Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror man kommer ligga lågt närmaste månaden och verkligen noggrant välja ut rätt back. Sista värvningen sker nog i början av augusti.
Expert.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Wesslau och Timpa intervjuades på kvällens medlemsmöte - sköna snubbar! Är grymt glad att Wesslan är tillbaka - vilket DIF- hjärta!!! Han förtjänar en egen sång! Sista backen blir intressant att höra om, Hardy sa att de är ute efter en etablerad... Spännande att höra mer om planerna på upprustning av Hovet...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Nyss hemkommen från medlemsmötet och det var riktigt avslaget måste jag säga... Några saker om lagbygget värda att ta upp:

-Micke Tellqvist nämndes aldrig under hela mötet, inte heller Daniel Tjärnqvist eller Daniel Fernholm.

-Inga lönesummor eller något sånt nämndes.

-DIF tycker att regeln som inte tillåter Måns att gå till Modo är löjlig (han är skriven i DIF men har inget egentligen kontrakt). Men man har redan förlorat i ett liknande scenario med Dick Axelsson för några år sedan, därför vill man inte förlora "fast åt andra hållet" nu. DIF vill inget illa, bara ha rätt för sig.

-Nisse Ekman är ersatt och spelar inte kommande säsong.

-Man hade gärna tagit hem Oscar Möller men kunde inte sitta och vänta på besked och valde att värva Mathias Tjärnqvist istället.

Ja... Det var väl typ det. Hardy tror på en jämn trupp istället för att satsa på "toppkedja".
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Haha, så jävla sjukt att man värvar Tjärnqvist istället för Möller för att man "inte orkar vänta på besked". En vecka senare skriver Möller på för Skellefteå. :cry:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Nyss hemkommen från medlemsmötet och det var riktigt avslaget måste jag säga... Några saker om lagbygget värda att ta upp:

-Micke Tellqvist nämndes aldrig under hela mötet, inte heller Daniel Tjärnqvist eller Daniel Fernholm.

-Inga lönesummor eller något sånt nämndes.

-DIF tycker att regeln som inte tillåter Måns att gå till Modo är löjlig (han är skriven i DIF men har inget egentligen kontrakt). Men man har redan förlorat i ett liknande scenario med Dick Axelsson för några år sedan, därför vill man inte förlora "fast åt andra hållet" nu. DIF vill inget illa, bara ha rätt för sig.

-Nisse Ekman är ersatt och spelar inte kommande säsong.

-Man hade gärna tagit hem Oscar Möller men kunde inte sitta och vänta på besked och valde att värva Mathias Tjärnqvist istället.

Ja... Det var väl typ det. Hardy tror på en jämn trupp istället för att satsa på "toppkedja".
Märkligt, Då typ 10-15 pers härifrån suttit och surrat om att det verkligen ska ta upp dessa frågor och de ska ställa ansvariga mot väggen.
Expert.
jospi

Inlägg av jospi »

Sa dom inget om ekenomin?! Gick DIF plus förra säsongen? Hur mycket? Budget?
Dogge
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

jospi skrev:Sa dom inget om ekenomin?! Gick DIF plus förra säsongen? Hur mycket? Budget?
Den diskussionen hör nog hemma i en tråd om ekonomin.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Väldigt många som är "tuffa" när dom skriver här, och kräver förklaringar till höger och vänster. Sedan när dom väl har möjligheten att få svar så har man inte tid, eller ligger dödssjuk hemma. Lite komiskt är det allt.

Har man inte stake och våga fråga på mötet bör man inte klaga alls.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AMMC »

Ja det stormade inte direkt på mötet, haha!

Cred att en kille frågade om Möller åtminstone (gissar på att det var nån ung herre härifrån), även om "toppcenter" nog bör definieras lite bättre.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Någonting som kan vara intressant för lönebudgetfantasterna på det här forumet är att unga spelare som får nya kontrakt i DIF får marknadsmässiga löner. Spelare som t.ex Brodin har inte nånslags lärlingslöner längre (vilket juniorkontraktet innebär).

På tal om att det är populärt att spekulera i vilka spelare som tjänar vad och om hur otroligt det är att vi spenderat hela lönebudgeten på medelmåttor från SSK. ;-)
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Shitkicker skrev:
Struten skrev: Utan någon vidare koll på majoriteten så känner jag spontant för Alexander Hellström. Såg han i JVM för några år sedan och han blev en favorit hos mig. Spelar hårt och, är i bra ålder och erfarenheter från USA och Ryssland har förhoppningsvis gjort honom gott.

Något jag märkte i hans statistik är att när han har dragit på sig betydligt mer utvisningar under hans tid i Sverige än vad han har utomlands. Storlek på rink kanske största anledningen?
Men det var väl inga KHL-lag som spelade på mindre rink förra säsongen? I fjol hade han ju inte så många utvisningsminuter. Det är väl troligare att det handlar om att vi har en bedömningsnivå vad avser fysiskt spel i Sverige som är helt ur samklang med resten av hockeyvärlden. Skandal, om ni frågar mig.
Mycket möjligt. Har för mig att jag läste nåt för en tid sedan om KHL och mindre rinkar men det kanske handlade om en eventuell förminskning av isen då.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AMMC skrev:Någonting som kan vara intressant för lönebudgetfantasterna på det här forumet är att unga spelare som får nya kontrakt i DIF får marknadsmässiga löner. Spelare som t.ex Brodin har inte nånslags lärlingslöner längre (vilket juniorkontraktet innebär).

På tal om att det är populärt att spekulera i vilka spelare som tjänar vad och om hur otroligt det är att vi spenderat hela lönebudgeten på medelmåttor från SSK. ;-)
Synd att vi inte har lika stort hjärta hos våra juniorer som i Saik. Rundblad (mfl ex Larsson, Eriksson) spelade senaste säsongen med en riktigt låg lön för att tillhöra en toppback i Elitserien. Detta efter att han dessutom förnyat det efter succeåret då han slog igenom.

Våra spelare drar iväg om de inte får bra pröjs.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Struten skrev:
Shitkicker skrev:
Struten skrev: Utan någon vidare koll på majoriteten så känner jag spontant för Alexander Hellström. Såg han i JVM för några år sedan och han blev en favorit hos mig. Spelar hårt och, är i bra ålder och erfarenheter från USA och Ryssland har förhoppningsvis gjort honom gott.

Något jag märkte i hans statistik är att när han har dragit på sig betydligt mer utvisningar under hans tid i Sverige än vad han har utomlands. Storlek på rink kanske största anledningen?
Men det var väl inga KHL-lag som spelade på mindre rink förra säsongen? I fjol hade han ju inte så många utvisningsminuter. Det är väl troligare att det handlar om att vi har en bedömningsnivå vad avser fysiskt spel i Sverige som är helt ur samklang med resten av hockeyvärlden. Skandal, om ni frågar mig.
Mycket möjligt. Har för mig att jag läste nåt för en tid sedan om KHL och mindre rinkar men det kanske handlade om en eventuell förminskning av isen då.
Yes, men det är planer för kommande säsong det.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:Någonting som kan vara intressant för lönebudgetfantasterna på det här forumet är att unga spelare som får nya kontrakt i DIF får marknadsmässiga löner. Spelare som t.ex Brodin har inte nånslags lärlingslöner längre (vilket juniorkontraktet innebär).
Tycker jag är oerhört positivt. Man skall inte spela i Djurgården när man kommit över junioråren som någon slags välgörenhet. Unga spelare skall se att det faktiskt går att tjäna marknadsmässiga pengar i egna klubben och kan således tänka sig att stanna för att utveklas mot nya nivåer.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

AMMC, eller någon/

Kom det fram vad som gällde angående beslutet med Tellqvist, då det visade sig att dom flesta var rörande överens i föreningen, då dom idag är övertygande om att Wesslau är en bättre målvakt än Tellqvist just nu.
Senast redigerad av Caveman den 2011-06-09 23:39:21, redigerad totalt 2 gång.
Låst