Han hade 92 % under grundserien. Det e väl ändå rätt bra? Jag såg Tellan för 8 år sen, Wesslan för 1 år senKall-El skrev:Hmmm hur mycket har du sett Wesslau senaste säsongen sedan han lämnade oss?DIFVästertorp skrev:Har knappt sett Tellqvist spela sen 2003 typ så jag vet inte varför alla tycker vi ska gå all in på honom? Men ni kanske sett honom? Men Wesslau med mer erfarenhet kan bli en finalmålvakt för oss denna säsong
Om man får tro statistiken delade han ju på målvaktssysslan förra säsongen och ingen av dessa båda killar nådde upp i över 90%.
Han har aldrig stått 40+ matcher någon säsong.
Detta är ingen positiv läsning om en spelare som skall vara uttalad etta.
Dessutom undrar man ju lite om inte alla som gillar tanken med Wesslau enbart kommer ihåg hans slutspel och har glömt bort hur det såg ut under hösten?
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Djurgårdens IF
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kall-El skrev:Hmmm hur mycket har du sett Wesslau senaste säsongen sedan han lämnade oss?DIFVästertorp skrev:Har knappt sett Tellqvist spela sen 2003 typ så jag vet inte varför alla tycker vi ska gå all in på honom? Men ni kanske sett honom? Men Wesslau med mer erfarenhet kan bli en finalmålvakt för oss denna säsong
Om man får tro statistiken delade han ju på målvaktssysslan förra säsongen och ingen av dessa båda killar nådde upp i över 90%.
Dessutom undrar man ju lite om inte alla som gillar tanken med Wesslau enbart kommer ihåg hans slutspel och har glömt bort hur det såg ut under hösten?
Tja.. gick ju ganska bra med förra årets målvakter, årets innan det också, inte dett dugg orolig. jag vill ha en målvakt som e bäst när det gäller inte i ett sicket jävla grundspels omgång.
Jag vill gärna ha en säsong där vi inte har seriens sämsta målvakter under hösten. 

Grymt bra kvalitetsinlägg. Mot bakgrund av mängden one-liners här inne känns det uppfriskande med ditt genomtänkta inlägg.Kall-El skrev:Jag har inte gjort någon större hemlighet om vad jag tycker om de senaste två säsongernas lagbyggen och tyvärr ser jag inga större bättringar i år jämfört med förra säsongen annat då än att vi kanske undvikit att signa upp extremt dyra spelare med problem att producera på egen hand.
Det är självfallet väldigt svårt att veta exakt vad en spelare kan tänkas kosta i lön, men om jag hade fått agera envåldshärskare över lagbygget hade det snarast sett ut som följer:
1:a linan: Tjärnqvist - Möller - Ölvestad
Hittar Tjärnqvist och Ölvestad tillbaka hade detta haft potential att bli en mycket tuff kedja att möta. Om Möller dessutom är den målskytt han ryktas vara hade de inte bara tackalt sönder motståndarnas förstakedja de hade också ordnat en del poäng. Inte heller otänkbart att dessa tre herrar kunde lira i PP heller om man tänker sig ett PP-spel baserat på massor av backskott samt trafik framför mål.
2:a linan: Nilson - Norman - Zibbe
Denna kedja kan ses som lite av en chansning, men man måste jobba med det man har tillgång till. Hittar Nilson tillbaka borde han kunna agera "motor" i denna kedja. Fortsätter Zibbe att utvecklas tillsammans med Mackan och gör de poäng han måste göra för att vi skall lyckas hänga med. Norman har både offensiven och defensiven i sig frågan är om han klrar av att få ut båda delarna. Omgivningen kan han i alla fall inte klaga på. Även denna uppställning får chansen i PP.
3:e linan: Kempe - Otto - Cehlin
Två killar som har lite av "make it or break it" säsonger framför sig. Både Kempe och Cehlin har talangen. Frågan är om de kan få ut det på isen? Otto borde i alla fall vara en perfekt center för dem då han kan stå för fina passningar och även ta det defensiva ansvaret. Cehlin och Kempe skall åka skridskor som små blå.
