Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2025-02-13 07:38:29
Nypovich skrev: 2025-02-13 07:27:47 Tänker att det ändå är en bra lösning. Hävelid gav oss en plattmatch, vilket resten av laget var lika bidragande till.

R låt oss var ärliga, vi hade inte velat va i Shl med Hävelid/Mantas. Eftersom Mantas med all sannolikhet vill ha ett längre kontrakt för att trygga tillvaron nu. Går vi upp nu har vi Hävelid som tvåa kan man gå på en riktig bra etta istället.
Kanske ett pris man hade fått betala för SHL? Men hellre det än ett år till i HA!

Skulle vi gå upp. Så kommer Wiken köpa ut, hitta nya klubbar. Till några av dom som fått kontrakt.

Myrenberg var ju slut mentalt förra säsongen, efter sista matchen. Behövde tid att landa. Dök ju inte upp sen efter det.

Hoppas verkligen bara att man nyttjar möjligheten med dubbelreg, ifall att.

Hoppas nu.

Andren går till Nybo typ.

Miljonen är borta senast på lördag!
Gidlöf har gjort det bra i Leksand. Tror absolut han kan vara en sån som sticker ut i ett slutspel med oss. Tror ju knappast man gör den här saken utan att prata med honom och se vad han tycker. Sen anser jag att Hävelid ska stå i ett slutspel sp länge han håller o inte börjar läcka.

Visst, målvaktsfrågan kunde man ändrat från början. Men vi ligger som sagt tvåa och har 95% av matcherna ett solit försvarsspel inkl. målvakt.

Jag litar fullt ut på det Wikegård gör och nu är det så här och han verkar få i spelare ändå.
In Wikegård we trust!
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Manijock skrev: 2025-02-13 07:34:25
Mattias_87 skrev: 2025-02-13 07:28:44
EspenK skrev: 2025-02-13 07:24:16 Wikegård har enligt mig gjort allt rätt förutom i målvaktsfrågan.
Som de flesta här inne förstod innan premiären också tyvärr
Joo va ju tydligen inte särskilt svårt att göra sig av med oönskade spelare med kontrakt heller. Bara titta på hur man hanterade Gradin/Ytterell/Schlyter. Kunde lika gärna varit Andrén man skickade. Jag menar, ingen av ovan var ett hälften så stort problem som våra målvakter.
Med tanke på att det är lättare att ersätta en forward senare under säsongen , än slips.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Så länge det är en dubbelregistrering så vägrar jag hoppas på speltid förrän jag ser det.
Han kommer förmodligen bara spela om våra blir skadade.

Men på ren ranking så går han ju in först hos oss direkt. Utan snack.
Om han kommer in och konkurrerar om en plats när Leksand spelat färdig, då är detta en jättefin värvning. Ska han ta semester, dra utomlands och vänta på samtal ifall våra blir skadade. Då är det skitsamma.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-02-13 07:58:04, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Jaa med tanke på att Myrenberg drog utomlands medan vi spelade slutspel med våran hopplösa duo ifjol så känns det minst sagt som ett icke-besked. Gidlöf är ju knappast en Djurgårdare som brinner för uppgiften heller. Hoppas vid Gud att man haft en diskussion med honom, som man onekligen inte hade med Jesper.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Manijock skrev: 2025-02-13 07:57:34 Jaa med tanke på att Myrenberg drog utomlands medan vi spelade slutspel med våran hopplösa duo ifjol så känns det minst sagt som ett icke-besked. Gidlöf är ju knappast en Djurgårdare som brinner för uppgiften heller. Hoppas vid Gud att man haft en diskussion med honom, som man onekligen inte hade med Jesper.
Fördel Gidlöf bara på längden. Två av målen hade förmodligen inte ens gått in igår om Gidlöf hade haft samma position vid skottet.
Lägg därtill att han också är en bättre målvakt rent generellt.
Även om det finns små målvakter som är bra så är det ju givet att hans storlek är en nackdel. Det syns när han spelar. Skjut högt och det går rakt in, oavsett skymning eller inte.
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-13 08:04:05
Manijock skrev: 2025-02-13 07:57:34 Jaa med tanke på att Myrenberg drog utomlands medan vi spelade slutspel med våran hopplösa duo ifjol så känns det minst sagt som ett icke-besked. Gidlöf är ju knappast en Djurgårdare som brinner för uppgiften heller. Hoppas vid Gud att man haft en diskussion med honom, som man onekligen inte hade med Jesper.
Fördel Gidlöf bara på längden. Två av målen hade förmodligen inte ens gått in igår om Gidlöf hade haft samma position vid skottet.
Lägg därtill att han också är en bättre målvakt rent generellt.
Även om det finns små målvakter som är bra så är det ju givet att hans storlek är en nackdel. Det syns när han spelar. Skjut högt och det går rakt in, oavsett skymning eller inte.
Jaa jag är så ofantligt trött på våra hobbitar i buren. Hävelid som direkt är kortväxt och Andrén som kryper till en köttbulle så fort pucken är i anfallszon. Saknar tiden med Mantas och Wesslau. Lugna stora killar! Känns som Gidlöf är en sådan. Sen är det ju ingen garanti till bra spel med storlek. Tänker på typ Robin Jensen som var ihålig längs med isen istället.
Boven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Boven »

