Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Någon som var på ispremiären idag? Hur såg Linkan ut? Granath? Timmy? Vilka utmärkte sig? Mest solbränd? Årets första vurpa?
Fruktansvärt dålig uppdatering från difhockey.se!
Fruktansvärt dålig uppdatering från difhockey.se!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Linkan ska INTE spela med Otto!HomeOfSvenTumba skrev:Linkan borde väl inte spela med Otto, dels för att Han inte verkar tycka om Otto så mycket. Hellre vill jag se Ölvestad där.
Jag ser ett mönster...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
För att det gick för bra sist eller...? Trots att tredje länken hette Niklas Anger. Linkan kan nog dessutom behöva en defensivt stark center. Särskilt om han ska spela med Åberg.HomeOfSvenTumba skrev:Linkan ska INTE spela med Otto!HomeOfSvenTumba skrev:Linkan borde väl inte spela med Otto, dels för att Han inte verkar tycka om Otto så mycket. Hellre vill jag se Ölvestad där.
Expert.
- SirDIFalot
Hallmans intervju med Nils Andersson.
Han verkar vara en riktigt skön typ. Hoppas att han kan leva upp till förväntningarna på isen så att han blir här ett tag.
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... -fram.html
Han verkar vara en riktigt skön typ. Hoppas att han kan leva upp till förväntningarna på isen så att han blir här ett tag.
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... -fram.html
Expert.
http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.49 ... -om-globen
Vad fan är detta för plastigt jippo som DALALAG planerar att lägga i huvudstaden?
Tror inte mina ögon, vilket jävla skämt! Spela på era lokala platser! Stockholm tillhör oss!
Vad fan är detta för plastigt jippo som DALALAG planerar att lägga i huvudstaden?
Tror inte mina ögon, vilket jävla skämt! Spela på era lokala platser! Stockholm tillhör oss!
Wait what? Varför i helvete ska de hit och spela? Håll er till era hålor för fasen!Difiale skrev:http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.49 ... -om-globen
Inte så, men har ni missat detta totalt eller?Djurgårn skrev:Wait what? Varför i helvete ska de hit och spela? Håll er till era hålor för fasen!Difiale skrev:http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.49 ... -om-globen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5138956.ab
Adam som första röstar då jag på
chet får andra spaden!
chet får andra spaden!
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- SirDIFalot
För att Adam varit bättre hittills?Morwin skrev:Adam som första röstar då jag på
chet får andra spaden!

Expert.
Är det någon som varit och tittat på träning än? Är mycket nyfiken på hur Bäcklin är som tränare.
Även om jag hade velat ha en tyngre defensiv back med lite rutin i laget så måste jag ändå säga att vi har en bred backsida i år.
Det är klart, går Timmy sönder och blir borta i månader så måste vi förstärka, men småskavanker kommer vi kunna täcka upp bra.
Säg att topp-6 i början av säsongen är (utan någon ordning):
Timmy
Granath
Lidström
Andersson
Gustafsson
Lennhammer
Extra: Holm
Holm lär inte blivit en sämre skridskoåkare och antagligen blivit lite starkare. Han var +4 i ett uselt DIF förra säsongen i Elitserien. Allsvenskan är lite sämre.
Sedan har vi ett knippe juniorer i år som inte skulle göra bort sig i först och främst Arnesson och Falk, som tränade redan förra året en hel del med A-laget.
Sedan nyförvärven Lindstedt och Bohman (när det nu blir klart) är alla spelare som var riktigt bra i sina lag förra året. Lindstedt var uppe och körde några matcher med gnaget i Elitserien och tränade en hel del med deras A-lag. Bohman har 12 matcher med Modo med +4 i bagaget plus en del träningsmatcher.
Bakom dessa fyra har vi ett gäng talangfulla 94or som alla kan komma att ta ett stort kliv till den här säsongen.
Gustafsson, Lennhammer, Andersson och dom andra backarna kommer känna sig jagade i år.
