Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
HCCL

Säsongen 2024/25

Inlägg av HCCL »

Nypovich skrev: 2025-04-21 17:30:25 Gillar Wikens uttalande om situationen. Vi supportrar har skrikit oss hesa överallt om hur fel det är. Tror hela hockeysverige, med Wessner och Wettergren i spetsen, mår riktigt piss över det hela. Som många i nykter tillstånd förstår så går det inte gör ett skit nu i efterhand (helt sjukt i och med det som står på spel…). MEN, vi som förening står rakryggade kontra alla andra pack i Sverige som skriker i media!

Helvete vad det kommer skaka på hovet nästa hemmamatch!!
Det tror inte jag, Wettergren i synnerhet har visat att han är fullkomligt oduglig och oförmögen att inse det olämpliga i att Wessner fortsätter att döma finalserien, lika väl som att han inte kunde inse att en domare med 7 år och 300 matcher i gnhet är direkt olämplig att döma ett derby, det skulle vilket blindstyre som helst se! Jag tror inte att vi har något att förlora på att klaga till allsvenskan och hockeyförbundet.

Hur kan DIF INTE klaga på den ”insatsen”?!?
Senast redigerad av HCCL den 2025-04-21 18:51:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

Läste i något kommentstorsfält om att någon på en kurs för domare, lärt ut ”Hellre missa än att gissa ” synd Wessner missade den kursen!
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
Chabo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Chabo »

schampo skrev: 2025-04-21 18:44:48 Läste i något kommentstorsfält om att någon på en kurs för domare, lärt ut ”Hellre missa än att gissa ” synd Wessner missade den kursen!
Han trodde det gällde själva kursen
daaviid

Säsongen 2024/25

Inlägg av daaviid »

Buford skrev: 2025-04-21 18:00:02
Osten östlund skrev: 2025-04-21 12:50:59
Doyle 1 skrev: 2025-04-21 12:30:45 Är trots x timmar gått ff skogsförbannad över matchstraffet igår. Att man nu städar o tar bort bluffen förändrar ju inte resultatet i matchen. Är helt obegripligt att ”dom herrarna” inte ser samma sak som hela Sveriges rikes medborgare gör. Det får ju en att känna korruption lång väg.
Sen skulle tönten Bagenda stängas av. Han står alltså i intervjun innan 2:a perioden o blåljuger att tacklingen tar i huvudet. Sen av taktiska skäl tar nån ledare av honom för att förstärka riktigheten av matchstraffet. Råttorna tror pga det det blir en extra lång avstängning på Thore. Lovar att Bagenda trollet är på isen i morgon frisk o kry. Fy faaan sådan äcklig filmare..
Nä dom är vidriga, ju mer dom försöker ljuga. Desto mer förbannad blir man.

Det enda logiska dom kan göra, är att:

- Erkänna att Wessner gjorde fel, samt förklara varför. Så att det inte händer igen.

- Domarbasen håller käften. Samt låter SHL domarna ta över resterande matcher!

Domarbasen, Wessner och råttzebran har 0 förtroende kvar!
Det logiska borde vara att vi får kompensation i form av en femma på packet! :wink:
Eller börja match fyra med två mål.
Ztaffenkow

Säsongen 2024/25

Inlägg av Ztaffenkow »

Undrar om domarna hade andra kamera vinklar på skärmen, thoresson är ju oskyldig. Men imorn vinner vi, om vi kunde dra iväg med en 3-4 mål vore man ju nöjd. Tycket dock inte hävelid bär ansvar för förlusten
Janzoo
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Janzoo »

Ztaffenkow skrev: 2025-04-21 20:06:54 thoresson
Är du Svartvadet undercover? :lol:
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

Chabo skrev: 2025-04-21 19:45:50
schampo skrev: 2025-04-21 18:44:48 Läste i något kommentstorsfält om att någon på en kurs för domare, lärt ut ”Hellre missa än att gissa ” synd Wessner missade den kursen!
Han trodde det gällde själva kursen
:lol: :lol:
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
Lakrisal

Säsongen 2024/25

Inlägg av Lakrisal »

Ztaffenkow skrev: 2025-04-21 20:06:54 Undrar om domarna hade andra kamera vinklar på skärmen, thoresson är ju oskyldig. Men imorn vinner vi, om vi kunde dra iväg med en 3-4 mål vore man ju nöjd. Tycket dock inte hävelid bär ansvar för förlusten
Nej, domarna har endast tv-bilderna. I HA har de också 13/14 som hänger i taket som inte TV har annars har de bara tv.

