Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Martboy78
Säsongskort: Ja

Inlägg av Martboy78 »

Praetori skrev: 2022-02-09 10:08:11
Manijock skrev: 2022-02-09 08:58:24
Praetori skrev: 2022-02-09 08:42:31
Buford skrev: 2022-02-09 07:20:02
gaspo skrev: 2022-02-08 20:23:32 Vi ska alltså lira en junis back som är 1,66m lång imorgon. In med två backar och en center nu för fasen.
Jisses... Motståndarna behöver ju inte ens tackla honom!
Inte den typen av back. Tänk Nardella fast egen produkt... och kanske bättre tom.
Har du något på fötterna eller är du bara en sucker för egna produkter? Inte sett honom själv, och är ju vida känt att backar brukar ha oerhört lång inkörningstid på seniornivå till skillnad från forwards. Speciellt backar som saknar kilon.
Nja jag har främst sett honom i DIF juniorsammanhang på tv/datorn och det innebär ju inte seniormotstånd så du har en poäng. Men backarnas inkörningstid på seniornivå tycker jag handlar mycket om mognad i spelet samt temposkillnaderna och hur duktiga elitforwards är på att skydda pucken. Men det är just där tror jag vi hittar anledningen till att han får chansen. Det är ingen snurrfintsjocke på blå som inte klarar defensiven av vad jag sett utan bär ansvaret i juniorernas förstafemma på ett moget sätt. Sen ÄR det ju ett väldigt stort steg upp till SHL-nivå så det blir spännande att se men jag tror absolut att han kan bidra.
Han har inget gjort bort sig på den speltid han fått i de två första perioderna i varje fall. Nån bra och rejäl första pass har jag sett.
Alltid ------- Oavsett
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Det blev väl ganska tydligt ikväll att vi har ingenting att komma med i ett kval med denna trupp. Såg iof bara sista två perioderna men det räckte.

Vi kan INTE gå in med Rensfeldt som förstecenter i ett kval. Det får fan kosta. Öppna plånboken.
Ska K-G försöka rädda oss kvar med hjälp av Berglund, Forsberg och Söderlund så kan han lämna posten redan nu.
Det blir lite skrattretande när han presenterar Krüger och Brodin för kommande säsonger, för att sedan fega ur med värvningarna inför avgörandet nu i vår.
Hur vi än får ihop gruppen så kommer det aldrig hålla.

Fyfan va trött man blir. Det är helt sjukt. Fattar inte vad de håller på med.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-09 21:39:22 Det blev väl ganska tydligt ikväll att vi har ingenting att komma med i ett kval med denna trupp. Såg iof bara sista två perioderna men det räckte.

Vi kan INTE gå in med Rensfeldt som förstecenter i ett kval. Det får fan kosta. Öppna plånboken.
Ska K-G försöka rädda oss kvar med hjälp av Berglund, Forsberg och Söderlund så kan han lämna posten redan nu.
Det blir lite skrattretande när han presenterar Krüger och Brodin för kommande säsonger, för att sedan fega ur med värvningarna inför avgörandet nu i vår.

Ja det känns jävligt mörkt särskilt med centersidan. Det enda man är nöjd med är målvaktssidan som man lyckats med.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-09 21:39:22 Det blev väl ganska tydligt ikväll att vi har ingenting att komma med i ett kval med denna trupp. Såg iof bara sista två perioderna men det räckte.

Ja det är bara att hosta upp eller åka ur. Eller eventuellt åka ur fast vi hostar upp, men vi måste ta chansen. Vi är naturligtvis körda med nuvarande lag.
Spela fult
BigJ

Inlägg av BigJ »

Är nog bara att pröjsa norrmännen för Tore.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

BigJ skrev: 2022-02-09 21:57:51 Är nog bara att pröjsa norrmännen för Tore.
Fatta att man var för snål för Thoresen.
Sjukt när man tänker efter nu. Att man inte värderar SHL-kontraktet högre än så.

