Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Praetori »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:@peter johansson

Ärligt talat är du och din familj typexempel på vad som är fel i klacken i dagsläget.
Oinsatta barnfamiljer ska hålla sig borta från klacken (vars ståplatsbiljetter är subventionerade med "motkrav" att du skall bidra till stämningen.

F.ö så var draget mot saik över förväntan, får vi bara bort det överdrivna klappandet från sittplats så kan det bli riktigt bra.
Att endast klappa men inte sjunga drar snarare ner stämningen.
Någon gång måste ju folk in i klacken på ett eller annat sätt, annars slutar det bara med fisgubbar som är på tok för "ute" och gamla, som en annan är, och inte har tiden och engagemanget som krävs. Utan färskt blod och unga som tillkommer så skulle det ju vara helt dött.
Optimalt så skall det ju finnas många många gånger fler med ordentlig klackvana än vad det finns platser, helst i hela Hovet, så man kan fylla på borta i aktiv och långsidorna eller till och med få drag på Globen när det beger sig men att det kommer nytt folk i klacken har jag aldrig sett något problem med.
Däremot kanske man skall begripa vad man ger sig in på och faktiskt engagera sig om man nu inte vill bänka sig på aktiv eller direkt angränsande sektioner istället, och inte gnälla när det är skymd sikt på grund av tifoverksamhet [inte riktat mot någon speciell].
Bättre då om befintliga ultras och klackveteraner ser till att ta väl hand om turisterna och får dem att trivas och deltaga istället för att leka skyddad verkstad. De flesta i klacken idag hade inte ens funnits där om det äldre gardet resonerat på samma sätt som vissa gör nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Säsongskort: Ja

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Praetori skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:@peter johansson

Ärligt talat är du och din familj typexempel på vad som är fel i klacken i dagsläget.
Oinsatta barnfamiljer ska hålla sig borta från klacken (vars ståplatsbiljetter är subventionerade med "motkrav" att du skall bidra till stämningen.

F.ö så var draget mot saik över förväntan, får vi bara bort det överdrivna klappandet från sittplats så kan det bli riktigt bra.
Att endast klappa men inte sjunga drar snarare ner stämningen.
Någon gång måste ju folk in i klacken på ett eller annat sätt, annars slutar det bara med fisgubbar som är på tok för "ute" och gamla, som en annan är, och inte har tiden och engagemanget som krävs. Utan färskt blod och unga som tillkommer så skulle det ju vara helt dött.
Optimalt så skall det ju finnas många många gånger fler med ordentlig klackvana än vad det finns platser, helst i hela Hovet, så man kan fylla på borta i aktiv och långsidorna eller till och med få drag på Globen när det beger sig men att det kommer nytt folk i klacken har jag aldrig sett något problem med.
Däremot kanske man skall begripa vad man ger sig in på och faktiskt engagera sig om man nu inte vill bänka sig på aktiv eller direkt angränsande sektioner istället, och inte gnälla när det är skymd sikt på grund av tifoverksamhet [inte riktat mot någon speciell].
Bättre då om befintliga ultras och klackveteraner ser till att ta väl hand om turisterna och får dem att trivas och deltaga istället för att leka skyddad verkstad. De flesta i klacken idag hade inte ens funnits där om det äldre gardet resonerat på samma sätt som vissa gör nu.
Självklart måste även nytt folk välkomnas och slussas in på ståplats, säger ingenting om det.
Att jämföra det med en barnfamilj med två ungar på 5 och 9 år är dock larvigt. Det är bara att inse att klacken inte är till för barnfamiljer, det finns en familjesektion av en anledning.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Första gången jag stod i klacken var jag typ 10, det var alltså 1984. Senare spelades den sista sm-finalen i min dåvarande hemort, Norrköping. Minns det som igår :shock:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Highwind

Inlägg av Highwind »

Låt kidsen vara med och växa till framtida Ultras. Motkravet är att ni som föräldrar tar i ordentligt i sången..
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Det är ännu värre med ungdomar som håller käft och stirrar ner i telefonen. Under de flesta matcher jag gått på har det varit grupper av tonårstjejer som inte bidrar med något och dessutom kan kolla konstigt åt ens håll när man försöker hålla igång sången.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Främst pojkvän tillsammans med sin flickvän som ofta är helt tysta.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Varningsklocka när vi precis orkade över 6000 pers i andra hemmamatchen för säsongen.
Expert.
Praetori

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:Varningsklocka när vi precis orkade över 6000 pers i andra hemmamatchen för säsongen.
Precis före löning. Folk var tydligen fattiga denna månad. Såg mycket bekanta ansikten så jag antar iskallt att det främst var säsongare och dylikt på plats.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:Varningsklocka när vi precis orkade över 6000 pers i andra hemmamatchen för säsongen.
Precis före löning. Folk var tydligen fattiga denna månad. Såg mycket bekanta ansikten så jag antar iskallt att det främst var säsongare och dylikt på plats.

Men hur många var där ens? Tur att vi redovisar sålda och inte rivna..
Expert.
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Så du menar att klacken blir dålig av att mina 2 barn är med för första gången ?!?!?! jag och min tjej sjunger alltid när vi är där och vi har redan köpt biljetter dessutom och bokat hotell för att åka upp och stötta vårat lag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
peter johansson

peter johansson skrev:Så du menar att klacken blir dålig av att mina 2 barn är med för första gången ?!?!?! jag och min tjej sjunger alltid när vi är där och vi har redan köpt biljetter dessutom och bokat hotell för att åka upp och stötta vårat lag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag förstår vad ni menar men nu ville vi ta med dom upp för en gångs skull och då vill vi stå i klacken som vi tycker är bästa platsen och för att dom skall få den upplevelsen hoppas det är okej ???!!
peter johansson

Dessutom så är det ett flertal VUXNA människor som lämnar klacken för att gå och dricka bärs och det bidrar ju verkligen inte alls till stämningen tycker jag !!! nä jag och min familj ska nog göra vårat ska ni se och barnen ja dom brukar inte vara med så jag hoppas att det är ok att dom är med oss denna gång skall inte upprepas jag lovar.
peter johansson

Highwind skrev:Låt kidsen vara med och växa till framtida Ultras. Motkravet är att ni som föräldrar tar i ordentligt i sången..
Jag lovar Highwind :wink:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

peter johansson skrev:Dessutom så är det ett flertal VUXNA människor som lämnar klacken för att gå och dricka bärs och det bidrar ju verkligen inte alls till stämningen tycker jag !!! nä jag och min familj ska nog göra vårat ska ni se och barnen ja dom brukar inte vara med så jag hoppas att det är ok att dom är med oss denna gång skall inte upprepas jag lovar.
Fyfan. Man kan ju förstå om barnen gör det. Men dom vuxna? Trist att höra.
Expert.
Praetori

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:
Praetori skrev:

Men hur många var där ens? Tur att vi redovisar sålda och inte rivna..
Nä det var blekt men jag är övertygad om att det var på grund av vardag före löning och uselt väder därtill och ingen trend.

Skriv svar