Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Bjurre »

18DIF91 skrev:
Don66-2 skrev:
18DIF91 skrev:Ska man se något mer positivt så är det ju att Kempe gjorde mål under matchtid, vilket det var ett tag sedan han gjorde.

Sen att han brände straffarna är en annan femma, tycker dock inte man skall gnälla för mycket på honom om det, han har ju satt straffar i andra lägen som varit guld värda.
Jag begriper inte det där med att försöka lägga in den efter isen? Har man fått målvakten åt ena hållet så upp med den i taket på andra sidan! Då har han inte en chans att hinna över med en tå eller klubban.
Ingen aning, kanske rädsla att missa målet? :P

Saken är den att även om han brände straffarna igår, så har han satt en hel del grymma straffar, plus att han är en av få som faktiskt kämpat genom hela denna säsongen, även om det inte resulterat. Även om han missade straffarna så tycker jag inte man kan ifrågasätta hur han lade dem, med tanke på att han faktiskt gjorde mål i matchen, samt även att han lagt straffar åt oss förut som varit grymt jävla bra.

Ingen kan vara 100% på det.

Han var ju Rögles bästa spelare sist dom spelade kval. Ett klart och tydligt tecken på den nivån Kempe håller. Alltså allsvensk.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Robban120

Inlägg av Robban120 »

Torsk imorgon och detta är..kört?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Robban120 skrev:Torsk imorgon och detta är..kört?
Med tanke på hur jämnt det är? Nopp.
Expert.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Av de 6 matcherna som återstår skulle jag tippa på att vi har "råd" att tappa 4-6 poäng, max.
Robban120

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Robban120 »

SirDIFalot skrev:
Med tanke på hur jämnt det är? Nopp.
Juste fan det tänkte jag inte på

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bjurre skrev:
18DIF91 skrev:
Don66-2 skrev:
18DIF91 skrev:Ska man se något mer positivt så är det ju att Kempe gjorde mål under matchtid, vilket det var ett tag sedan han gjorde.

Sen att han brände straffarna är en annan femma, tycker dock inte man skall gnälla för mycket på honom om det, han har ju satt straffar i andra lägen som varit guld värda.
Jag begriper inte det där med att försöka lägga in den efter isen? Har man fått målvakten åt ena hållet så upp med den i taket på andra sidan! Då har han inte en chans att hinna över med en tå eller klubban.
Ingen aning, kanske rädsla att missa målet? :P

Saken är den att även om han brände straffarna igår, så har han satt en hel del grymma straffar, plus att han är en av få som faktiskt kämpat genom hela denna säsongen, även om det inte resulterat. Även om han missade straffarna så tycker jag inte man kan ifrågasätta hur han lade dem, med tanke på att han faktiskt gjorde mål i matchen, samt även att han lagt straffar åt oss förut som varit grymt jävla bra.

Ingen kan vara 100% på det.

Han var ju Rögles bästa spelare sist dom spelade kval. Ett klart och tydligt tecken på den nivån Kempe håller. Alltså allsvensk.
Eller så pallar Kempe att spelar under press (gillar läget)... Vilket vissa spelare inte pallar.
Användarvisningsbild
minalman

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Staten skrev:Ska vi komma någon vart med det här så behövs en målskytt som kan sätta Nilssons puckar, Ottosson är iskall som missar två gyllene lägen idag. Jag vet att vi inte har någon målskytt för fem öre i laget, men sätt någon annan än Ottosson.
Glöm inte att Otto är på rätt plats för att sätta dit pucken (spelförståelse av högsta klass). Sätt dit någon annan i Mackans kedja och så har han ingen att spela till i stället. Nej, jag tror Ottosson sätter en eller två i kväll, på smörpass från Mackan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Throttle

Inlägg av Throttle »

Någon som har koll på vad genomsnittet (vad man "borde" ligga på för poäng) för att knäppa Elitserie-platsen varit de senaste åren? Med andra ord, minimumet för att komma etta respektive två?
1891
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Throttle skrev:Någon som har koll på vad genomsnittet (vad man "borde" ligga på för poäng) för att knäppa Elitserie-platsen varit de senaste åren? Med andra ord, minimumet för att komma etta respektive två?
För att gå upp till ES brukar det ligga runt 20 poäng, men har även varit nere på 17 poäng tror jag.

Med tanke på att de flesta lagen hittills har plockat poäng av varandra så låter det sannolikt att runt 18 poäng kan komma att räcka - men det beror ju så klart helt på hur fortsättningen av serien ser ut.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Throttle skrev:Någon som har koll på vad genomsnittet (vad man "borde" ligga på för poäng) för att knäppa Elitserie-platsen varit de senaste åren? Med andra ord, minimumet för att komma etta respektive två?
För att gå upp till ES brukar det ligga runt 20 poäng, men har även varit nere på 17 poäng tror jag.

Med tanke på att de flesta lagen hittills har plockat poäng av varandra så låter det sannolikt att runt 18 poäng kan komma att räcka - men det beror ju så klart helt på hur fortsättningen av serien ser ut.
Det kanske är lika bra att Timrå ser till att vinna mot Örebro, Bofors, Leksand och Rögle? Så hålls dom bakom oss så kan vi ta andraplatsen.
Expert.
Wakeman

Inlägg av Wakeman »

Lugnet skrev:Vet någon om det kommer att befinna sig supportrar i Leksand nästa lördag? Eller skall alla åka till Borås och titta på blåränderna?
Som ovanstående, kommer det något folk? Jag "offrar" mig och åker upp med en buss full av Tokiga Masar från Skaraborg för att se Djurgården ta poäng. Wish me luck. 8)
Användarvisningsbild
Leow

Inlägg av Leow »

Jag söker två platser i en bil eller i en buss från stockholm. Någon som sett heller hört något om två lediga platser?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Det kanske är lika bra att Timrå ser till att vinna mot Örebro, Bofors, Leksand och Rögle? Så hålls dom bakom oss så kan vi ta andraplatsen.
Ja, fast man vet ju inte riktigt hur allt utvecklar sig. Är för många tankar som snurrar i skallen, och olika scenarios som ploppar upp så det är svårt att räkna på vad som är bäst.

Bläh.
diffanss

Inlägg av diffanss »

Nu finns det inget hopp längre, det är bara till att inse att vi är fördåliga för att spela kvar i elitserien!!! Katastrof bakåt och sen inte göra många mål framåt, det håller inte!
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Ni kan sluta åka på bortamatcherna nu.. Vårt lag har redan bestämt sig för vilken serie de vill spela i nästa år.
Du är med oss överallt, Stefan.
Skriv svar