Swinger Roger har ju säkert varit inblandad i en hel del sjuka grejer. Så om detta är det sjukaste så har det ändå en viss dignitet.Flunk skrev: ↑2025-04-23 19:47:37Grin- Melin försöker nog få bort fokus från hans egna lags senaste insats. Om ett målvaktslån enligt reglerna är det sjukaste han varit med om kan han inte ha följt denna finalserie särskilt väl. Att en råttasupporter får döma en derbyfinal samt att Thore får matchstraff efter granskning är betydligt sjukare!Disciplinnämnden skrev: ↑2025-04-23 19:27:54En kollega som håller på brynäs vill hellre ha upp oss än gnaget. Men han förstår sport. Finns nog fler men dom hörs inte för allt annat skitsnack.DavidSvenne skrev: ↑2025-04-23 19:10:27 Shit vad folk gapar i media och vad less man blir på det! Gidlöf har stått EN match. Istället för att lägga fokus på att skriva om hur fel och orättvist det är, borde dem istället rikta fokus på alla sportchefer som inte tagit samma chans som oss. Helt sjukt. Har verkligen gått upp för en ännu mer de senaste veckorna att det är DIF mot rubbet. Ingen vill se oss i SHL.
Men dom är väl bara så in i bomben rädda för oss. (Precis som det skall vara).
Sen Mellin är bara en sur jävla grin-pajas. Blir skönt att slippa se den nunan mer. Visst lägger han ned efter denna säsong? Så jäkla skönt att våran stab inte grinar i media. (Även om jag tycker dom borde gå på hårdare bakom kulisserna och tex anmäla när våra spelare får fula smällar som ej går vidare till granskning).
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Jag tycker alla krönikor är ganska noga med att understryka att vi gör rätt i att utnyttja regeln men att den i sig är skev. Det är den.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Dom försöker komma in i huvudet på Kimby och våra tränare som tar ut laget
Wiken kan dom garanterat inte påverka haha
Gidelöf SKA stå följ regel. SHL nästa
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
"Helt sjukt", kallar Luleålegendaren publiktrycket i deras arena. Förstår inte vad karln pratar om. Det låter ju högst medelmåttigt?
Understryker klasskillnaden mellan 08-lagen och de andra lagen på läktarna. Det lönar sig att ha en sektion i fotbollen
Understryker klasskillnaden mellan 08-lagen och de andra lagen på läktarna. Det lönar sig att ha en sektion i fotbollen
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Don't hate the player, hate the game.
Bokstavligen.

Skitsamma, vi hade vunnit med Hävelid i mål igår så allt tjafs i media är bara brus på radarn på väg mot Målet.
Säsongen 2024/25
Kan ge ajk att de har vissa ramsor där de i korta perioder absolut får till ett enormt tryck på Hovet, men förstår verkligen inte hur flertalet "experter" kan hylla dem för det trycket de påstås ha (de två matcher per säsong där det är fler än fem besökare). Deras tryck dör också ut sekunden de inte längre är i förarsätet, då blir det knäpptyst. Jag är dock kritisk och vill säga att vi inte ens är bra nu jämfört med runt 2010, men ajk har många nivåer innan de ens är nära den formen vi är i nu.
Samtidigt fanns det ju en hel hord av "experter" som tippade 4-1 och 4-2 till ajk i denna serie, och det har ju redan seglat iväg. Tänka sig att vara betald hockeyexpert och likställas med att vara betald för att skriva horoskop för lokaltidningar i kommuner med tio invånare.
Tänker också dö på kullen om att vår nuvarande klack inte har någonting på det som hände när vi var i final mot HV. Då var vi garanterat bäst i världen, nu är vi bara svårslagna, dock fortfarande svårslagna. Jag vill ibland bromsa åsikter om hur bra vi är, för att många av oss lever kvar i hur vi var då, även om det kan kännas som att det är nu. Välkänt är också att kidsen idag har enorma problem med sin uppmärksamhetsförmåga, vilket jag tycker märks tydligt när den yngre generationen ska ta över läktarkulturen.
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Av en händelse dök det upp ett filmklipp i min mobil från 2010 när vi står alla med röda tröjor. Det var en nivå till jämfört med nu. Men vi är jävligt bra nu också, både klack och sittplats.Janzoo skrev: ↑2025-04-24 04:12:13Kan ge ajk att de har vissa ramsor där de i korta perioder absolut får till ett enormt tryck på Hovet, men förstår verkligen inte hur flertalet "experter" kan hylla dem för det trycket de påstås ha (de två matcher per säsong där det är fler än fem besökare). Deras tryck dör också ut sekunden de inte längre är i förarsätet, då blir det knäpptyst. Jag är dock kritisk och vill säga att vi inte ens är bra nu jämfört med runt 2010, men ajk har många nivåer innan de ens är nära den formen vi är i nu.