Allt annat är skitsnack. Men experterna och domarna står alltid och säger att de finns fler kameror. Lögn
Centertank

Säsongen 2024/25

Inlägg av Centertank »

Med risk att bli tjatig, men någon borde kolla upp ev. misstänkta utbetalningar till wessner/ medarbetare i situationsrummet. Det finns ju inte en fetchans att de är så usla så att de inte ser att det inte är en huvudtackling. De som satt i situationsrummet senast borde absolut inte få sitta o bedöma situationer när aik lirar. Å wessner borde vara diskad han med. Jag blir så förbannad för detta så jag vet inte vad. Trots att det gått ett dygn.Så sjukligt djävla bottenuselt dömt och beslutet gav ju hela matchen till avk.
Janzoo

Säsongen 2024/25

Inlägg av Janzoo »

Centertank skrev: 2025-04-21 22:55:00 Med risk att bli tjatig, men någon borde kolla upp ev. misstänkta utbetalningar till wessner/ medarbetare i situationsrummet.
Japp, och när vi ändå är på sinnessjuka konspirationsteorier så kan vi samtidigt utpressa avdankade Katy Perry och de andra botoxkärringarna som precis var i rymden* att erkänna att jorden är platt.
HCCL

Säsongen 2024/25

Inlägg av HCCL »

Buford skrev: 2025-04-21 18:00:02
Osten östlund skrev: 2025-04-21 12:50:59
Doyle 1 skrev: 2025-04-21 12:30:45 Är trots x timmar gått ff skogsförbannad över matchstraffet igår. Att man nu städar o tar bort bluffen förändrar ju inte resultatet i matchen. Är helt obegripligt att ”dom herrarna” inte ser samma sak som hela Sveriges rikes medborgare gör. Det får ju en att känna korruption lång väg.
Sen skulle tönten Bagenda stängas av. Han står alltså i intervjun innan 2:a perioden o blåljuger att tacklingen tar i huvudet. Sen av taktiska skäl tar nån ledare av honom för att förstärka riktigheten av matchstraffet. Råttorna tror pga det det blir en extra lång avstängning på Thore. Lovar att Bagenda trollet är på isen i morgon frisk o kry. Fy faaan sådan äcklig filmare..
Nä dom är vidriga, ju mer dom försöker ljuga. Desto mer förbannad blir man.

Det enda logiska dom kan göra, är att:

- Erkänna att Wessner gjorde fel, samt förklara varför. Så att det inte händer igen.

- Domarbasen håller käften. Samt låter SHL domarna ta över resterande matcher!

Domarbasen, Wessner och råttzebran har 0 förtroende kvar!
Det logiska borde vara att vi får kompensation i form av en femma på packet! :wink:
Det rimliga vore att spela om matchen från den sekund Thoresen blev utvisad, men det kommer aldrig att hända!
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Hade varit intressant att se bilder på diving-visningen som Costmar åker på. Den hamnade ganska mycket i skymundan mot felaktiga femman.

Tycker att det är ganska magstarkt att ta en sån visning i det läget, final, man har släppt ganska mycket skit samt tagit en horribel femma. Kändes som lite lök på laxen i ett sånt läge.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
dlopajo

Säsongen 2024/25

Inlägg av dlopajo »

Jag tyckte Costmar flängde lite väl med benen där på reprisen faktiskt. Kändes onödigt.

Men Wessner kan bara skrika på honom att han ska lägga av med det men...han ville vara universums centrum den dagen.
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 2024/25

Inlägg av supreme »

DIFLuWi skrev: 2025-04-22 08:36:13 Hade varit intressant att se bilder på diving-visningen som Costmar åker på. Den hamnade ganska mycket i skymundan mot felaktiga femman.

Tycker att det är ganska magstarkt att ta en sån visning i det läget, final, man har släppt ganska mycket skit samt tagit en horribel femma. Kändes som lite lök på laxen i ett sånt läge.
Det är en touch, han hamnar på en skridsko i sin rotation men flänger lite extra med benen. Känslan består att den är ganska hårt dömd. Finns värre exempel när spelare förstärker.

Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIFLuWi skrev: 2025-04-22 08:36:13 Hade varit intressant att se bilder på diving-visningen som Costmar åker på. Den hamnade ganska mycket i skymundan mot felaktiga femman.

Ja, det är märkligt tyst från media om vår match.
Trots att jag inte följer SHL särskilt mycket var det exempelvis svårt att inte höra om hur stackars Skelleftäää blev så bortdömda i sin semifinalmatch. Detta trots att där följde domaren regelboken fullt ut. Sanny var skogstokig och sågade allt och alla.

Den här omvända "jag vågar inte ta ställning för ett Stockholmslag" har blivit tragisk.
Måste vara all fördämd bitterhet efter vår storhetstid.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar