Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Vikas »

De två viktigaste posterna i ett hockeylag är tränaren och målvakten, och dessa poster har Sir Charles och/eller styrelsen snålat in på båda dessa säsonger nere i träsket.

Är inte mer komplicerat än så.
Göte

Inlägg av Göte »

Jag håller med föregående om dom två posterna.

Känns som att det behövs en ny röst i båset, inget ont om Zabel. Men jag tycker inte han håller som "1:e coach". Inte på denna nivån.

Sen måste man ha en målvakt som man litar på, och det har inte dif i nuläget.
Mark hade inte varit fel, frågan är hur hans form är.

Vet inte hur elitserieklubbarna har det, kanske kunde lånat in nån målvakt för nån match/matcher.
Alla matcher är livsviktiga nu, 3 poängarna måste börja komma.
Leksand

Re: Re:

Inlägg av Leksand »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Mark behöver väl inte köpas? Bara sajnas. Han har väl inget kontrakt?
Ja, det vet nog alla.
Vad är då problemet? Gratis smakar gott! :D Det borde DIF tjäna cash som satan på! Eller?
Nej. Spelare köps och säljs i stort sett aldrig i svensk hockey, annat än i undantagsfall. Det är lönen som kostar.

Men Owuya känns ändå som en rätt klockren värvning. Går det att hitta en utespelare av samma kaliber tror jag dock att det skulle bidra med större positiva effekter över hela banan, t ex en stabil 30-minutersback. Men Owuya blir bra.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Är också inne på att vi lika gärna kan spara de ev. pengar som finns. Skulle bli väldigt förvånad om vi kunde gå upp med våra tilltänkta toppspelare i usel form. Tänker på Johner, Saviano, Ljungh och inte minst Guter. De lyckas alltså göra 0 mål och knappt ett skott på mål mot allsvenskans tabelljumbo. Känn på den.

Visst kan ju saker ändras, men nja. Dags för nästa säsongs silly-tråd kanske?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Owuya hade varit riktigt trevlig att få in. Frågan är vad han väntar på? Han får uppenbarligen inget kontrakt i SHL eller något saftigt kontrakt utomlands? Han får ta en mellansäsong i DIF och satsa vidare nästa år!
puffen1

Inlägg av puffen1 »

Om ni vill ha in en målvakt som backarna litar på är väl inte Owuya det bästa valet? Vet inte om det bara är jag men man var ju alltid nervös vad han skulle hitta på när pucken närmade sig. Finten mot aik etc..
”Det är stort, så jävla stort. Det är det största jag har gjort i mitt liv.” -Michael Holmqvist
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Skulle vara intressant om någon kunde jämföra antalet "Mark är vår frälsare" inlägg nu och ställa dem i proportion till antalet "bort med Mark" inlägg då.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Morwin »

puffen1 skrev:Om ni vill ha in en målvakt som backarna litar på är väl inte Owuya det bästa valet? Vet inte om det bara är jag men man var ju alltid nervös vad han skulle hitta på när pucken närmade sig. Finten mot aik etc..
Redan glömt han vann ligan för målvakter?

Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Andy skrev:Skulle vara intressant om någon kunde jämföra antalet "Mark är vår frälsare" inlägg nu och ställa dem i proportion till antalet "bort med Mark" inlägg då.

Ville många ha bort honom! Det kommer inte jag ihåg, det är väldigt konstigt med tanke på att han var en av våra bästa spelare det året!
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Alla lag förstärker malmö plockar in back, och vik forward och har 1 till på gång. varför händer det aldrig nått här :/
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Enligt grisfot så är det en på G
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ljungh tycker jag fortsatt har problem. Han har dålig teknik och är svag i kroppen vilket gör att han hela tiden hamnar i tidsnöd.

Såg matchen i repris i natt också. Sörensen gör inte många rätt alltså. Han har verkligen tappat något enormt under säsongen. Den som kan få godkänt är Jocke Eriksson, extremt stabil så när som på två felpass i tredje perioden. Titta på hur han, med lugn, sköter uppspelen och träffar blad varje gång. Är extremt trygg med honom i laget. Dessutom är 15-3 i tekningar ingenting annat än världsklass.

Han tar dessutom alltid hand om snacket under time-out. Nä, Jocke har jag saknat i DIF. Skönt att ha honom tillbaka, även om man kan kräva en större poängproduktion.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

bastis7 skrev:Enligt grisfot så är det en på G
Har svårt att ta hans uppgifter på allvar, men om det nu är Mark så ställer jag mig tveksam till det med tanke på att han är matchotränad och vi behöver en MV som har bra form och kan hoppa in direkt och lira. Sen är ju frågan vem ska bort Adam eller Johan?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mäklaren skrev:Ljungh tycker jag fortsatt har problem. Han har dålig teknik och är svag i kroppen vilket gör att han hela tiden hamnar i tidsnöd.

Såg matchen i repris i natt också. Sörensen gör inte många rätt alltså. Han har verkligen tappat något enormt under säsongen. Den som kan få godkänt är Jocke Eriksson, extremt stabil så när som på två felpass i tredje perioden. Titta på hur han, med lugn, sköter uppspelen och träffar blad varje gång. Är extremt trygg med honom i laget. Dessutom är 15-3 i tekningar ingenting annat än världsklass.

Han tar dessutom alltid hand om snacket under time-out. Nä, Jocke har jag saknat i DIF. Skönt att ha honom tillbaka, även om man kan kräva en större poängproduktion.
Jo vi har förstått att du älskar Jocke nu. Och äldre spelare överlag. Och ogillar, till en viss grad, oftast unga spelare. Det är sen gammalt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är det här som refereras till på Twitter (för de som inte orkar kolla där):
http://huvudstadsbladet.wordpress.com/2 ... d-malvakt/

Verkligen ingen aning om det har någon slags sanning i sig eller är rent påhitt.
Låst