå på löningsdagen.

Ska klacksektionen försvinna? Ska klappor, trummor och jippon ta över?

Intressanta tider.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Dags för DIF att ta tag i skiten med de aktiva och jobba för att vi ska tillbaka dit vi var på väg innan Mackan-gate.

Igår togs det ett litet steg mot en bättre klack än vad vi haft tidigare i år, bättre variation på ramsor t.ex.
Sittplats ställ er upp sjöngs bara en gång i tredje va?
Full fart framåt sjöngs endast tre-fyra gånger ("rekordet" tror jag ligger på fjorton under en match de senaste två åren)

De som står i klacken utan att sjunga alls, vad gör ni där? Det är inte fullsatt precis, ni kan gå till sittplats och sätta er.
Det är bättre att de som är tysta eller sitter ner går iväg till sittplats. Då kan de som faktiskt sjunger komma närmre varann i mitten och skapa tryck utifrån det. Nu är det så att man kan höra 30 pers sjunga runt en, 50 pers lite längre bort sen står det 200 pers knäpptysta mellan dessa grupper av personer som sjunger.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Magnutz skrev:Dags att skrota ståplats med andra ord? Är det vad ni hör och vad ni själva känner? Det är följden av det som nu, enligt er, sker.

Klacken är inte slutsåld när vi möter luleå på löningsdagen.

Ska klacksektionen försvinna? Ska klappor, trummor och jippon ta över?

Intressanta tider.

Mmmmm exakt så. Det är i princip så, fast på hovet används handklappen. Folk står och klappar allt dom har i stället för att sjunga.

Jag står inte i klacken och syftade inte på klacken specifikt.
Jag har hållit mig utanför allt styrelse-snack (gillade dock stämningen som fanns i luften under "avgå styrelsen"-matcherna. Då var det drag på DIF. Jag tror inte DIF aktivt vill motarbeta aktiva supportrar (vad är ens det? Dock ett utryck alla förstår). Jag tror däremot också att DIF inte förstår konsekvenserna av sina beslut och handlingar. Det är ett problem.
Senast redigerad av android den 2015-11-27 14:45:27, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vad behövs för att fylla klacken regelbundet? Konkreta förslag önskas.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar