Min hetaste gissning just nu är att någon annan klubb som har råd värvar en förstecenter och kanske släpper en annan, där hugger K-G. Likt Gelinas-situationen.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-02-14 08:27:05Nej vi verkar jobba mer i Berglund/Forsberg segmentet när vi värvar forwards - åker vi så ska ett antal nyckelpersoner rullas med tjära och fjädrarNattuggla_ skrev: ↑2022-02-13 23:10:25Kommer nog inte bli någon stjärna som vi hoppas på. Men en center måste in.
En lirare från Liiga eller Hockeyallsvenskan kanske. Men det får duga isåfall, sen får det bära eller brista.
Med det sagt så vill jag självklart också att K-G ska hitta spets. Men tror inte det kommer hinnas med, tyvärr.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan mycket väl vara så som du skriver, men då är det katastrof, jämfört med att åka ur så borde det vara billigt att ta in en klass-center ifrån KHL.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-14 08:33:20Min hetaste gissning just nu är att någon annan klubb som har råd värvar en förstecenter och kanske släpper en annan, där hugger K-G. Likt Gelinas-situationen.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-02-14 08:27:05Nej vi verkar jobba mer i Berglund/Forsberg segmentet när vi värvar forwards - åker vi så ska ett antal nyckelpersoner rullas med tjära och fjädrarNattuggla_ skrev: ↑2022-02-13 23:10:25Kommer nog inte bli någon stjärna som vi hoppas på. Men en center måste in.
En lirare från Liiga eller Hockeyallsvenskan kanske. Men det får duga isåfall, sen får det bära eller brista.
Med det sagt så vill jag självklart också att K-G ska hitta spets. Men tror inte det kommer hinnas med, tyvärr.
-
Jag tror det är såhär att om K-G öppnar plånboken och kör all-in på en center, då är det en center som även 2-3 andra lag vill ha.Who Valley skrev: ↑2022-02-14 08:43:17Kan mycket väl vara så som du skriver, men då är det katastrof, jämfört med att åka ur så borde det vara billigt att ta in en klass-center ifrån KHL.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-14 08:33:20Min hetaste gissning just nu är att någon annan klubb som har råd värvar en förstecenter och kanske släpper en annan, där hugger K-G. Likt Gelinas-situationen.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-02-14 08:27:05Nej vi verkar jobba mer i Berglund/Forsberg segmentet när vi värvar forwards - åker vi så ska ett antal nyckelpersoner rullas med tjära och fjädrarNattuggla_ skrev: ↑2022-02-13 23:10:25Kommer nog inte bli någon stjärna som vi hoppas på. Men en center måste in.
Ta exempelvis Miele som jag nämnde ovan. Vi är knappast först och ensamma att jaga honom, om han finns tillgänglig.
Jag tror K-G håller hårt i ekonomin för att inte riskera för mycket MEN är beredd att tänja på den en del om rätt spelare dyker upp. Svår gräns.
Enligt mrmadhawk i podden så ska vi söka efter båda en forward och center, hoppas främst på sistnämnda, litar fullt ut på KG och tror verkligen han har ett ess i rockärmen för detta, tror vi får se en klass spelare idag eller imorgon, han kommer överraska.
Drömmen men svindyrt hade ju vart Andy Miele och Aaron Palushaj.
Nog letas det fortfarande iallafall.
Får se om det blir något klart. Kämpa!
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Olausson är en skicklig center, hade nog varit ett billigare alternativ, tänk om man skulle få loss både Olausson+ att KG har någon riktigt spets på gång i rockärmen, är väl inte helt omöjligt.
-
Niklas Olausson är klass, det är väl bara skadehistoriken som oroar där.
Haha drömscenario att man tar Olausson och adderar en forward i namn klasen och båda kommer till oss, samma lag ju samt klasens fina koppling till Dick, jag har känslan att vi kommer få se nåt bra, kanske en bomb, eller inte, vem vet.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-14 09:38:26 Niklas Olausson är klass, det är väl bara skadehistoriken som oroar där.
-
Jag trodde de spelade i NLA. De lirar ju i andraligan i Schweiz. Hur bra är den?Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-14 09:38:26 Niklas Olausson är klass, det är väl bara skadehistoriken som oroar där.
Figren har liksom gjort 54 poäng där den här säsongen.
Men ja, Olausson levererade så sent som förra säsongen i Luleå iofs, den värvningen hade jag gillat i vilket fall.
Luleå är idioter som släppte Olausson. En riktig klasspelare som älskade att spela där. Hade säkert stannat bara de lagt ett kontrakt på bordet.
Kanske ingen bomb, men jag tänker såhär. Fan så mycket vassare än Rensfeldt som just nu helt otroligt blivit förstacenter i högsta hockeyserien i Sverige.... Värva tack!
Kanske ingen bomb, men jag tänker såhär. Fan så mycket vassare än Rensfeldt som just nu helt otroligt blivit förstacenter i högsta hockeyserien i Sverige.... Värva tack!
Drömvärvning?
Kenny Agostino
https://www.eliteprospects.com/player/7 ... y-agostino
Kostar 3 miljoner för resten av säsongen
Bara tömma spargrisen.
Kenny Agostino
Bara tömma spargrisen.
-
Var får du prisuppgifterna ifrån?thuna86 skrev: ↑2022-02-14 10:47:08 Drömvärvning?
Kenny Agostino
Bara tömma spargrisen.
Om vi ska ha en center och en fw så känns en sådan värvning sjukt osannolik.
Nämndes i galenhökens podd.Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-14 10:51:34Var får du prisuppgifterna ifrån?thuna86 skrev: ↑2022-02-14 10:47:08 Drömvärvning?
Kenny Agostino
Bara tömma spargrisen.
Om vi ska ha en center och en fw så känns en sådan värvning sjukt osannolik.
Precis i madhawks podd,tänker om man lyckas få Olausson för en hyfsat billig penga kanske det går att töja budgeten och få in en sådan topp spelare.
Men det är väl bara ren och skärt önsketänkande från min sida
Men det är väl bara ren och skärt önsketänkande från min sida