Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-21 08:52:30 Såhär i efterhand skulle jag säga att vi vann på att inte gnälla på Thoresen-incidenten.
Hockeyallsvenskan fick pudla redan samma kväll, och även om det inte hjälper oss så är det en vinst för oss att 1) Kimby inte kommenterar händelsen 2) Krüger försvarar/pikar domarna efter matchen genom att uttrycka sig som han gjorde.

Gör extra ont att förlora en sån här match när de får sådan draghjälp i PP. Jag hoppas spelarna på isen har lättare att släppa det än jag.
Bara att försöka ställa om och ta matchen imorgon.
Det känns ännu värre för man hade varit i stort sett klara om man inte fick den där felaktiga femman.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Detblir3poäng

Säsongen 2024/25

Inlägg av Detblir3poäng »

Vet inte om det är mig det är fel på, men blir bara argare och argare ju mer ju mer det kommer fram att vi hade rätt. Är som att varje "det där var felaktigt dömt" från hockeypersonligheter och instanser är mer salt i såret!!! Vad fan hjälper det oss nu, Ska vi få 5 minuters PP gratis nästa match för att kompensera eller? Skulle inte tro det. Jag tror tyvärr att en sån här sak kan vara det som avgör en hel matchserie, då jag tycker att våra gubbar börjar se trötta ut jämfört med gnaget, så en lång matchserie kommer inte att gynna oss! Men jag hoppas inte att det är så, och årets lag har haft en otrolig förmåga att skaka av sig och komma igen efter orättvisor eller dåliga perioder, så hoppet lever såklart fortfarande.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Disciplinnämnden »

Detblir3poäng skrev: 2025-04-21 10:45:41 Vet inte om det är mig det är fel på, men blir bara argare och argare ju mer ju mer det kommer fram att vi hade rätt. Är som att varje "det där var felaktigt dömt" från hockeypersonligheter och instanser är mer salt i såret!!! Vad fan hjälper det oss nu, Ska vi få 5 minuters PP gratis nästa match för att kompensera eller? Skulle inte tro det. Jag tror tyvärr att en sån här sak kan vara det som avgör en hel matchserie, då jag tycker att våra gubbar börjar se trötta ut jämfört med gnaget, så en lång matchserie kommer inte att gynna oss! Men jag hoppas inte att det är så, och årets lag har haft en otrolig förmåga att skaka av sig och komma igen efter orättvisor eller dåliga perioder, så hoppet lever såklart fortfarande.
All form av kompensation "nästa match" är bara löjligt. "Man up", stå för misstag man gör sen hålla jämn nivå och fortsätt döm efter regelboken hela matchen ut. Men enda rätta för att "rätta till felet" är att antingen spela om matchen eller att tilldöma oss segern efter de felaktiga PP:t och att målen som gjordes där bortdöms.

Sen tar man in proffsigare domare från högre division till nästa match och spelar hockey.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Detblir3poäng skrev: 2025-04-21 10:45:41 Vet inte om det är mig det är fel på, men blir bara argare och argare ju mer ju mer det kommer fram att vi hade rätt. Är som att varje "det där var felaktigt dömt" från hockeypersonligheter och instanser är mer salt i såret!!! Vad fan hjälper det oss nu, Ska vi få 5 minuters PP gratis nästa match för att kompensera eller? Skulle inte tro det. Jag tror tyvärr att en sån här sak kan vara det som avgör en hel matchserie, då jag tycker att våra gubbar börjar se trötta ut jämfört med gnaget, så en lång matchserie kommer inte att gynna oss! Men jag hoppas inte att det är så, och årets lag har haft en otrolig förmåga att skaka av sig och komma igen efter orättvisor eller dåliga perioder, så hoppet lever såklart fortfarande.
Det är för mycket på spel. Så förutsättningarna och domarna måste vara det bästa som går att få fram!

- Match 1 och 3. Tar Wessner ut Dick och Tore, mellan period 1 och 2!

- Match 2, så är det en rått domare. Vilken Djurgårdare, skulle döma emot DIF i en HA- final?
Wishes
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Wishes »

JiWe skrev: 2025-04-21 09:40:45
DIFLuWi skrev: 2025-04-21 08:50:55 Är fortfarande stolt över att ingen, varken ledare eller spelare sänker sig till Melins eller Halls grottmänniskonivå och gnäller på domarna när man torskar.

Horribla beslut, med Thore och Costmars som sticker ut såklart, men vad som är är.

Om det nu är så som vissa vill foliehattpåskina här inne att ligan vill ha oss kvar och domarna fått de direktiven så spelar det väl knappast någon roll om vi gnäller?