Vi hade en toppspelare på den här nivån som ville hit trots allt som hänt. Till en förening med stukat rykte, urusel säsong och han är villig att ta risken att åka ur med Djurgården typ det sista han gör i karriären.
Men vi ville inte betala.
Istället blir det Hockeyallsvenskan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ni vet ju inte vad priset på Thore är, det kanske är helt sinnessjuka summor och inte bara en hög summa. Jag hoppas vi får in minst en center iallafall, men det börjar bli tight om tid nu.
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Mattias_87 skrev: 2022-02-09 22:07:15 Ni vet ju inte vad priset på Thore är, det kanske är helt sinnessjuka summor och inte bara en hög summa. Jag hoppas vi får in minst en center iallafall, men det börjar bli tight om tid nu.
Jag tänker såhär. Det är OMÖJLIGT några 4-5 miljoner som det snackats om kring KHL-spelare, där det handlar lite om att ta en väldigt stor risk, likt det som hände med Holland.
Här har vi exakt vad vi vill få in. En spelare Djurgården har sjuk koll på, han tillför i spelet och han är beredd att göra jobbet. En ledare, en toppspelare med hjärta för Djurgården.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-09 22:11:26
Mattias_87 skrev: 2022-02-09 22:07:15 Ni vet ju inte vad priset på Thore är, det kanske är helt sinnessjuka summor och inte bara en hög summa. Jag hoppas vi får in minst en center iallafall, men det börjar bli tight om tid nu.
Jag tänker såhär. Det är OMÖJLIGT några 4-5 miljoner som det snackats om kring KHL-spelare, där det handlar lite om att ta en väldigt stor risk, likt det som hände med Holland.
Här har vi exakt vad vi vill få in. En spelare Djurgården har sjuk koll på, han tillför i spelet och han är beredd att göra jobbet. En ledare, en toppspelare med hjärta för Djurgården.
Just så
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

BigJ skrev: 2022-02-09 22:21:14
Nattuggla_ skrev: 2022-02-09 22:11:26
Just så
Släpp Thoresen, jag har hört att vi ville betala det Storhamar krävde men dom blåste oss på affären ändå.
DIF!
thuna86

Inlägg av thuna86 »

Var det inte storhamers största sponsor som satte stopp för Thoresen värvningen?
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

K-G måste verkligen ligga i nu, stick åt han lite vaket så att han kan knega dygnet runt de sista dagarna :wink:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-09 22:01:34
BigJ skrev: 2022-02-09 21:57:51 Är nog bara att pröjsa norrmännen för Tore.
Fatta att man var för snål för Thoresen.
Sjukt när man tänker efter nu. Att man inte värderar SHL-kontraktet högre än så.

Vi hade en toppspelare på den här nivån som ville hit trots allt som hänt. Till en förening med stukat rykte, urusel säsong och han är villig att ta risken att åka ur med Djurgården typ det sista han gör i karriären.
Men vi ville inte betala.
Istället blir det Hockeyallsvenskan.
Yep, vi snålar oss ur i år. Sedan kan vi bara drömma om den tid som varit.
Fattiga Djurgården. Fattiga Djurgårdare. Pengarna finns utom tullarna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag fick höra att klubbens i särklass tyngsta sponsor hade hotat att dra in precis allt om det var så att klubben släppte iväg Thoresen.

Madhawk angående Thoresen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Många som är emot att man ska värva spelare från KHL pga prislapp.
Vad har vi för alternativ? Gå med Rensfeldt som förstecenter in i kvalet? (Inget ont om honom dock, han gör det bra efter sina förutsättningar, men han är värvad för en tredje/fjärdeline). Eklund är inte bra som center heller. Så ingen av de två första kedjorna håller.

Ni som är tydliga med att KG gör helt rätt att inte "tänja på budgeten" får gärna skriva här, vad ni tycker att alternativen är. Det är en ganska intressant diskussion, iom att det garanterat blir Hockeyallsvenskan med denna trupp. Det finns inget annat.

Sen, återigen, finns ju ingen garanti att vi klarar oss kvar oavsett om vi värvar. Men det ökar ju chanserna avsevärt. Och om man inte chansar men istället glider ner? Prognosen inför kommande år lär vara oerhört dyster.
Låst