Statistik är dock inte allt, skulle vara kul och veta hur försvararna litar på målvakterna, känner dom art dom kan släppa och stötta upp på anfallare eller måste dom överarbeta och göra dubbelt för att dom inte känner sig hundra på att målisen fixar detHonken skrev:Angående våra målvakter så har jag varierat under säsongen av vem som är bäst av dem.
Att vara objektiv efter en förlust är inte lätt, detsamma gäller efter en vinst. Ett mindre bra målvaktsspel spelar inte så stor roll då och glöms lätt bort.
De två senaste matcherna har inte målvaktsspelet varit bra, sett till statistiken ca 80 i SVS%. Men det är inte där problemet ligger sett över säsongen.
Det är att det görs för lite mål i spel 5 mot 5. Ett mål till till i snitt per match och DIF hade gjort mest mål av alla lag i ligan och hade antagligen lett densamma ganska klart.
Om jag har förstått DIF 2 matchers taktik för våra målvakter rätt så kör man med det upplägget för att de ska kunna köra mer fys under den tiden de inte står. De behöver bli starkare i bål och annat för att bli bättre och orka med ett hårdare matchande framöver. De bara är 21 år.
Längre fram i serien så får vi antagligen se ett annorlunda matchande av dem.
Sett till statistiken
Det skiljer endast 57 sekunder i MIP och 42 SVS mellan dem.
Adam leder SVS% med 91,11% mot 89,82 för Johan.
GAA är 1,85 respektive 2,59. Adam ligger på 3:e plats bland målvakterna i den ligan, klart godkänt.
Adams statistik är OK, Johans är det inte.
En lite jämförelse med våra målvakter tidigare säsonger.
Pickard 12/13 2,15, 91,81%
Reideborn 12/13 2.27 92.08% (11 matcher)
Wesslau 11/12 2,35 91,68%
Owuya 10/11 2,18 92,68% (Vann SVS% ligan)
Wesslau 09/10 2,29 91,70%
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk