Lägg ner. Sånna sanningar passar inte in i agendan om att precis allt är skit i DIF-hockey just nu.tadaa123 skrev: ↑2026-10-09 16:13:20Kan folk snälla sluta springa runt och säga att han var panikersättning för Björck? Vi var på honom redan FÖRRA säsongen när man trodde Björck skulle vara KVAR.
När beslutet väl fattades att återvända till Europa fanns det flera alternativ.
Men Djurgården hade ett försprång.
Stockholmsklubben hade nämligen inte väntat till sommaren med att visa sitt intresse.
– Det har funnits intresse från lite överallt. Men jag känner väl att Djurgården var jävligt tidiga på bollen där. De började redan förra säsongen att de hörde av sig. De var jävligt intresserade om jag skulle vända hem.
Så, tack.
Skadetråden
Skadetråden
Skadetråden
Mycket möjligt att vi har visat intresse tidigare.tadaa123 skrev: ↑2026-10-09 16:13:20Kan folk snälla sluta springa runt och säga att han var panikersättning för Björck? Vi var på honom redan FÖRRA säsongen när man trodde Björck skulle vara KVAR.
När beslutet väl fattades att återvända till Europa fanns det flera alternativ.
Men Djurgården hade ett försprång.
Stockholmsklubben hade nämligen inte väntat till sommaren med att visa sitt intresse.
– Det har funnits intresse från lite överallt. Men jag känner väl att Djurgården var jävligt tidiga på bollen där. De började redan förra säsongen att de hörde av sig. De var jävligt intresserade om jag skulle vända hem.
Så, tack.
Men om det inte vore för rådande omständigheter så hade vi aldrig pungat ut 450-500k i månaden eller vad det nu var som gör honom till seriens bäst betalda spelare. Så bra är han inte i verkigheten eller på pappret.
- Jim Morrison
Skadetråden
Jo, Viggo satt på en skitlön i sammanhanget, samtidigt som varenda klubb i ligan ville ha Nils Åman. Vi betalar en marknadsmässig lön för Åman, och den hade vi fått betala oavsett om Viggo var kvar eller inte. Jag tror som sagt att vi hade tagit in Åman oavsett.Vikas skrev: ↑2026-10-09 16:25:04 Mycket möjligt att vi har visat intresse tidigare.
Men om det inte vore för rådande omständigheter så hade vi aldrig pungat ut 450-500k i månaden eller vad det nu var som gör honom till seriens bäst betalda spelare. Så bra är han inte i verkigheten eller på pappret.
Man betalar inte utifrån vad en spelare är värd i teorin, utan utifrån vad marknaden är beredd att betala för honom.
Anti dump och sarg-ut.