Spelarna är så jävla fokuserade på uppgiften, de kommer gå ut i nästa match och skita fullständigt i vad som hänt tidigare.
Gnaget är pissrädda för oss, de vet att i ett normal scenario utan massa visningar till höger och vänster har de inget på oss. Slipa till BP en smula bara.

Ligan, nämnden och resten av Sverige vet att vi hade rätt och att domaren gjorde fel.
Wessner och den andra domaren skiter jag i, de är helt enkelt inte bättre.

Den jag stör mig mest på är den fega lilla råttan Wettergren. Fattar också att han inte kan kasta sina anställda under bussen, men det där uttalandet gör en ju mörkrädd. När alla andra dömande instanser anser att det är felaktigt ska han fortfarande stå och vifta mot väderkvarnar om att den var korrekt dömd.

Finns två scenarion efter detta. Antingen byts domarna ut och då är vi tillbaka till en vanlig serie.
Eller så ska Wettergren visa att han minsann inte böjer sig för andra och slänger in samma domare. Som då står med händerna bakbundna både genom att de inte vågar döma hårt mot råtta för då blir det kompensation dit eller våga döma mot oss för uppenbar anledning.

Fyfan vilken jävla soppa.
Håller med helt… Vi gör rätt som fokar på det vi kan påverka och det är att vinna nästa match.

Horribelt beslut och det märkligaste är ju ändå regeln de hänvisar till/ gömmer sig bakom. Ett felbeslut på isen slås alltså fast för att de inte hittar någon checking to the head…. Inte lite sjukt när man tänker på det. Hellre fälla på felaktigt beslut än att göra det rätta och fria. ..

Och som uttryckt ovan…. situationen de själva satt sig i kommer bli stökig framåt med rejält strålkastarljus på domarna. Dock förväntar jag mig att de byter domare - om inte annat så för ”säkerhetsskäl”. Men oavsett vilket så kommer spelarna med Thoresen i spetsen köra på.
Wettergren och HA använder sig av en helt annan rättspraxis än resten av samhället. Hellre fria än fälla blir helt plötsligt hellre fälla än fria i Wettergrens skruvade värld. Helt horribelt!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

Wishes skrev: 2025-04-21 11:53:33
JiWe skrev: 2025-04-21 09:40:45
DIFLuWi skrev: 2025-04-21 08:50:55 Är fortfarande stolt över att ingen, varken ledare eller spelare sänker sig till Melins eller Halls grottmänniskonivå och gnäller på domarna när man torskar.

Horribla beslut, med Thore och Costmars som sticker ut såklart, men vad som är är.

Om det nu är så som vissa vill foliehattpåskina här inne att ligan vill ha oss kvar och domarna fått de direktiven så spelar det väl knappast någon roll om vi gnäller?

Spelarna är så jävla fokuserade på uppgiften, de kommer gå ut i nästa match och skita fullständigt i vad som hänt tidigare.
Gnaget är pissrädda för oss, de vet att i ett normal scenario utan massa visningar till höger och vänster har de inget på oss. Slipa till BP en smula bara.

Ligan, nämnden och resten av Sverige vet att vi hade rätt och att domaren gjorde fel.
Wessner och den andra domaren skiter jag i, de är helt enkelt inte bättre.

Den jag stör mig mest på är den fega lilla råttan Wettergren. Fattar också att han inte kan kasta sina anställda under bussen, men det där uttalandet gör en ju mörkrädd. När alla andra dömande instanser anser att det är felaktigt ska han fortfarande stå och vifta mot väderkvarnar om att den var korrekt dömd.

Finns två scenarion efter detta. Antingen byts domarna ut och då är vi tillbaka till en vanlig serie.
Eller så ska Wettergren visa att han minsann inte böjer sig för andra och slänger in samma domare. Som då står med händerna bakbundna både genom att de inte vågar döma hårt mot råtta för då blir det kompensation dit eller våga döma mot oss för uppenbar anledning.

Fyfan vilken jävla soppa.
Håller med helt… Vi gör rätt som fokar på det vi kan påverka och det är att vinna nästa match.

Horribelt beslut och det märkligaste är ju ändå regeln de hänvisar till/ gömmer sig bakom. Ett felbeslut på isen slås alltså fast för att de inte hittar någon checking to the head…. Inte lite sjukt när man tänker på det. Hellre fälla på felaktigt beslut än att göra det rätta och fria. ..

Och som uttryckt ovan…. situationen de själva satt sig i kommer bli stökig framåt med rejält strålkastarljus på domarna. Dock förväntar jag mig att de byter domare - om inte annat så för ”säkerhetsskäl”. Men oavsett vilket så kommer spelarna med Thoresen i spetsen köra på.
Wettergren och HA använder sig av en helt annan rättspraxis än resten av samhället. Hellre fria än fälla blir helt plötsligt hellre fälla än fria i Wettergrens skruvade värld. Helt horribelt!
Det där är bara skitsnack det wettergren säger är enbart för att skydda sig själv efter wessners misstag.
Dusinator

Säsongen 2024/25

Inlägg av Dusinator »

"Skillnaden är att domarna regelmässigt är bundna av att de måste hitta vad de upplever är bevis för att ändra det de redan dömt. Det är ingen annan bunden av. Vi kan döma situationen på repris redan från början. Det kan inte dom", skriver han till Hockeynews.

”Vi kan döma situationen på repris redan från början.”

Vad fan menar han med det?
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Säsongen 2024/25

Dusinator skrev: 2025-04-21 12:17:52 "Skillnaden är att domarna regelmässigt är bundna av att de måste hitta vad de upplever är bevis för att ändra det de redan dömt. Det är ingen annan bunden av. Vi kan döma situationen på repris redan från början. Det kan inte dom", skriver han till Hockeynews.

Bara orbajseri för: "Jag försöker snacka skit tills alla inklusive mig själv inte minns vad vi pratar om längre".
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Säsongen 2024/25

Inlägg av Remy Lebeau »

Enligt Aftonbladet så ryktas Gidlöf starta i morgon. Spännande om detta stämmer. All press på sorkarna fortsatt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 2024/25

Inlägg av crike »

Så här säger AB att det är benämnt:
Eftersom domarnas ingångsvärde är att det är en olaglig tackling i huvudet på Bagenda måste bilderna de kikar på i speakerbåset ge bevis för att det INTE var en tackling där den primära kraften är mot huvudet.
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av mb81 »

Dusinator skrev: 2025-04-21 12:17:52 "Skillnaden är att domarna regelmässigt är bundna av att de måste hitta vad de upplever är bevis för att ändra det de redan dömt. Det är ingen annan bunden av. Vi kan döma situationen på repris redan från början. Det kan inte dom", skriver han till Hockeynews.

Var inte videon bevis nog?
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Är trots x timmar gått ff skogsförbannad över matchstraffet igår. Att man nu städar o tar bort bluffen förändrar ju inte resultatet i matchen. Är helt obegripligt att ”dom herrarna” inte ser samma sak som hela Sveriges rikes medborgare gör. Det får ju en att känna korruption lång väg.
Sen skulle tönten Bagenda stängas av. Han står alltså i intervjun innan 2:a perioden o blåljuger att tacklingen tar i huvudet. Sen av taktiska skäl tar nån ledare av honom för att förstärka riktigheten av matchstraffet. Råttorna tror pga det det blir en extra lång avstängning på Thore. Lovar att Bagenda trollet är på isen i morgon frisk o kry. Fy faaan sådan äcklig filmare..
sirwilliam

Säsongen 2024/25

Inlägg av sirwilliam »

Doyle 1 skrev: 2025-04-21 12:30:45 Är trots x timmar gått ff skogsförbannad över matchstraffet igår. Att man nu städar o tar bort bluffen förändrar ju inte resultatet i matchen. Är helt obegripligt att ”dom herrarna” inte ser samma sak som hela Sveriges rikes medborgare gör. Det får ju en att känna korruption lång väg.
Sen skulle tönten Bagenda stängas av. Han står alltså i intervjun innan 2:a perioden o blåljuger att tacklingen tar i huvudet. Sen av taktiska skäl tar nån ledare av honom för att förstärka riktigheten av matchstraffet. Råttorna tror pga det det blir en extra lång avstängning på Thore. Lovar att Bagenda trollet är på isen i morgon frisk o kry. Fy faaan sådan äcklig filmare..
Och Melin ljuger att han inte sett något..
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 2024/25

Inlägg av supreme »

Precis alla andra kan se att det INTE rör sig om en huvudtackling, inklusive Wettergren. Att i nästa mening försöka försvara deras beslut med att det inte finns bevis för att den inte också tar i huvudet är ju vansinnigt.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Säsongen 2024/25

Remy Lebeau skrev: 2025-04-21 12:24:17 Enligt Aftonbladet så ryktas Gidlöf starta i morgon. Spännande om detta stämmer. All press på sorkarna fortsatt.
Ja intressant och IK-Sork har inte en chans utan hjälp ifrån randigt.
Hoppas på ett fint "Anticimex-Tifo" på hemmamatchen på fredag också.
Skriv svar