Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Jag vill minnas att Zachrisson i sin spelstil påminner en hel del om Dragan, med bra fart och fläkt i dragningarna. Jag skulle annars föredra att se lite kandidater till nyförvärv på backsidan, för det är ändå där som vi har varit som mest sårbara de två senaste säsongerna.

Patrik Zachrisson kan nog vara en bra ersättare till Dragan, och en sådan värvning skulle antagligen gå i lås med vår budget.

För övrigt anser jag att såväl Patrik Lundh som Oscar Eklund ska flytta upp till "A-laget" till nästa säsong!
espen21

Inlägg av espen21 »

Kan nån länka det om Zachrisson?
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Vet inte om de kan vara nå men en hyffsad bra poängplockare i division 1 http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1310
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Elias skrev:Jag vill minnas att Zachrisson i sin spelstil påminner en hel del om Bautabröl, med bra fart och fläkt i dragningarna. Jag skulle annars föredra att se lite kandidater till nyförvärv på backsidan, för det är ändå där som vi har varit som mest sårbara de två senaste säsongerna.

Patrik Zachrisson kan nog vara en bra ersättare till Bautabröl, och en sådan värvning skulle antagligen gå i lås med vår budget.

För övrigt anser jag att såväl Patrik Lundh som Oscar Eklund ska flytta upp till "A-laget" till nästa säsong!
Är det klart att Dragan drar?
Användarvisningsbild
jeppe melon

Inlägg av jeppe melon »

nej det är inte klart men det finns rykten som placerar honom i Linköping
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

jeppe melon skrev:nej det är inte klart men det finns rykten som placerar honom i Linköping
Samma rykten som sa att Ragge i stort sett var klar för DIF?
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Rocker skrev:
jeppe melon skrev:nej det är inte klart men det finns rykten som placerar honom i Linköping
Samma rykten som sa att Ragge i stort sett var klar för DIF?
Nej, Aftonbladet samt Expressen.
Bild
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Jag har ingen lösning på hur DIFhockey ska få in mer pengar men jag vet att det är ett måste,
DIF kan inte spela en säsong till med handbromsen i vad det gäller nyförvärv,
DIF måste våga satsa lite..... (såg att Wikegård hade samma tankar, då finns det iaf något som han och jag tycker likadant om..)

Jag är fortfarand förvirrad över värvningen av Sjögren under säsongen.... Men som så många skrev till mig här inne, " med Sjögren får vi rutin, hjärta...m.m" kommer inte ihåg allt skitsnack....
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Caveman skrev:Jag har ingen lösning på hur DIFhockey ska få in mer pengar men jag vet att det är ett måste,
DIF kan inte spela en säsong till med handbromsen i vad det gäller nyförvärv,
DIF måste våga satsa lite..... (såg att Wikegård hade samma tankar, då finns det iaf något som han och jag tycker likadant om..)

Jag är fortfarand förvirrad över värvningen av Sjögren under säsongen.... Men som så många skrev till mig här inne, " med Sjögren får vi rutin, hjärta...m.m" kommer inte ihåg allt skitsnack....
Vill bara påpeka att jag sågade värvningen av Sjögren till 100%.

En målskytt istället och vi hade blivit förnedrade av FBK just nu....
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Läste att några vill att vi ska satsa stort nästa säsong, så här kommer några spelare jag skulle satsa på.

Backar:
Ut; Fredric Ericsson, Jonas Liwing, Ronnie Petterson, Alexander Ribbenstrand, Martin Lindman.
In; Francoise Bouchard, Robin Jonsson, Fernholm(kommer under säsongen).

Forwards:
Ut; Christian Sjögren, Löfberg, Nicklas Danielsson, Dragan Umicevic, Morten Ask
In; Mathias Johansson, Ulf Söderström, Miloslav Horava, Dick Axelsson

Backuppsättningarna om vi fick behålla dem jag vill skulle då kunna bli sådana här.

Backpar 1.
Robin Jonsson- Timmy Petterson = Ser ut att kunna vara ett stabilt par som producerar framåt och håller tätt bakåt.

Backpar 2.
Thomas Johansson - Francoise Bouchard= Ett helt nytt backpar, skulle kunna slå igenom med storm och charma hela Dif-publiken. Ska användas mycket i PP.

Backpar 3.
Jiri Marusak - Någon av våra juniorer, tills Fernholm anländer.= Blir lite "pappa-jobb" i början för Marusak som lär upp någon Junis tills Fernholm tillkommer. Vi får då kanske ligans bästa backuppsättning.

Backpar 4.
Junisar, bestäms vilka under sommaren eller i början på säsongen.

Kedjorna blir inte heller så tokiga, om vi kan hoppas på det bästa.

Kedja 1.
Ölvestad-Ottosson-Miloslav Horava= En komplett kedja, mycket stark första line som producerar minst 1 mål per match.