4:e linan: Hank - Eklund - Brodin
Här skall det smälla i sargerna som aldrig förr. Det skall tacklas, stressas och tacklas lite till.
Extra forward: Tim
Spelare som hade behövt signas:
Möller
Hank
Spelare som inte hade signats:
Carlsson
Almtorp
OM vi sedan kikar på backarna blir det genast lite klurigare i och med att Bombom blir kvar.
Holmqvist - Ny
Holmqvist bör gå med en defensivt skicklig back. en back som inte finns i truppen just nu. Hade önskat att spelaren varit DT, men så verkar ju inte bli fallet. Fernholm hade antagligen fungerat sportsligt, men moraliskt vill jag inte ha han i laget.
Printz - Kyle
Välbalanserat par som borde fungera bra.
Bombom - Claesson
Känns kanske inte helt idealiskt, men kan bli bra OM Bombom lyckas slipa bort sina värsta indianare. På pappret borde det funka med Claesson som tar hand om defensiven och Bombom offensiven.
Vem sista backen blir vete katten. Personligen tror jag att Ossi hade suttit som gjuten i den rollen, men han vi glömma. Egentligen hade jag velat plocka ur Bombom ur ekvationen helt och hållet och istället plockat in Lukas Kilström. Detta hade sparat pengar och vi kunde lagt mer krut på en riktigt bra back att sätta tillsammans med Holmqvist.
Hej då säger vi till:
Deilert
Lassen
Lenhammer
Målvakter:
Tellqvist
Sandberg
Har svårt att tro att denna lilla tankelek hade blivit mycket dyrare än laget vi har idag.
Tyvärr får vi aldrig veta om det i verkligheten hade blivit bättre eller sämre.
En sak är dock säker; Rollfördelningen hade blivit väldigt mycket tydligare.
Har inget att säga emot när det gäller Möller, kan för lite om honom. Däremot ser jag flera positioner som jag gärna hade bytt ut en vinge mot Hannula.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Har svårt att se Mika gå emot sig själv och lämna inför säsongen:
http://www.youtube.com/watch?v=symKO5z7 ... re=related @0:52
Till skillnad från Josefson så är det här Mika själv som uttrycker sig.
Josefson sa själv att han skulle stanna ett år till i en intervju med difhockey.se.pulverapa skrev:Har svårt att se Mika gå emot sig själv och lämna inför säsongen:
Länka gärna till den intervjun.Highwind skrev:Josefson sa själv att han skulle stanna ett år till i en intervju med difhockey.se.pulverapa skrev:Har svårt att se Mika gå emot sig själv och lämna inför säsongen:
http://difhockey.se/nyhet.php?news=7083pulverapa skrev:Länka gärna till den intervjun.Highwind skrev:Josefson sa själv att han skulle stanna ett år till i en intervju med difhockey.se.pulverapa skrev:Har svårt att se Mika gå emot sig själv och lämna inför säsongen:
Han lovar iofs ingenting. Det kanske finns en till intervju också.
- SirDIFalot
Han gjorde någon intervju med JK också.Biaas skrev:http://difhockey.se/nyhet.php?news=7083pulverapa skrev:Länka gärna till den intervjun.Highwind skrev:Josefson sa själv att han skulle stanna ett år till i en intervju med difhockey.se.pulverapa skrev:Har svårt att se Mika gå emot sig själv och lämna inför säsongen:
Han lovar iofs ingenting. Det kanske finns en till intervju också.
Expert.
- -daniel-
Skillnaden med Josefson var väl kanske dock att han trots allt hade spelat en hel del matcher i A-laget. Zibanejad har ju knappt hunnit bli ordinarie.
Men...en draft och alla lovord från klubbar där borta kan antagligen få vem som helst att ändra sig.
