DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-22 11:24:46
Fine om han skjuter benet för att inte skada sig men domaren måste ju ta det han ser.
Domarna i den här ligan gör mkt konstigt men man får också lov att förstå att i detta läge så är det inte konstigt att han tar Costmar för diving.
Sen i efterhand när han sett bilderna ett par gånger så kanske han ångrar det men där och då är jag fine med det, även om Costmar gör det medvetet för att skydda knäet.
Klart att man kan ta den, men han kan ju lika gärna låta bli.
De ”missade” en solklar tripping i samband med att alla visningar blev klara där när gnaget åkte för delaying the game. Tom Tornberg kommenterade det (inte att det var visning såklart men den gick inte obemärkt). Samma sak att det är öppen måltavla på Kruger och Eklund framför mål.
Därför tycker jag det blir så magstarkt att ta den, kan köpa det som någon form av kompensation eller liknande, men i det läget…?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Tvångsdegradera dem, sen skicka upp iaf oss som seriesegrare… kanske då AJK som tagit sig till final!?
Modo har redan spelat, de åker ur!
Det vore ju inte första gången som en klubb blir degraderad p.g.a ekonomin, t.ex. gnhet blev ju degraderade och då handlade det om ett sponsoravtal som inte blev inrapporterat i tid, men hockeyförbundet verkar ju hålla vissa klubbar om ryggen… Fast det är kanske därför som vi fick låna Gidlöf?
Tvångsdegradera dem, sen skicka upp iaf oss som seriesegrare… kanske då AJK som tagit sig till final!?
Leksand är som deltagare i Lyxfällan som tar nya lån för att betala gamla lån. De behöver verkligen börja om i lägre divisioner och lära sig att spela efter sin ekonomi.
I ljuset av att DIF var ytterst försiktiga med pengarna under pandemin, och en stor anledning till att vi nu harvat tre år i HA, så tycker jag att Leksand bör degraderas till lägre liga.
I ljuset av att DIF var ytterst försiktiga med pengarna under pandemin, och en stor anledning till att vi nu harvat tre år i HA, så tycker jag att Leksand bör degraderas till lägre liga.
Dom har ju haft en sponsor ( Ejendal). Som alltid hjälpt dom ur knipan. Är väll en orsak, varför dom levt över sina tillgångar. Har ju enorma sign offs bl a. Som måste betalas.
Sedan har vi ju även vi levt över våra tillgångar, utan supportrars hjälp. Så hade det ej varit kul.
Men verkar det som DIF börjar få ordning på ekonomin nu!
GULD skrev: ↑2025-04-22 12:10:48
Bagenda missar 4 matcher
Står inte typ av skada gissar på revben efter som han spelade nått byte
Typiskt när det gäller den typ av skada
Dom har ju haft en sponsor ( Ejendal). Som alltid hjälpt dom ur knipan. Är väll en orsak, varför dom levt över sina tillgångar. Har ju enorma sign offs bl a. Som måste betalas.
Sedan har vi ju även vi levt över våra tillgångar, utan supportrars hjälp. Så hade det ej varit kul.
Men verkar det som DIF börjar få ordning på ekonomin nu!
Som jag förstår det ska eget kapital vara minst 10 % på nettoomsättningen (5 % från och med säsongen 2025-2026). I nettoomsättningen ingår inte bidrag/insamlingar utan bara intäkter direkt kopplad från den verksamhet man bedriver. Detta gör det enklare att uppnå 10 % om man har stöd från Ejendal, Djurgårdshjärtat eller liknande.
Nu när Ejendal inte kan bidra till Leksand så blir ekvationen bekymmersam där.
Hoppas man verkligen har glömt den dåliga behandlingen av domarna förra matchen och verkligen visar Hockey Sverige att inget eller inga kan stoppa DIF. Det är verkligen vi mot världen som Thoresen sa.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
DIFLuWi skrev: ↑2025-04-22 08:36:13
Hade varit intressant att se bilder på diving-visningen som Costmar åker på. Den hamnade ganska mycket i skymundan mot felaktiga femman.
Tycker att det är ganska magstarkt att ta en sån visning i det läget, final, man har släppt ganska mycket skit samt tagit en horribel femma. Kändes som lite lök på laxen i ett sånt läge.
Det är en touch, han hamnar på en skridsko i sin rotation men flänger lite extra med benen. Känslan består att den är ganska hårt dömd. Finns värre exempel när spelare förstärker.
Jag hade nog gjort ungefär samma sak i det läget, man inser att man inte kommer att kunna styra undan.
Gnagaren trycker han i röven så att han omöjligt kan återfå balansen, bättre att ta smällen med hela kroppen än att åka in med huvudet först så jag hade och gjort ungefär samma rotation.
Handlar mer om att skydda sig själv än något annat.
GULD skrev: ↑2025-04-22 12:10:48
Bagenda missar 4 matcher
Står inte typ av skada gissar på revben efter som han spelade nått byte
Typiskt när det gäller den typ av skada