Metal Machine skrev:Ajajaj. Känns som att även J20 har tappat den offensiva spetsen på forwardsidan.
Såg du matchen mot Björklöven idag? Eller baserar du det på att vi "bara" vann med 4-0?
Lill-krüger har börjat bra i Modo J20. 3 ass på två matcher. Äckligt.
Edit: Såg nu att han spelat tre matcher, och Modo torskat en. Inte fullt lika äckligt då.
Edit 2: Klart som fan det var gnaget som vann den matchen. Då är det ju ÄNDÅ lika äckligt.
Han grundade det nog på vad jag skrev.
Björklöven är ett av dom sämre lagen i superelit.
Är dock inte så orolig. J20 är ett lag som är stabilt rätt igenom. Skulle kanske må bra av någon som kunde bryta mönstret.
Finns en del som har potential till detta. Holmén när han är tillbaka i full form tex. Anderberg tycker jag också är en sådan.
Ok, trodde han hade ytterligare info eftersom han skrev efter dagens J20-match.
Vet att Björklöven är bland de sämre lagen. Såg du matchen?
Metal Machine skrev:Ajajaj. Känns som att även J20 har tappat den offensiva spetsen på forwardsidan.
Såg du matchen mot Björklöven idag? Eller baserar du det på att vi "bara" vann med 4-0?
Lill-krüger har börjat bra i Modo J20. 3 ass på två matcher. Äckligt.
Edit: Såg nu att han spelat tre matcher, och Modo torskat en. Inte fullt lika äckligt då.
Edit 2: Klart som fan det var gnaget som vann den matchen. Då är det ju ÄNDÅ lika äckligt.
Han grundade det nog på vad jag skrev.
Björklöven är ett av dom sämre lagen i superelit.
Är dock inte så orolig. J20 är ett lag som är stabilt rätt igenom. Skulle kanske må bra av någon som kunde bryta mönstret.
Finns en del som har potential till detta. Holmén när han är tillbaka i full form tex. Anderberg tycker jag också är en sådan.
Ok, trodde han hade ytterligare info eftersom han skrev efter dagens J20-match.
Vet att Björklöven är bland de sämre lagen. Såg du matchen?
Nopp missade tyvärr idag.
Grundar mina antaganden på övriga hemmamatcher (exklusive gnaget på ritorp som krockade med fotbollen).
J20 var ju "nära" att värva Emil Lundberg från ssk. Hade varit en bra värvning.
Ja, det var synd att inte Emil kom över. Annars hade jag ingen aning om resultatet mot löven när jag skrev mitt senaste inlägg. Men känslan är att vårt J20-lag kommer att vara mycket bättre nästa år när Kalin m.m. kommer att vara ett år bättre, och även Garpenlöv, Linjendahl kanske kan spela till sig en plats. Året därpå ser det ännu bättre ut...
Anledningen är ju att både Krüger och Sörensen lämnade (två av våra bästa 92:or), samtidigt som Åberg lyckades slå sig in i A-laget. Ingen av dessa har blivit ordentligt ersatta.
Metal Machine skrev:Ja, det var synd att inte Emil kom över. Annars hade jag ingen aning om resultatet mot löven när jag skrev mitt senaste inlägg. Men känslan är att vårt J20-lag kommer att vara mycket bättre nästa år när Kalin m.m. kommer att vara ett år bättre, och även Garpenlöv, Linjendahl kanske kan spela till sig en plats. Året därpå ser det ännu bättre ut...
Anledningen är ju att både Krüger och Sörensen lämnade (två av våra bästa 92:or), samtidigt som Åberg lyckades slå sig in i A-laget. Ingen av dessa har blivit ordentligt ersatta.
Det kan bli ett tufft år för J20 om inte ett par spelare lyfter sig lite mer än man förväntar sig.
Men, och det är ett stort men, ett par av 94-orna kan mycket väl dra nytta av detta och redan i år få nyttiga J20-erfarenheter. Och den kullen är ruskigt spännande.
Försöker ge lite info om aik-DIF j18 på www.twitter.com/difprospects 2-0 inför sista. Kallt här i hallen så fingrarna är stela. Aik stilen visar sig i hallen..
En snabbresume för dom som inte orkar klicka på länken. DIF något bättre period 1 och 3. Aik mycket bättre period 2. Aik spelade riktigt tight försvarsspel och DIF kom inte riktigt till. Finns mycket potential i laget. När man spelar med press över hela banan och mycket skridskoåkning så får alla lag i Sverige det svårt.
Tobias Sandberg imponerade något enormt i målet idag när DIF J20 slog Leksands dito med 4-1. Denne Tobias är född 1994 och gjorde en av de stabilaste målvaktsinsatser jag sett på J20-nivå. Det bådar oerhört gott inför framtiden.
Bland utespelarna var Weigel bra som vanligt. Vilket fint spelsinne han har! När han dessutom kombinerar det med en oerhört hög fart, så blir han svårstoppad. I övrigt gillade jag vad jag såg av Marcus Lissäng som har ett härligt driv i skridskoåkningen och ett bra skott.
Mäklaren skrev:Tobias Sandberg imponerade något enormt i målet idag när DIF J20 slog Leksands dito med 4-1. Denne Tobias är född 1994 och gjorde en av de stabilaste målvaktsinsatser jag sett på J20-nivå. Det bådar oerhört gott inför framtiden.
Bland utespelarna var Weigel bra som vanligt. Vilket fint spelsinne han har! När han dessutom kombinerar det med en oerhört hög fart, så blir han svårstoppad. I övrigt gillade jag vad jag såg av Marcus Lissäng som har ett härligt driv i skridskoåkningen och ett bra skott.
Håller med om Sandberg, även om jag inte såg dagens match så har han visat att han kommer ge Due-boje en match om förstaspaden. Weigel borde få en match med A-laget att visa vad han kan. Åtta minutersspeltid. Sätt honom med Tim och Kempe typ.