Samtidigt fanns det ju en hel hord av "experter" som tippade 4-1 och 4-2 till ajk i denna serie, och det har ju redan seglat iväg. Tänka sig att vara betald hockeyexpert och likställas med att vara betald för att skriva horoskop för lokaltidningar i kommuner med tio invånare.
Tänker också dö på kullen om att vår nuvarande klack inte har någonting på det som hände när vi var i final mot HV. Då var vi garanterat bäst i världen, nu är vi bara svårslagna, dock fortfarande svårslagna. Jag vill ibland bromsa åsikter om hur bra vi är, för att många av oss lever kvar i hur vi var då, även om det kan kännas som att det är nu. Välkänt är också att kidsen idag har enorma problem med sin uppmärksamhetsförmåga, vilket jag tycker märks tydligt när den yngre generationen ska ta över läktarkulturen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Det som är spännande i diskussionen i regeln med registrerad målvakt(Gidlöf) är att inte en jävel nämner hur bra det är att en/flera unga målvakter som är i en viktig utvecklingsfas av deras karriärer får komma upp och få erfarenhet av viktiga och avgörande matcher. Regeln är bra för svensk hockey ur ett vidare perspektiv.
Jag sticker ut hakan och säger att svensk hockeys bästa inte ligger i dessa personers intresse och att de direkt motarbetar svensk hockey vilket inte borde vara förenligt med syftet för en hockeyjournalist och framförallt inte TV4 och det avtal de har med svensk hockeys två största ligor.
Domarnivåerna som är usla diskuteras inte ens
Samt det jag nämnt angående juniormålvakters utveckling.
Skäms jävla parasitjournalister och trångsynta såkallade ”experter”
Det är fööör låg nivå nu!
Uppmanar alla att fixa IP-TV/ bojkotta TV4 i största möjliga mån.
Jag sticker ut hakan och säger att svensk hockeys bästa inte ligger i dessa personers intresse och att de direkt motarbetar svensk hockey vilket inte borde vara förenligt med syftet för en hockeyjournalist och framförallt inte TV4 och det avtal de har med svensk hockeys två största ligor.
Senast redigerad av Knickedick den 2025-04-24 08:21:04, redigerad totalt 2 gång.
Säsongen 2024/25
Dags att damma av de röda matchtröjorna på fredag?!
-
Säsongen 2024/25
Precis gällande domarna. Dom har ju gett 1 vinst till råttorna!Knickedick skrev: ↑2025-04-24 08:16:09 Det som är spännande i diskussionen i regeln med registrerad målvakt(Gidlöf) är att inte en jävel nämner hur bra det är att en/flera unga målvakter som är i en viktig utvecklingsfas av deras karriärer får komma upp och få erfarenhet av viktiga och avgörande matcher. Regeln är bra för svensk hockey ur ett vidare perspektiv.
Diskuterar det istället, kunde vi redan vara klara för SHL. Hävelid stod samtliga 4 matcher. Gidlöf skulle vara i Leksand nu, käka knäckebröd med dalahästen på idag!
Hatar journalister, med agenda!
Säsongen 2024/25
Tycker också att det blir så otroligt fånigt just för att Gidlöf råkar vara bra.
Åldersregeln begränsar ju möjligheterna kraftigt. Sen att just en junis råkar vara en riktigt bra målvakt, då är det tydligen helt barrockt hur "det kan vara godkänt att ta in målvakter från en högre liga"...?
Vafan, killen är ju egentligen J20.
Hade det varit samma ramaskri om vi lånat in Rögles J20-keeper...?
Lite som att Munther skulle bli utlånad till Huddinge, så skulle ingen få rabies över det.
Men nu blir debatten som den blir just för att en junismålvakt råkar vara bra.
Lite som att döma på utfall snarare än handling. En tackling är ful för att spelaren blev skadad, inte för hur den var utförd.
Åldersregeln begränsar ju möjligheterna kraftigt. Sen att just en junis råkar vara en riktigt bra målvakt, då är det tydligen helt barrockt hur "det kan vara godkänt att ta in målvakter från en högre liga"...?
Lite som att Munther skulle bli utlånad till Huddinge, så skulle ingen få rabies över det.
Lite som att döma på utfall snarare än handling. En tackling är ful för att spelaren blev skadad, inte för hur den var utförd.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Säsongen 2024/25
Faktum är att hela försvaret var bra vilket hjälpte Gidlöf att briljera.DIFLuWi skrev: ↑2025-04-24 09:46:40 Tycker också att det blir så otroligt fånigt just för att Gidlöf råkar vara bra.
Tycker att Melin sa det ganska bra, att det kändes som om vi hade 3 målvakter