Det är klart, går Timmy sönder och blir borta i månader så måste vi förstärka, men småskavanker kommer vi kunna täcka upp bra.
Säg att topp-6 i början av säsongen är (utan någon ordning):
Timmy
Granath
Lidström
Andersson
Gustafsson
Lennhammer
Extra: Holm
Holm lär inte blivit en sämre skridskoåkare och antagligen blivit lite starkare. Han var +4 i ett uselt DIF förra säsongen i Elitserien. Allsvenskan är lite sämre.
Sedan har vi ett knippe juniorer i år som inte skulle göra bort sig i först och främst Arnesson och Falk, som tränade redan förra året en hel del med A-laget.
Sedan nyförvärven Lindstedt och Bohman (när det nu blir klart) är alla spelare som var riktigt bra i sina lag förra året. Lindstedt var uppe och körde några matcher med gnaget i Elitserien och tränade en hel del med deras A-lag. Bohman har 12 matcher med Modo med +4 i bagaget plus en del träningsmatcher.
Bakom dessa fyra har vi ett gäng talangfulla 94or som alla kan komma att ta ett stort kliv till den här säsongen.
Gustafsson, Lennhammer, Andersson och dom andra backarna kommer känna sig jagade i år.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Varför har inte Dustin Johner anslutit till laget ännu? Skulle han inte komma i slutet av juli så han kunde vara med på isträningarna?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Från startsidanJim Morrison skrev:Varför har inte Dustin Johner anslutit till laget ännu? Skulle han inte komma i slutet av juli så han kunde vara med på isträningarna?
Johner ansluter på måndag
Nästan alla spelare är med och tränar med laget nu. De enda som inte är med är de kanadensiska nyförvärven Dustin Johner och Chet Pickard. Den förstnämnda fick problem med flygbiljetterna och kommer därför först på måndag. Pickard i sin tur blev klar så pass nyligen att flygbiljetter ska bokas och en del andra praktiska detaljer ska ordnas. Han anslut därför i slutet av nästa vecka.
Under tiden tränar ingen mindre än Mark Owuya med laget.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Ah, problem med flygbiljetterna. Där ser man. Tack.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ska man ta säsongen i stort här också? Eller är det bara kedjor etc?
Jag tycker i alla fall att vi har ett hyfsat spelschema.
Vi inleder hemma mot ett Almtuna som ska ligga i botten. Vi borde alltså kunna få en bra start. Sedan har vi Troja borta som är en halvsvår match mot ett rätt tufft lag. Sedan SSK hemma. En ganska bra upptrappning helt enkelt.
Den 26e december har vi Malmö hemma. Då borde det nästan kunna bli fullt på hovet tycker jag.
Av dom åtta sista matcherna är fem på hovet. Den sista är borta mot Asplöven. Ligger vi i ett race om kvalserieplatsen så har vi hemmafördel. Det är ju inte bara att hämta poäng uppe i Haparanda, men skulle det krävas så är jag nöjdare över att ha Asplöven i sista matchen jämfört typ Leksand eller Örebro borta.
Jag tycker i alla fall att vi har ett hyfsat spelschema.
Vi inleder hemma mot ett Almtuna som ska ligga i botten. Vi borde alltså kunna få en bra start. Sedan har vi Troja borta som är en halvsvår match mot ett rätt tufft lag. Sedan SSK hemma. En ganska bra upptrappning helt enkelt.
Den 26e december har vi Malmö hemma. Då borde det nästan kunna bli fullt på hovet tycker jag.
Av dom åtta sista matcherna är fem på hovet. Den sista är borta mot Asplöven. Ligger vi i ett race om kvalserieplatsen så har vi hemmafördel. Det är ju inte bara att hämta poäng uppe i Haparanda, men skulle det krävas så är jag nöjdare över att ha Asplöven i sista matchen jämfört typ Leksand eller Örebro borta.
Född till sportchef.