Ge Leksand dryga miljonen i utbyte mot att Gidlöfs lån startar imorgon. Går Leksand till kvartsfinal ser jag ingen större vits med dubbelreg.
Då ska Gidlöf i bästa fall stressas ner lagom till en semi, utan att ha tränat med laget eller bekantat sig med vårt spelsätt. Vi ger inte direkt pojken dunderförutsättningar att prestera.
Likväl kanske han inte behöver topprestera med tanke på vår rådande situation.
Karlander

Silly Season 2024/25

Inlägg av Karlander »

Chansen är väl större att Leksand missar kvartsfinal och att Gidlöf då eventuellt skulle vara redo till vår första kvart.

Finns en pytteliten chans att de missar åttondel (Örebro 4p bakom och Modo 5p). Får de möta Skellefteå eller Växjö i en åttondel är chanserna stora att de ryker, och möter de Rögle eller Malmö är det väl rätt så 50/50.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Boven skrev: 2025-02-13 09:38:34 Ge Leksand dryga miljonen i utbyte mot att Gidlöfs lån startar imorgon. Går Leksand till kvartsfinal ser jag ingen större vits med dubbelreg.
Då ska Gidlöf i bästa fall stressas ner lagom till en semi, utan att ha tränat med laget eller bekantat sig med vårt spelsätt. Vi ger inte direkt pojken dunderförutsättningar att prestera.
Likväl kanske han inte behöver topprestera med tanke på vår rådande situation.
Då bränner dom dalahästen, samt jagar iväg Tjomme. Kommer inte hända. Just nu är han 1:a, supportrarna älskar honom.

Mitt hopp t om lördag är. Att det kommer en en ny slips, kanske typ Gibson. Släpper Andren.

Så säkrar man med Gidelöf.

Ofta läcker det några dagar senare, så dom kan ju snackat ett tag?

Gällande det sportsliga, missar vi SHL. Så gjorde Wikegård lika dåliga jobb som Kurt!
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Karlander skrev: 2025-02-13 10:10:55 Chansen är väl större att Leksand missar kvartsfinal och att Gidlöf då eventuellt skulle vara redo till vår första kvart.

Finns en pytteliten chans att de missar åttondel (Örebro 4p bakom och Modo 5p). Får de möta Skellefteå eller Växjö i en åttondel är chanserna stora att de ryker, och möter de Rögle eller Malmö är det väl rätt så 50/50.
I ett sådant här viktigt skede. Vill man ju minimera, att man just måste förlita sig på andra lags resultat.
Användarvisningsbild
Vikas

Silly Season 2024/25

Inlägg av Vikas »

Så då ska vi alltså sitta och hoppas på att 1) Leksand tappar all form och åker ut tidigt och 2) Att Gidlöf faktiskt kan och vill fortsätta spela istället för att gå på semester.

Nej, det är ingen lösning alls.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Vikas skrev: 2025-02-13 10:13:57 Så då ska vi alltså sitta och hoppas på att 1) Leksand tappar all form och åker ut tidigt och 2) Att Gidlöf faktiskt kan och vill fortsätta spela istället för att gå på semester.

Nej, det är ingen lösning alls.
Gidlöf är betydligt bättre än både Hävelid och Andrén. Så absolut är det en lösning, förutsatt att han ansluter till Djurgården och konkurrerar om en plats när Leksands säsong är slut. Som Myrenberg gjorde första säsongen.
Ska han ta ledigt och vänta på samtal, nej, då är det knappast bra.

