Säsongen 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: ↑2026-10-01 21:19:33
Jim Morrison skrev: ↑2026-10-01 21:15:07
diftobbe89 skrev: ↑2026-10-01 21:13:25 Det var du som tipsade om Kimby en gång i tiden. Du får ta det ansvaret nu.
Ja, där hade jag så in i helvete fel. Allt jag hörde var att väldigt många spelare tyckte om att spela under honom och det verkar stämma. Att han skulle stå för en uråldrig typ av hockey på isen trodde jag mest var begränsat till Almtuna på grund av deras resurser.

Men ja, jag får skämmas.
Ja, sjukt svag scouting. Dina aktier har ju sänkts betänkligt.
Jag är på en resa. Jag jobbar med processer dagligen.
Anti dump och sarg-ut.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: ↑2026-10-01 21:21:08
diftobbe89 skrev: ↑2026-10-01 21:13:25 Det var du som tipsade om Kimby en gång i tiden. Du får ta det ansvaret nu.
Ja, där hade jag så in i helvete fel. Allt jag hörde var att väldigt många spelare tyckte om att spela under honom och det verkar stämma. Att han skulle stå för en uråldrig typ av hockey på isen trodde jag mest var begränsat till Almtuna på grund av deras resurser.

Men ja, jag får skämmas.
:lol:
Spela fult
DagUggla

Säsongen 2026/27

Inlägg av DagUggla »

Jim Morrison skrev: ↑2026-10-01 21:21:08

Men ja, jag får skämmas.
Hur gör du för att dumpa puck i vardagen?
antondahlback

Säsongen 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Haha fy fan ångest att vi ska till Scandinavium och skämma ut oss på lördag. Behöver fan ett break. Kanske blir att kolla träningsmatchen mot osnabruck istället 😆
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Äh men okej jag skriver ett nyanserat inlägg innan det blir några okynnes på ännu öppen krog.

Det finns två läger här. Och ja, det sakliga är att ett tränarbyte sällan ger mer än kortvarigt positivt resultat. Det vet alla som följt hockey. Det ökar pressen på spelartruppen, det är MER information att ta in från en ny tränare, MER att tänka på, mindre att faktiskt spela. Det vet alla, även de (vi) som tycker att tränartrions tid är räknad. Det är ett panikdrag, det cementerar gruppen i "överlevnadsläge", det gör att vi inte lyfter högre än nedre halvan och nöjer oss med plats 10. Det är ett klassiskt cro magnon-hockey-tänk som egentligen bara är till för att rädda en förening från total katastrof. Det är INTE ett bra drag att byta tränare.

Sen så finns det andra sidan. Det finns faktiskt exempel på scenförändring. Det klarast lysande exemplet är Leksand och Perra Jonsson. Mysgubben som tog ett klassiskt lag sist i HA hela vägen till SHL. Vi är nog alla eniga om att det inte är spelarmaterialet som brister; det som har skett är hjärnspöken deluxe. Det spel som stundtals verkade bländande på försäsongen hade ett problem - resultaten uteblev. Det jag är rädd för hände var att man valde att korrigera ett mer spelförande lag till ett mer destruktivt, just för att resultaten uteblev. Vi är ett helt annat lag spelmässigt - vad som jag tror har hänt är att tränarna fegat ur. Istället för att våga vara spelförande har vi återgått till nykomling-spelet. Vilket vi inte är byggda för.

Det som talar för oss är ett material som vida överstiger Timrå IK:s. Vi behöver hitta glädjen och ett flow. Just nu har vi 25 sömnlösa man som är livrädda för att förlora igen. Och så vinner man aldrig hockeymatcher.

Vi behöver hitta en tränare som är lika mycket psykolog som coach. Som kan övertyga gruppen hur kul det är att vinna på Hovet. Jag tror inte att det handlar om Kimby längre, jag tror att det handlar om en ny röst som kan gjuta mod i en grupp som framför allt annat behöver tro på sig själv. Tyvärr tror jag att ja - även om tränarbyte allt som oftast i längden leder till en ångestsäsong, så är det redan där vi är. Vad än Kimby säger så är det blykeps nu. Vi behöver en ny röst. Även om det som bäst placerar oss på plats 10 när säsongen är summerad.

Det är survival mode nu. Och det böjar som vanligt med oss på Hovet. Vi måste fortsätta göra vårt jobb, även om det är surt att bli pissad i munnen. Vi kommer kunna vara tungan på vågen när spelarna börjar fatta sin egen skill.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Limp

Säsongen 2026/27

Inlägg av Limp »

47 omgångar, 141 poäng kvar att spela om och vi har redan åkt ur :lol:
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av SkallePer »

DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-01 21:36:06 Äh men okej jag skriver ett nyanserat inlägg innan det blir några okynnes på ännu öppen krog.

Det finns två läger här. Och ja, det sakliga är att ett tränarbyte sällan ger mer än kortvarigt positivt resultat. Det vet alla som följt hockey. Det ökar pressen på spelartruppen, det är MER information att ta in från en ny tränare, MER att tänka på, mindre att faktiskt spela. Det vet alla, även de (vi) som tycker att tränartrions tid är räknad. Det är ett panikdrag, det cementerar gruppen i "överlevnadsläge", det gör att vi inte lyfter högre än nedre halvan och nöjer oss med plats 10. Det är ett klassiskt cro magnon-hockey-tänk som egentligen bara är till för att rädda en förening från total katastrof. Det är INTE ett bra drag att byta tränare.

Sen så finns det andra sidan. Det finns faktiskt exempel på scenförändring. Det klarast lysande exemplet är Leksand och Perra Jonsson. Mysgubben som tog ett klassiskt lag sist i HA hela vägen till SHL. Vi är nog alla eniga om att det inte är spelarmaterialet som brister; det som har skett är hjärnspöken deluxe. Det spel som stundtals verkade bländande på försäsongen hade ett problem - resultaten uteblev. Det jag är rädd för hände var att man valde att korrigera ett mer spelförande lag till ett mer destruktivt, just för att resultaten uteblev. Vi är ett helt annat lag spelmässigt - vad som jag tror har hänt är att tränarna fegat ur. Istället för att våga vara spelförande har vi återgått till nykomling-spelet. Vilket vi inte är byggda för.

Det som talar för oss är ett material som vida överstiger Timrå IK:s. Vi behöver hitta glädjen och ett flow. Just nu har vi 25 sömnlösa man som är livrädda för att förlora igen. Och så vinner man aldrig hockeymatcher.

Vi behöver hitta en tränare som är lika mycket psykolog som coach. Som kan övertyga gruppen hur kul det är att vinna på Hovet. Jag tror inte att det handlar om Kimby längre, jag tror att det handlar om en ny röst som kan gjuta mod i en grupp som framför allt annat behöver tro på sig själv. Tyvärr tror jag att ja - även om tränarbyte allt som oftast i längden leder till en ångestsäsong, så är det redan där vi är. Vad än Kimby säger så är det blykeps nu. Vi behöver en ny röst. Även om det som bäst placerar oss på plats 10 när säsongen är summerad.

Det är survival mode nu. Och det böjar som vanligt med oss på Hovet. Vi måste fortsätta göra vårt jobb, även om det är surt att bli pissad i munnen. Vi kommer kunna vara tungan på vågen när spelarna börjar fatta sin egen skill.
Ny röst och nya ideer som fler spelare känner sig bekväma i. Med det menar jag i stort sett topp 3 lines och flera utav backarna. Majoriteten spelare.

Jag tror inte att tränarbyte bara ger kortsiktigt effekt..
Av tre anledningar tror jag vi kan bli ett slutspelslag.
Vi har till skillnad från de flesta bottenlag en trupp som är klart bättre/bättre än 10-14.. Vår potential med truppen är mycket högre än vad kimby får ut.
Sedan är alternativ till tränarbytet så otroligt illa.
Vi vet vad vi får av Kimby, det är det här spelet han ""kan"", eller försöker kunna, som inte är bra, roligt att se eller spela och inte tillräckligt vägvinnande.
Sen håller jag helt med om glädjen. Den måste tillbaka. Tror att spelarna är ordentligt trötta på att ""spela"" det här taighta intetsägande spelet som dom själva ser inte ger resultat, Ramarna/grunderna är både dåliga och tråkiga.
Jag tror glädjen försvinner redan där. Och att det är ett lika stort, om inte större problem än att dom känner press, iallafall här och nu.

Byter man tränare tidigt behöver det inte alls betyda att man spelar för att inte åka ur, utan att spelet måste förbättras, vi vet att vi kan mycket bättre, kräver mer och bättre. Men vi behöver byta ut ett par tränare.

Men absolut så måste Kimby bort. Det kommer inte fungera med Kimby och Andersson. .
Tror att en tränare med både erfarenhet och meriter krävs.. Mest det senare.. Det får spelare att enklare köpa in och vilja spela annorlunda. Spelarna behöver en nytändning, nya ramar och ett nytt sätt att spela hockey på..
En bra tränare som kommer in borde veta om.att inte ge alltför mycket information på kort tid.
Samtidigt så vet spelarna att Kimbys ideer inte leder till resultat "hur mycket dom än kämpar"" eler rhur röd I ansiktet Kimby än blir.. Så dom får nog lov att tugga i sig lite info..

Tillsist, i en drömvärld..
Gör oss av med Pettersen eller Gunler (lyfter båda en hel del).. In med en ny topp 6 RW.. Hartmann hoppar ner i lineupen. Och det ger oss lite mer att laborera med

Sen en ny back, även om Carlsson snart är tillbaka.
Men då behöver någon lämna permanent. Blixt ?
Vi behöver kanske landa där, att någon utav Sissons, Holm eller JP blir 7e back.
Skriv svar