Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Röda Borgen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Röda Borgen »

DrDyngrak skrev:
Salas skrev:
DrDyngrak skrev:Kan bara instämma. Att den horan skulle få bekläda sig DIF-tröjan skulle göra att det vände sig i magen flera gånger om...
Alltid ett nöje med användare som inleder sin forumkarriär med att benämna andra som horor i sitt femte inlägg.
Du hade gjort precis samma sak i Fernholms situation, så sitt inte och snacka skit. Besviken får man vara, men att vara förbannad efter 4-5 säsonger är bara löjligt. Förmodligen så gick du väl i lågstadiet när Fernholm "svek" oss, så uttala dig inte om sådant som du inte har en blekaste aning om.
Jag börjar sakta att närma mig 40 strecket... Det här snacket med att glömma och gå vidare bara för att det gått några säsonger får mig att må illa. Jag stod på hovet 1983 och skrek hora (och mycket mer) till Loob. Han har ett större anseende i mina ögon än Daniel Fernholm.
Nu fick jag härliga rysningar i kroppen, ikväll ska videon laddas med Sm-Finalen från 1983, femte avgörande matchen i Scandinavium!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Röda Borgen skrev:
DrDyngrak skrev:
Salas skrev:
DrDyngrak skrev:Kan bara instämma. Att den horan skulle få bekläda sig DIF-tröjan skulle göra att det vände sig i magen flera gånger om...
Alltid ett nöje med användare som inleder sin forumkarriär med att benämna andra som horor i sitt femte inlägg.
Du hade gjort precis samma sak i Fernholms situation, så sitt inte och snacka skit. Besviken får man vara, men att vara förbannad efter 4-5 säsonger är bara löjligt. Förmodligen så gick du väl i lågstadiet när Fernholm "svek" oss, så uttala dig inte om sådant som du inte har en blekaste aning om.
Jag börjar sakta att närma mig 40 strecket... Det här snacket med att glömma och gå vidare bara för att det gått några säsonger får mig att må illa. Jag stod på hovet 1983 och skrek hora (och mycket mer) till Loob. Han har ett större anseende i mina ögon än Daniel Fernholm.
Nu fick jag härliga rysningar i kroppen, ikväll ska videon laddas med Sm-Finalen från 1983, femte avgörande matchen i Scandinavium!
En av mina första matcher.
En riktig klassiker.
Och ja Loob har större anseende än Fernholm i min bok oxå.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Shitkicker skrev:
Metal Machine skrev:
Shitkicker skrev:Givetvis. Vad är det i ditt inlägg du tror jag skall ha förbisett?
Den delen där jag motiverade min restriktiva hållning till spelare som inte lyckas i andra lag. Fick känslan av att du inte riktigt greppade - eller ville greppa - den biten.
Det är klart jag läste det. Tyckte bara din motivering sammantaget blev ganska intetsägande när du först säger att det är på ett visst sätt - bara för att kasta in en brasklapp där du säger att det givetvis inte gäller alla spelare. Ledsen, jag tycker det är lite "goddag yxskaft" över det. Men vi släpper det nu, hårdrockar'n. :)
Det var för att jag resonerade utifrån generella termer. Genom generaliseringar kan man få reda på vad som är sannolikt - inte hundraprocentigt sant. Det gör inte generaliseringar värdelösa, men det gör dem inte heller till absoluta sanningar. Sedan kan vi ha delade meningar om vad som är sannolikt eller inte i det här fallet.

Jag utger mig knappast för att sitta inne med något omfattande faktaunderlag i ärendet, utan utgår från vad som i mitt tycke faller sig mest logiskt. D.v.s. att det oftast torde finnas ett rimligt skäl till att en spelare bänkas alt. tilldelas en undanskymd roll i laget, och att detta skäl oftast torde ha sin grund i att vederbörande inte presterar tillräckligt bra, vilket i sin tur rimligen torde ha att göra med att han inte är tillräckligt bra som spelare. Helt enkelt...

Så, nu kan vi lämna detta.
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Tellan till MoDo?
Gillar inte den här silly season ett dugg.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

jospi
Säsongskort: Ja

Inlägg av jospi »

Tellan skrev "bara" på för 1 år. Han vill få chansen att byta klubb nästa säsong....
Dogge
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Jag hoppas nästan att det är så att Tellan skulle kosta för mycket och därför valde vi Wesslan. Om det är något annat blir jag mörkrädd.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Är så arg och sjukt besviken så det finns inte. Att se Tellan igen i en annan tröja kan jag inte föreställa mig. Bara att hoppas att Weslau gör det så bra så att han kan gå till NHL, eller så dåligt så han inte erbjuds nytt kontrakt. Då vi kan värva Tellan igen.
Senast redigerad av Christopher J den 2011-06-07 09:16:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ja, Janne & co. vet sannerligen hur man blir ovän med fansen. Jag hoppas för Djurgårdens skull att det inte har påverkat biljettförsäljningen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Idag får man flagga på halv stång... :(
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det var trist, men ganska väntat.
Lycka till i RävSkabb-Center Tellqvist!
(där Sveriges mest kräsna & tystaste hemmapublik underhåller på hög nivå i match efter match)

Annars är det ju just avsaknaden av en stabil 1:a keeper som hindrat Modo från att gå till slutspel de senaste säsongerna.
Nu är man ett av lagen som DIF kommer få problem med att ha bakom sig efter 55 omgångar.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Fyfan det har kanns tungt. Samtidigt sa har vi gjort vart val och det var val ganska vantat egentligen. Nagonstans ska val Tellan spela? Tyvarr kommer det bli lika tungt som att se Linkan i HV osv.

Jag tror stenhart pa Wesslau sa det blir nog inget nerbyte pa det sattet, men just kanslan av att ha nekat en DIF-ikon och att fa se honom i Modo-trojan framover. Fyyy faaaaan alltsa.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Besvikelse.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Linkan i HV71.
Daniel Larsson i HV71.
Tellqvist i MODO.

Var hamnar Tjärnqvist då?

Känns konstigt.

Det positiva är väl att vi är inne i sån trend nu så att vi kan och vågar välja bort spelare som dessa.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Blir hur som helst intressant att se honom i Modo. Blir lite facit i hand för oss hurvida man gjort fel eller inte. Oavsett hur det kommer gå kommer man få höra här både en och två vändor om att det var fel. Floppar han kommer det skyllas på Modos backbesättning eller att han inte spelar i klubben i hans hjärta. Har svårt att tro på någon jättesuccé men han kommer ju göra minst ett par toppmatcher och då kommer det låta här. Kommer bli skumt att se honom på Hovets is i en modotröja
Expert.
Låst