Men...en draft och alla lovord från klubbar där borta kan antagligen få vem som helst att ändra sig.

[/quote]
Grymt bra kvalitetsinlägg. Mot bakgrund av mängden one-liners här inne känns det uppfriskande med ditt genomtänkta inlägg.
Har inget att säga emot när det gäller Möller, kan för lite om honom. Däremot ser jag flera positioner som jag gärna hade bytt ut en vinge mot Hannula.[/quote]
Att Hannula hade kunnat ta plats som forward i någon av kedjorna råder det ingen tvekan om.
Men man måste ju fortfarande försöka hålla sig till en ekonomisk gångbar kalkyl och den tror inte jag hade kunnat hantera Mikas löneanspråk.
Annars hade kanske drömscenariot varit att Bombom valt att pröva lyckan i KHL och Staffan Kronwall blivit kvar hos oss. Då hade vi haft den defensiva och tyngre backen som med fördel kunde gått tillsammans med Holmqvist.
Grymt bra kvalitetsinlägg. Mot bakgrund av mängden one-liners här inne känns det uppfriskande med ditt genomtänkta inlägg.
Har inget att säga emot när det gäller Möller, kan för lite om honom. Däremot ser jag flera positioner som jag gärna hade bytt ut en vinge mot Hannula.[/quote]
Att Hannula hade kunnat ta plats som forward i någon av kedjorna råder det ingen tvekan om.
Men man måste ju fortfarande försöka hålla sig till en ekonomisk gångbar kalkyl och den tror inte jag hade kunnat hantera Mikas löneanspråk.
Annars hade kanske drömscenariot varit att Bombom valt att pröva lyckan i KHL och Staffan Kronwall blivit kvar hos oss. Då hade vi haft den defensiva och tyngre backen som med fördel kunde gått tillsammans med Holmqvist.
Robinhansen skrev:Kall-El skrev:Hmmm hur mycket har du sett Wesslau senaste säsongen sedan han lämnade oss?DIFVästertorp skrev:Har knappt sett Tellqvist spela sen 2003 typ så jag vet inte varför alla tycker vi ska gå all in på honom? Men ni kanske sett honom? Men Wesslau med mer erfarenhet kan bli en finalmålvakt för oss denna säsong
Tja.. gick ju ganska bra med förra årets målvakter, årets innan det också, inte dett dugg orolig. jag vill ha en målvakt som e bäst när det gäller inte i ett sicket jävla grundspels omgång.
Men återigen; När Wesslau lirade hos oss hade vi två LIKVÄRDIGA målvakter.
Alltså dagsformen avgjorde vem som stod.
Så är inte fallet nu.
Du måste väl ändå klara av att inse skillnaden eller?
- Remy Lebeau
Ska ta mig till Sverige och se ett par matcher mot Modo hemma. Kommer inte och jubla när det blir mål, även om man blir glad.
Dessutom ska man aldrig säga aldrig. Drar Wesslau efter kommande säsongen borde Tellan vara högaktuell för nästa säsong. Står valet mellan att nyttja optionsåret i Modo eller DIF hoppas jag han väljer DIF.
Dessutom ska man aldrig säga aldrig. Drar Wesslau efter kommande säsongen borde Tellan vara högaktuell för nästa säsong. Står valet mellan att nyttja optionsåret i Modo eller DIF hoppas jag han väljer DIF.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- DIF_Soldier
Det där är att ta det ett steg för långt tycker jag. Ingen individ går före kollektivet och laget Djurgården.Remy Lebeau skrev:Kommer inte och jubla när det blir mål, även om man blir glad.
Säg den glädje som varar
- Christopher J
DIFVästertorp skrev:Utan att veta så tror jag att Wesslau är bättre än Tellqvist just nu. Men ni kan ju grina på och beklaga er så får vi se efter säsongen
Du kanske inte visste att Wesslau kommer från en medioker säsong i AHL. Dessutom så hade han trasiga knän under säsongen. Hur vet vi att han håller?
In med Tellan!