Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Mattias_87 »

DIF_Soldier skrev:Vem utsågs till Årets Järnkamin? Hittar ingen info nånstans.
Det undrar jag också. Årets järnkamin skulle väl presenteras sista grundseriematchen mot HV71?
Avskaffa tre mot tre.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:
DIF_Soldier skrev:Vem utsågs till Årets Järnkamin? Hittar ingen info nånstans.
Det undrar jag också. Årets järnkamin skulle väl presenteras sista grundseriematchen mot HV71?
https://www.jarnkaminerna.se/2018/03/06 ... a-torsdag/

Här står det att priset skulle delas ut på första kvartsfinalen istället. Men det blev väl inget då heller?
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

ciirree

Inlägg av ciirree »

Totalt 9 mål för Fjällby (serien + slutspel), 5 av dom är GWG. Skapligt ändå.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

1. Tyckte Tom såg bra ut senast. Inte minst med bakgrund av att han i princip inte spelat alls 2018.

2. Jämn fördelning av speltid bland backarna (efter Högströms 23 minuter) senast. Intressant att Falk har 4:e (fast i princip delad 2:a) mest speltid.

3. Spela igång Brodin nu. 3 minuter senast.
ciirree

Inlägg av ciirree »

DRC skrev:1. Tyckte Tom såg bra ut senast. Inte minst med bakgrund av att han i princip inte spelat alls 2018.

2. Jämn fördelning av speltid bland backarna (efter Högströms 23 minuter) senast. Intressant att Falk har 4:e (fast i princip delad 2:a) mest speltid.

Brodin måste ju vara skadad. Hur förklarar man annars att man bänkar honom så pass mycket nu?
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

ciirree skrev:
DRC skrev:1. Tyckte Tom såg bra ut senast. Inte minst med bakgrund av att han i princip inte spelat alls 2018.

Brodin måste ju vara skadad. Hur förklarar man annars att man bänkar honom så pass mycket nu?
Helt oroligt konstigt är det. Men om han nu är skadad borde han ju inte ens vara ombytt mtp hans långa frånfälle under säsong.
Kanske att han inte varit delaktig under säsong och att man främst vill köra de som vart med hela vägen men varför har man då låtit Strandberg lira.
Grunnar på det var och varannan dag men kommer inte på någon vettig anledning.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Henkos skrev:
ciirree skrev:

Helt oroligt konstigt är det. Men om han nu är skadad borde han ju inte ens vara ombytt mtp hans långa frånfälle under säsong.
Kanske att han inte varit delaktig under säsong och att man främst vill köra de som vart med hela vägen men varför har man då låtit Strandberg lira.
Grunnar på det var och varannan dag men kommer inte på någon vettig anledning.
De flesta frånfällen är av den längre karaktären, undantaget en viss herre som gjorde comeback och arrangerade ett par semesterdagar för oss vanliga dödliga.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Brodin har ju varit korsbandsskadad.
Inget som bara läker och ger en formtopp.

Och vem tycker ni han ska peta då?
Possler? Hank?

Brodins comeback har varit hypad hela säsongen.
"tänk när han kommer tillbaka ....en landslagsspelare som också ska in i laget ...hur starkt lag blir det inte då"
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree

Inlägg av ciirree »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Brodin har ju varit korsbandsskadad.

Possler? Hank?

"tänk när han kommer tillbaka ....en landslagsspelare som också ska in i laget ...hur starkt lag blir det inte då"
Vi ledde med 5-1 inför sista perioden första matchen. Där hade man kunnat vila en ordinarie. Samma i matchen där vi spelade nästan 6 perioder - han fick 7(!) min.
I serien satte man honom i förstalinan med Lundh och Ante när sistnämnda var tillbaka. Nu så ger man honom ett par byten bara.
Vill man ha honom i form så måste han spela. Annars kan han lika gärna sitta hemma och ha Sandberg som extra istället. Brodins form kommer inte bli bättre av att spela 57 sek - 3 min per match direkt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:

Possler? Hank?

Vi ledde med 5-1 inför sista perioden första matchen. Där hade man kunnat vila en ordinarie. Samma i matchen där vi spelade nästan 6 perioder - han fick 7(!) min.
I serien satte man honom i förstalinan med Lundh och Ante när sistnämnda var tillbaka. Nu så ger man honom ett par byten bara.
Vill man ha honom i form så måste han spela. Annars kan han lika gärna sitta hemma och ha Sandberg som extra istället. Brodins form kommer inte bli bättre av att spela 57 sek - 3 min per match direkt.
De kanske gör bedömningen att han inte hinner komma upp i gammal god form. Eller att han ligger efter i träning och inte tål mer tid.
Kan också vara att de ser att andra är bättre.

Och vem ska ni ställa åt sidan?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:

Possler? Hank?

De kanske gör bedömningen att han inte hinner komma upp i gammal god form. Eller att han ligger efter i träning och inte tål mer tid.
Kan också vara att de ser att andra är bättre.

Och vem ska ni ställa åt sidan?
Exakt. Det skulle skicka väldigt konstiga signaler till övriga laget. Tydlighet är viktigt och att insats och prestationer resulterar i istid (annars får man en massa glidare vilket skulle vara förödande för våran spelidé).
Jag är ett STORT fan av Brodin men är han inte 100%ig i fystester eller på träning så skall han inte ges istid som någon annan, som just nu presterar, gjort och gör sig förtjänt av.

Det är viktigt att komma ihåg att du normalt kanske bara har 30-60min faktiskt match-istid per vecka som spelare (om man inte heter Högström som kört extra med egen fystränare). All övrig arbetstid så är det fys och annan träning. Man blir bättre av att spela match men det är inte en så stor del av kakan att det är helt avgörande att få just istid för att komma upp i nivå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag tycker också att ledningen hanterar inspelandet med Brodin perfekt med tanke på alla omständigheter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
ciirree

Inlägg av ciirree »

Robban svarade Wiken nyss angående Brodin. Det är vad ni ovan är inne på. Man kör på dom som spelat mycket ihop och han har inte spelat så mycket.
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Possler? Hank?

Tack för upplysningen. Jag har själv dragit korsbandet, fått ett nytt och sen kommit tillbaka så jag vet mycket väl vad det innebär.

Säger inte att han ska gå in och peta någon rakt av bara sådär givetvis. Men att han borde kunna ges lite mer speltid här och där.
Nu har jag inte sett intervjun med Robban men låter lite märkligt, varför får en sån som Strandberg spela isf. Center javisst men kommer ju verkligen in på ett bananskal om något. Ytterst begränsad spelare enligt mig dessutom.
Skriv svar