Förutsätter att man tagit samtal med både Gidlöf själv och Tjomme angående detta, att vi "bestämmer" sekunden efter att Leksands säsong är slut.
m0ng00se

Silly Season 2024/25

Inlägg av m0ng00se »

"hållhaken" på Leksand är att dom behöver pengar å betala sina signoutbonusar. Pappa Ejendal gick ur tiden här för ett tag sen och sonen som tog över, är vad jag har förstått inte lika hardcore hockeyälskare så det pengaflödet är inte lika guldkantad som back in the days. Kanske går att göra nån ekonomisk transaktion för att leksand ska släppa Gidlöf?
Hardy

Silly Season 2024/25

Inlägg av Hardy »

Gidlöf är ingen "värvning". Att man dubbelregistrerar spelare är väl standard för mer eller mindre alla lag? Nästan ännu värre om man räknar med det som värvning. Myrenberg var väl dubbelregistrerad förra året tex.
Har Wikegård då äntligen identifierat problemet och som åtgärd dubbelregistrera en spelare som kanske blir tillgänglig, kanske vill och med det kanske kommer. Ska vår säsong hänga på att hoppas att Leksand åker ur och att Gidlöf har sug och är skick för att spela?
Jag räknar kallt med att detta är en gardering och att man fortsätter leta för att få in en målvakt som kommer direkt och har som prioritet att spela med Djurgården först och främst.

Vet heller inte vad som irriterar mig mest, att sportchef säger att det är en tunn marknad eller alla supportrar som köper in på det och kommenterar en värvning av tex Lindbäck till Färjestad med: "säger en hel del om marknaden". Vad menas? Marknad?
Det finns målvakter att värva om man har viljan och pengar. Det har värvats flertalet målvakter på "marknaden" som vi absolut haft möjligheten till att värva och vi är nog i större behov än de flesta klubbarna.
Vi bör också ha en tillräcklig attraktionskraft:
Förhållandevis mycket pengar för 2-3mån
Stockholm som stad
Supportrar/stämning
Topplag med slutspel

Målvakter från ECHL är tillgängliga. Ser gärna att vi chansar att plocka in en av de vassare målvakterna från ECHL, behöver inte vara speciellt dyrt. Absolut inte att det bränner hela stridskassan och OM det nu skulle göra det tror jag alla supportrar som bidragit är med på den chansningen.
Flyger det inte så får han vara med och konkurrera med befintliga målvakter och eventuellt, kanske att Gidlöf kommer in (vilket vi inte kan räkna med som ovan nämnt).

Ett exempel på målvakt som nyss gick till DEL från ECHL :

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... xis-gravel

Som sagt, räknar med att det kommer in en riktig värvning på målvaktsfronten. Allt annat är tjänstefel.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Hardy skrev: 2025-02-13 10:41:40 Gidlöf är ingen "värvning". Att man dubbelregistrerar spelare är väl standard för mer eller mindre alla lag? Nästan ännu värre om man räknar med det som värvning. Myrenberg var väl dubbelregistrerad förra året tex.
Har Wikegård då äntligen identifierat problemet och som åtgärd dubbelregistrera en spelare som kanske blir tillgänglig, kanske vill och med det kanske kommer. Ska vår säsong hänga på att hoppas att Leksand åker ur och att Gidlöf har sug och är skick för att spela?
Jag räknar kallt med att detta är en gardering och att man fortsätter leta för att få in en målvakt som kommer direkt och har som prioritet att spela med Djurgården först och främst.

Vet heller inte vad som irriterar mig mest, att sportchef säger att det är en tunn marknad eller alla supportrar som köper in på det och kommenterar en värvning av tex Lindbäck till Färjestad med: "säger en hel del om marknaden". Vad menas? Marknad?
Det finns målvakter att värva om man har viljan och pengar. Det har värvats flertalet målvakter på "marknaden" som vi absolut haft möjligheten till att värva och vi är nog i större behov än de flesta klubbarna.
Vi bör också ha en tillräcklig attraktionskraft:
Förhållandevis mycket pengar för 2-3mån
Stockholm som stad
Supportrar/stämning
Topplag med slutspel

Målvakter från ECHL är tillgängliga. Ser gärna att vi chansar att plocka in en av de vassare målvakterna från ECHL, behöver inte vara speciellt dyrt. Absolut inte att det bränner hela stridskassan och OM det nu skulle göra det tror jag alla supportrar som bidragit är med på den chansningen.
Flyger det inte så får han vara med och konkurrera med befintliga målvakter och eventuellt, kanske att Gidlöf kommer in (vilket vi inte kan räkna med som ovan nämnt).

Ett exempel på målvakt som nyss gick till DEL från ECHL :

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... xis-gravel

Som sagt, räknar med att det kommer in en riktig värvning på målvaktsfronten. Allt annat är tjänstefel.
100%, slapp jag skriva så lång text.

Om det här är Wikegårds lösning efter lördag. "Vi rasar ihop igen" ?

Så är det enbart hans ansvar!

Den som skyller på Hävelid eller Andren, får fan skylla sig själv. Ifall man tror på tomten fortfarande!
Låst