Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Norman skulle jag gärna se tillbaka i DIF, men inte den spelaren vi behöver just nu. Men samtidigt när marknaden ser ut som den gör får man ställa in sig på en spelare som inte kommer vara någon jätteförstärkning heller.
Jag vill nog mena att Norman är en spelare vi skulle ha en enorm nytta av redan nu.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Måste väl ändå vara ganska uppenbart att vi behöver en allround center som kan leda en förstalina och samtidigt dunka in en del poäng? Det stämmer ju inte riktigt in på Norman.Kall-El skrev:Jag vill nog mena att Norman är en spelare vi skulle ha en enorm nytta av redan nu.
Jag gillar honom skarpt som spelare, men han är ingen förstacenter i ett SHL-lag.
Men frågan är om en sån center finns tillgänglig, och om vi isf ens har möjlighet att värva då ett antal lag söker samma typ av spelare som vi gör. Lag som säkert har en mycket större plånbok.-daniel- skrev:Måste väl ändå vara ganska uppenbart att vi behöver en allround center som kan leda en förstalina och samtidigt dunka in en del poäng? Det stämmer ju inte riktigt in på Norman.Kall-El skrev:Jag vill nog mena att Norman är en spelare vi skulle ha en enorm nytta av redan nu.
Jag gillar honom skarpt som spelare, men han är ingen förstacenter i ett SHL-lag.
Norman är kanske inte en ledande center, men sett till laget idag bör han ändå vara en förstärkning. Om chansen ges är jag ändå för att ta in honom, till rimlig peng. Men jag tror KG har siktet ställt högre.
Båda ja och nej, Norman är en duktig spelare som skulle tillföra en del och kunna avlasta Jocke till viss del, men han är inte en första center som skulle gå in och leda en första kedja. Däremot skulle jag absolut inte vara missnöjd om vi får in Norman, men jag skulle inte heller jubla högt.Kall-El skrev:Jag vill nog mena att Norman är en spelare vi skulle ha en enorm nytta av redan nu.
Nu tror inte jag att Norman skulle gå att lösa just nu i alla fall, men om vi skulle kunna göra det hade jag tagit den spelaren direkt som centersigningen.-daniel- skrev:Måste väl ändå vara ganska uppenbart att vi behöver en allround center som kan leda en förstalina och samtidigt dunka in en del poäng? Det stämmer ju inte riktigt in på Norman.Kall-El skrev:Jag vill nog mena att Norman är en spelare vi skulle ha en enorm nytta av redan nu.
Visst kanske inte så flashigt som man hoppats på men en pålitligt center framåt som bakåt och dessutom potential att bli kvar i klubben många säsonger.
Frågan är dessutom om det finns något bättre att få in kortsiktigt heller.
Personligen tvivlar jag lite på detta.
- -daniel-
Fast vi borde faktiskt ha en ganska stor hög med pengar, 1.2 MSEK från insamlingen och sen antar jag att vi - enligt vad folk påstår iaf - har kvar lite pengar från ursprungsbudgeten. Det borde kunna landa på en riktigt bra lön till en spelare för ca 3 månader som det förmodligen kommer handla om. Jag tror vi kan konkurrera med de rika klubbarna i SHL gällande ett korttidskontrakt just för den här korta perioden, faktiskt....supreme skrev:Men frågan är om en sån center finns tillgänglig, och om vi isf ens har möjlighet att värva då ett antal lag söker samma typ av spelare som vi gör. Lag som säkert har en mycket större plånbok.-daniel- skrev:Måste väl ändå vara ganska uppenbart att vi behöver en allround center som kan leda en förstalina och samtidigt dunka in en del poäng? Det stämmer ju inte riktigt in på Norman.Kall-El skrev:Jag vill nog mena att Norman är en spelare vi skulle ha en enorm nytta av redan nu.
Norman är kanske inte en ledande center, men sett till laget idag bör han ändå vara en förstärkning. Om chansen ges är jag ändå för att ta in honom, till rimlig peng. Men jag tror KG har siktet ställt högre.
- -daniel-
Jag tycker vi borde försöka få in något lite bättre, men går det inte så får vi väl nöja oss med en spelare av Normans klass. Inget fel i sig men frågan är om han verkligen markant kommer höja nivån på vårt lag?Kall-El skrev:Nu tror inte jag att Norman skulle gå att lösa just nu i alla fall, men om vi skulle kunna göra det hade jag tagit den spelaren direkt som centersigningen.-daniel- skrev:Måste väl ändå vara ganska uppenbart att vi behöver en allround center som kan leda en förstalina och samtidigt dunka in en del poäng? Det stämmer ju inte riktigt in på Norman.Kall-El skrev:Jag vill nog mena att Norman är en spelare vi skulle ha en enorm nytta av redan nu.
Visst kanske inte så flashigt som man hoppats på men en pålitligt center framåt som bakåt och dessutom potential att bli kvar i klubben många säsonger.
Frågan är dessutom om det finns något bättre att få in kortsiktigt heller.
Personligen tvivlar jag lite på detta.
Men känns inte Norman som lite kaka på kaka? Vi har ju redan Ljungh som i mitt tycke är bättre än Norman samtidigt som vi har Rundqvist för framtiden. Jag gillar Norman men att plocka in honom i det här läget känns onödigt när vi redan har två likvärdiga centrar.
Jag kanske är ute och cyklar nu men den värvningen känns lite konstig i vår situation.
Jag kanske är ute och cyklar nu men den värvningen känns lite konstig i vår situation.
Jag är inte ett dugg tänd på Norman. Inte min kopp av te helt enkelt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Doyle
Gillar Norman men räcker med utfyllnad nu. Vi behöver en spets som vi tyvärr får se i stjärnorna efter. Blir det här laget som ska styra skeppet i hamn. Blir väl till slut "Fimpen" o Ölve som övertalas dra på sig skölden när skadeeländet drabbar oss i vår, suck 

- Jim Morrison
Jag tror ju inte det är KGs fel om vi inte lyckas landa en center direkt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Norman vore fantastiskt. Enormt hårt arbetande tvåvägsspelare. Drömvärvning. Men orealistisk för stunden, kan inte se någon anledning till att Skellefteå skulle vilja släppa honom för att dom tagit in Pesonen. Dom tar väl in Pesonen för att Kabanov är skadad?
Expert.
- -daniel-
Ja, Norman är verkligen ruggigt bra framförallt defensivt men är det vad vi behöver just nu? Jag är fortsatt skeptisk.SirDIFalot skrev:Norman vore fantastiskt. Enormt hårt arbetande tvåvägsspelare. Drömvärvning. Men orealistisk för stunden, kan inte se någon anledning till att Skellefteå skulle vilja släppa honom för att dom tagit in Pesonen. Dom tar väl in Pesonen för att Kabanov är skadad?
Ser honom mer än gärna nästa år dock, i en andra eller tredjelina.
- SirDIFalot
Helst något bättre, men det tvivlar jag på att vi hittar, men skulle vi få ett erbjudande att ta honom nu tycker jag definitivt inte att vi ska tacka nej. (Tror fortfarande inte det finns en chans att Skellefteå släpper honom)-daniel- skrev:Ja, Norman är verkligen ruggigt bra framförallt defensivt men är det vad vi behöver just nu? Jag är fortsatt skeptisk.SirDIFalot skrev:Norman vore fantastiskt. Enormt hårt arbetande tvåvägsspelare. Drömvärvning. Men orealistisk för stunden, kan inte se någon anledning till att Skellefteå skulle vilja släppa honom för att dom tagit in Pesonen. Dom tar väl in Pesonen för att Kabanov är skadad?
Ser honom mer än gärna nästa år dock, i en andra eller tredjelina.
Expert.