Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- ANTECKNINGSBLOCK
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Dagens match var förövrigt ett solklart exempel på att UCS är viktiga men att "den aktiva kärnan" är viktigare än att ha en klackledare ifrån UCS på plats. Så fort mupparna i nhl-keps blir hyschade samt att sittande parasiter i klacken får en tillsägelse, då är vi oslagbara.
Undvik att fucka upp förhållandet mellan denna kärna och DIF hockey nästa år tack.
Undvik att fucka upp förhållandet mellan denna kärna och DIF hockey nästa år tack.
- SirDIFalot
Ja men kör det är full fart framåt, sittplats ställ er upp, tio bönder klappar i otakt om ni är så jävla nöjda med det.
Gnäll när UCS är på plats och kör sin grej, gnäll och deras fall att vi förlorar när dom inte är där.
Gnäll när UCS är på plats och kör sin grej, gnäll och deras fall att vi förlorar när dom inte är där.
Expert.
- minalman
UCS är helt enkelt ett snäpp bättre! Men varför inte varje match? Det skulle vara det allra bästa. Jag vet att det är mycket hockey. Men det vore så djävla bra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vi hade förlorat hur som helst idag med eller utan UCS och diverse klackledareSirDIFalot skrev:Ja men kör det är full fart framåt, sittplats ställ er upp, tio bönder klappar i otakt om ni är så jävla nöjda med det.
Följde matchen på csports på datorn, uppfattade som att det var tyst långa stunder. Var det Cmore som fuckade publikljudet då kanske?minalman skrev:Det verkar som om TV-publiken inte uppfattade att det var riktigt bra stämning i klacken idag. En härlig stämning på Hovet, trots förlusten, tack vare vår klack!
..Inte som bondjävlarna dom mickar upp så man tom hör vad deras supportar säger när dom häcklar spelet på deras hemmamatch.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Full fart framåt drogs igång sex gånger idag, blev inte sjutton gånger i alla fall.SirDIFalot skrev:Ja men kör det är full fart framåt, sittplats ställ er upp, tio bönder klappar i otakt om ni är så jävla nöjda med det.
Folk måste lära sig fler ramsor, vi har så jävla många bra ramsor som aldrig används.
Varje gång någon försöker dra igång en av dessa, så är det kanske 5-10% i klacken som försöker och när den dör ut så dras, till allas överraskning, "Det är full fart framåt" igång.
Så min uppmaning till alla dessa är:
LÄS PÅ FÖR FAN
Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig
2 stycken som jag märkt aldrig kommer igång ordentligt på hovet är
Hujedamej en järnkamin
http://www.jarnkaminerna.se/sanger/huje ... jarnkamin/
Och denna som jag inte hittade på JKs sida
"En gång en dag, sa min gamle far,
vad ska du bli mitt barn?
Jag ska bli DIF, sa jag till min far.
För det är världens finaste lag"
Sen blir det här inlägget helt jävla meningslöst nu när säsongen precis tagit slut men det är en annan sak
Hujedamej en järnkamin
Sen blir det här inlägget helt jävla meningslöst nu när säsongen precis tagit slut men det är en annan sak
"Kom igen Djurgårn, Kom igen klapp* klapp*"
alltid oavsett, DIF <3<3
...
alltid oavsett, DIF <3<3
...
Det är en fotbollssäsong och en säsong i höst igen. Nu har de en tid på sig att övaKakaboll skrev:2 stycken som jag märkt aldrig kommer igång ordentligt på hovet är
Hujedamej en järnkamin

Mina tankar om klacken säsongen 2014/2015
Överlag var stämningen under matcherna denna säsong fullständigt undermålig. Tror jag de flesta är rörande överens om. För många fågelholkar. Kändes helt uppgivet på läktaren. Folk slutar sjunga så fort vi hamnar under press, pga. nervositet(?) eller när vi ligger under i matcher. Med en grym stämning hade vi gett oss en helt annan chans att hämta ikapp mot exempelvis Luleå i sista matchen. Skulle verkligen inte förvåna mig om vi hade lyckats med det. Som så många gånger förr när stämningen och trycket varit enormt.
Ni som prompt påstår att vi ändå inte skulle kunna hämta ikapp ens om stämningen hade varit grym. Hur fan vet ni det? Klart som korvspad att det ger spelarna extra energi, vilket kan ändra en matchbild, så man kan knappast utesluta att vi skulle kunnat ta ikapp på Luleå. Fullkomligt idiotiskt med sådana typer av konstateranden taget från luften.
Tror ni vi hade vunnit så många hemmamatcher på rad i slutet av den hockeyallsvenska grundserien om klacken hade stått och mumlat 50 minuter av varenda match? Tror ni vi hade vänt 0-2 underläget mot Gnaget i Kvalserien om majoriteten av klacken agerat fågelholkar den matchen? Tror ni vi hade gjort 6 mål på Västerås i sista matchen och gått upp till SHL om det hade varit kyrkostämning? Inte särskilt troligt va?