Kedja 2.
Bremberg-Bäcker-Hörnqvist= Ingen kommentar... :wink:

Kedja 3.
Engqvist-Falk-Eklund= Såg het ut i slutet av säsongen, deras spel kommer utvecklas mer ju längre säsongen kommer att gå.

Kedja 4.
Axelsson-Johansson-Söderström= En spännande ny kedja, flipp eller flopp? Ser ut att ha stora chanser för att bli det första.

Som ni ser så har jag valt att sparka flera spelare, som jag har ersatt med något som jag själv skulle se som en såkallad storsatsning. Värvningarna är nog ganska så möjliga, med en gnutta tur väldigt genomförbara. Ta t.ex. Mathias Johansson, Färjestad. Han har blivit kanske en av seriens mest underskattade spelare eftersom han harvar runt i Färjestads 3 och 4 line. Hos oss får han kanske också spela i en sådan, men vi skulle kunna gå runt på alla kedjor om dom såg ut som de ovannämnda.
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Spelare till nässta sässe:

Målvakter:
Lassila = stor tallang behåll
Larsson = Läs ovan + tror att dessa killar kommer peppa varrandra för att bli bättre.

Ridderwall = kontraktera ett måsste detta e nässta världsmålvakt/ en av!!

Backar:
Eriksson = Stabil men har hafft lite struligt spel ibland
Eklund = Kan ta Liwings platts
Fernholm = Ett måsste
Johansson = stabil och bra för det messta
Marusak = Behåll har varit bra och hållt hög klass senn han komm!!!
T.Pettersson = Är en bra back helt enkellt
Ribbenstrand = kommer att lyffta sig till nässta sässe!!!

Staffan Kronwall = ta hem om det går han har nog inte så roligt på andra sidan pölen???
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=543

Radek Hamr = en av dom bässta backar jag sett i Elitserien!!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=489

Forwards:
Bremberg = Är en av de få spelare som lyfft Djurgården.
Bäcker = Stabil.
Danielsson = Stabil.
Engqvist = Gillar spelartypen lite Ölvestad.
Falk = Äkkta Djurgårdare!!!
Hörnqvist = Hoppas han stannar eller blir utlånad Äkkta Djurgårdare!!!
Löfberg = Kommer lyffta sig ge han chans!!!
Thörn = Läs ovan!!!
Ölvestad = Gillar denna speltyp är ingen som går ur närkamper i 1 taget!!!

Macke nilson = Denna kille gillar jag också på isen + verkar som om han också har det halv knackigt!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=728

Kung Patrick Thoresen = Kunglig i sitt spel!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3419

Mariusz Czerkawski = Djurgården trogen!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1467

Linus Klasen = ser hällre denna kille änn dicken!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2295

Dick Axelsson = Kan lånas ut!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3778
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Spelare som inte står kvar Måsste lämmna speltruppen!!!
DRÖMMEN:
MUSSE HÅKANSSON = Känner på mig att han kommer till Djurgården innan han avslutar sin karriär!!!
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Men snälla, skriv ordentligt..
Peter

Inlägg av Peter »

mankan skrev:Nu gäller detta ingen värvning eller nåt men jag upplever det som att man inte får ha sina åsikter här inne på forumet... Alla måste få ha sina förslag på va dif ska värva och inte värva!!... Tycker någon t.e.x att Klasen ska värvas så är det alltid någon som hugger på den personen nej han är dålig osv... Låt alla ha sina önskningar med mera för Jag och även ni andra här inne har samma mål att få djurgårn bättre då har ju alla sina önskingar, förslag och åsikter...Det här gäller inte alla här inne men jag har läst flera texter där folk blir påhoppade för att dom har en synpunkt..
Jag förstår mig inte på det här! Hela meningen med ett forum är ju att man ska debattera, alltså ge sin egen åsikt på det andra skriver. Håller man inte med någon så ska man naturligtvis vara fri att skriva det. Om man tycker sig bli påhoppad så får man väl se till att motivera varför man har rätt istället för att gnälla över att bli kritiserad. De som vill hålla monolog kan ju blogga istället så slipper de mothugg.
Leif

leif

Inlägg av Leif »

Folk här inne gör sig själva till åtlöje när de jämför Dragan med Axelsson och Klasén??

Helt ärligt tänk igenom detta och skriv sen!

I mina ögon kom inte Dragan 4:a i lagets interna utan 2:a...

Bäcker och Hörnqvist spelade med Bremberg - landets i särklass bästa playmaker! say no more
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
mankan

Inlägg av mankan »

Hehehe peter knip mun!!.. En polare till mig ringde nyss han har hållt på aik sedan 8 års åldern.. Men han vill bli djurgårdare nu sa han, visst kul att han insett vilka som är bäst men ändå är han knäpp eller är knäpp!
Mankan
Skriv svar