Det ovan nämnda är betydligt större bedrifter än att ta ikapp ett tidigt 0-2 underläge mot Luleå, och i vart fall kunna åstadkomma ett oavgjort, i en match där det kändes som att vi endast hade allt att vinna, då säsongens huvudmål, att fixa nytt kontrakt var ordnat.
Klacken hade mycket väl kunnat bidra till att spelarna hela tiden skulle ta det där extra skäret, att lyckas ge spelarna energin att kämpa ännu hårdare, och på så vis orka luckra upp Luleås försvar.
Genom att jobba på att få tillbaka de supportrar som nu vänt ryggen till i och med MN-gate
kan mycket vara vunnet. Man får tycka vad man vill om man anser det är bra eller dåligt att dessa bojkottar, men något som står fullständigt klart, inte minst efter slutdelen av denna säsong,
är att dessa grabbar är ovärderliga för stämningen på våra matcher.
En helt annan upplevelse att gå på hockey när de närvarar i klacken och bidrar med sitt engagemang.
När vi har supportrar som driver på har vi en klack som utgör den 6:e spelaren.
Något som allmänt känt är i det närmaste obefintligt i de övriga arenorna i hockeysverige.
En klackledare varje match skulle göra en enorm skillnad, och varför inte placera ut lappar på stolarna innan vissa matcher, med ett kort och koncist budskap. Ex. "INGA FÅGELHOLKAR PÅ STÅPLATS. I KLACKEN SJUNGER MAN FÖR DIF" eller liknande(?) Tror en sån sak skulle ge betydligt mer effekt än vad många kanske skulle kunna tro. För uppenbarligen är det inte självklart för den större skaran vad huvudsyftet med att stå i klacken innebär.
Är man 10 grabbar skulle man med enkelhet kunna lägga ut dessa lappar på 20-30min. Behöver kanske inte läggas på exakt varenda stol dessutom, då budskapet ändå når den större massan.
Min fundering är dock...
Är det tillåtet för vem som helst att arrangera något sådant? Och vad är en rimlig gräns för vad som är tillåtet att skriva? Är ju inte meningen att skrämma bort folk. Inte så att man ska behöva känna sig "hotad" om man inte öppnar truten, men på ett smidigt sätt ska det nog gå att ändra de flesta supportrars attityd när de intar Hovets ståplats. Tror ni det ovan nämnda är ett OK budskap, eller skulle det stjälpa snarare än att hjälpa? dvs. ge vissa den där extra skjutsen gällande inställningen. Vad tror ni?
Överlag var stämningen under matcherna denna säsong fullständigt undermålig. Tror jag de flesta är rörande överens om. För många fågelholkar. Kändes helt uppgivet på läktaren. Folk slutar sjunga så fort vi hamnar under press, pga. nervositet(?) eller när vi ligger under i matcher. Med en grym stämning hade vi gett oss en helt annan chans att hämta ikapp mot exempelvis Luleå i sista matchen. Skulle verkligen inte förvåna mig om vi hade lyckats med det. Som så många gånger förr när stämningen och trycket varit enormt.
Ni som prompt påstår att vi ändå inte skulle kunna hämta ikapp ens om stämningen hade varit grym. Hur fan vet ni det? Klart som korvspad att det ger spelarna extra energi, vilket kan ändra en matchbild, så man kan knappast utesluta att vi skulle kunnat ta ikapp på Luleå. Fullkomligt idiotiskt med sådana typer av konstateranden taget från luften.
Tror ni vi hade vunnit så många hemmamatcher på rad i slutet av den hockeyallsvenska grundserien om klacken hade stått och mumlat 50 minuter av varenda match? Tror ni vi hade vänt 0-2 underläget mot Gnaget i Kvalserien om majoriteten av klacken agerat fågelholkar den matchen? Tror ni vi hade gjort 6 mål på Västerås i sista matchen och gått upp till SHL om det hade varit kyrkostämning? Inte särskilt troligt va?
Det ovan nämnda är betydligt större bedrifter än att ta ikapp ett tidigt 0-2 underläge mot Luleå, och i vart fall kunna åstadkomma ett oavgjort, i en match där det kändes som att vi endast hade allt att vinna, då säsongens huvudmål, att fixa nytt kontrakt var ordnat.
Klacken hade mycket väl kunnat bidra till att spelarna hela tiden skulle ta det där extra skäret, att lyckas ge spelarna energin att kämpa ännu hårdare, och på så vis orka luckra upp Luleås försvar.
Genom att jobba på att få tillbaka de supportrar som nu vänt ryggen till i och med MN-gate
kan mycket vara vunnet. Man får tycka vad man vill om man anser det är bra eller dåligt att dessa bojkottar, men något som står fullständigt klart, inte minst efter slutdelen av denna säsong,
är att dessa grabbar är ovärderliga för stämningen på våra matcher.
En helt annan upplevelse att gå på hockey när de närvarar i klacken och bidrar med sitt engagemang.
När vi har supportrar som driver på har vi en klack som utgör den 6:e spelaren.
Något som allmänt känt är i det närmaste obefintligt i de övriga arenorna i hockeysverige.
En klackledare varje match skulle göra en enorm skillnad, och varför inte placera ut lappar på stolarna innan vissa matcher, med ett kort och koncist budskap. Ex. "INGA FÅGELHOLKAR PÅ STÅPLATS. I KLACKEN SJUNGER MAN FÖR DIF" eller liknande(?) Tror en sån sak skulle ge betydligt mer effekt än vad många kanske skulle kunna tro. För uppenbarligen är det inte självklart för den större skaran vad huvudsyftet med att stå i klacken innebär.
Är man 10 grabbar skulle man med enkelhet kunna lägga ut dessa lappar på 20-30min. Behöver kanske inte läggas på exakt varenda stol dessutom, då budskapet ändå når den större massan.
Min fundering är dock...
Är det tillåtet för vem som helst att arrangera något sådant? Och vad är en rimlig gräns för vad som är tillåtet att skriva? Är ju inte meningen att skrämma bort folk. Inte så att man ska behöva känna sig "hotad" om man inte öppnar truten, men på ett smidigt sätt ska det nog gå att ändra de flesta supportrars attityd när de intar Hovets ståplats. Tror ni det ovan nämnda är ett OK budskap, eller skulle det stjälpa snarare än att hjälpa? dvs. ge vissa den där extra skjutsen gällande inställningen. Vad tror ni?
Det brukar väl vara lappar vid ingångarna till klacken där det står att man ska sjunga för DIF ifall man står i klacken?
En banderoll på sargen mot kortsidan kanske skulle hjälpa? Billigare och lättare än att lägga ut en massa lappar varje match!
Eller att DIF helt enkelt tar till hårdhandskarna när det gäller klacken, då har publikvärdarna något att göra.
Ifall de ser folk som sitter ner i klacken väldigt ofta, så kan de gå fram och hänvisa dem till sittplats inför nästa match. Att alltid vara på de som inte sjunger och ofta sitter ner, hela tiden.
Detta är i och för sig något vi i klacken borde göra också, säg till de som sitter ner nära dig på ett trevligt sätt. Ifall de sitter ner en minut på grund av smärta i rygg eller något, så är det en sak. Men om de sitter och kollar på matchen och pillar med mobilen hela tiden, ryt till!
Står folk tysta? Säg till.
En banderoll på sargen mot kortsidan kanske skulle hjälpa? Billigare och lättare än att lägga ut en massa lappar varje match!
Eller att DIF helt enkelt tar till hårdhandskarna när det gäller klacken, då har publikvärdarna något att göra.
Ifall de ser folk som sitter ner i klacken väldigt ofta, så kan de gå fram och hänvisa dem till sittplats inför nästa match. Att alltid vara på de som inte sjunger och ofta sitter ner, hela tiden.
Detta är i och för sig något vi i klacken borde göra också, säg till de som sitter ner nära dig på ett trevligt sätt. Ifall de sitter ner en minut på grund av smärta i rygg eller något, så är det en sak. Men om de sitter och kollar på matchen och pillar med mobilen hela tiden, ryt till!
Står folk tysta? Säg till.
Nu menade jag ju inte lappar varenda match, utan kanske 3 matcher/säsong. Behöver inte vara fullsatt heller. Skulle tappa effekten om det var för vanligt förekommande. Absolut! En större banderoll man sätter upp längst ner några gånger/säsong som hela klacken ser skulle vara betydligt enklare och förhoppningsvis lika effektfullt. Sen som nån var inne på i en annan tråd så bör man minska prisskillnaden mellan sittplats och ståplats. Dvs. sänka lösbiljettpriserna på långsidan och höja lösbiljettpriserna i klacken. Detta för att folk som ändå inte tänkt sjunga inte ska välja klacken bara för att det är så mycket billigare. Vill man äta popcorn och hålla på med smartphonen gör man det med fördel på sittplats.
Nå, ni har väl förnyat erat säsongskort?
DJUUUUUUUUUUUUUUUUU...
DJUUUUUUUUUUUUUUUUU...
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
-
Självklart!20002001 skrev:Nå, ni har väl förnyat erat säsongskort?
DJUUUUUUUUUUUUUUUUU...
Bra tryck idag, riktigt kul och hoppas det fortsätter.