Bra svarat. Hej då.Mindrocker skrev:Då föreslår jag att du till att börja med lär dig att läsa. Och varför inte börja med att läsa in dig på Bertold Brecht. Du kan börja på NE: http://www.ne.se/bertolt-bert-brechtAMMC skrev:
Mhmm. Det gäller att svänga sig med obskyra referenser alltså.
Jag är mer inne på Mats Rosengrens syn på doxa som de gemensamma förgivettaganden som råder inom en grupp människor. Din åsikt att det finns en absolut verklighet ger jag inte mycket för. Fernholm svek förväntningarna, alltså gillas han inte.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Om Fernholm ville ha bättre betalt eller inte tålde tränaren kunde han ha valt att gå till Finland eller Tyskland eller Schweiz. Han valde att gå till en direkt konkurrent i samma serie som vi hör hemma i och det är för mig inte ok.
Visst spelarna har detta som sitt yrke, men de får jävligt bra betalt för detta yrke oavsett vilket elitserieklubb de spelar i. Kan tänka mig att det inte krävs många månadslöner för en medelspelare i elitserien att komma upp i pengar som en person med ett vanligt arbete drar in på ett år.
Kort sagt hockeyspelare sitter i en jävligt bra ekonomisk sits och dessutom borde de inte ha några större problem att kombinera hockeyspelandet med studier på halvfart vilket för med sig att när väl karrirären spelmässigt är över har de både utbildning och ordentligt med flis på sitt lönekonto.
Kort sagt hockeyspelare är ekonomiskt "bortskämda" helt enkelt...
Visst spelarna har detta som sitt yrke, men de får jävligt bra betalt för detta yrke oavsett vilket elitserieklubb de spelar i. Kan tänka mig att det inte krävs många månadslöner för en medelspelare i elitserien att komma upp i pengar som en person med ett vanligt arbete drar in på ett år.
Kort sagt hockeyspelare sitter i en jävligt bra ekonomisk sits och dessutom borde de inte ha några större problem att kombinera hockeyspelandet med studier på halvfart vilket för med sig att när väl karrirären spelmässigt är över har de både utbildning och ordentligt med flis på sitt lönekonto.
Kort sagt hockeyspelare är ekonomiskt "bortskämda" helt enkelt...
Kom igen grabbar, självklart är vi många hängvina supportrar härinne, och det är fint, men det är spelarnas jobb att jobba, dvs spela och tjäna pengar.
Om man fick erbjudande från en konkurrent att byta jobb och få kanske 25% högre lön, är det inte rätt stor "risk" att man tar det då?
Den stora skillnaden är som någon skrev förut, hur många det berör.
Om en annan byter är det kanske 10 personer som direkt bryr sig, om en djurgårdsspelare byter klubb, bryter kontrakt osv är det agnska månag fler som bryr sig.
Även en hockeyspelare kan nog hamna i desperata jobbsökarlägen, även om inte kanske Fernholms byte till LHC innebar det, men det var många år sedan.
Om man fick erbjudande från en konkurrent att byta jobb och få kanske 25% högre lön, är det inte rätt stor "risk" att man tar det då?
Den stora skillnaden är som någon skrev förut, hur många det berör.
Om en annan byter är det kanske 10 personer som direkt bryr sig, om en djurgårdsspelare byter klubb, bryter kontrakt osv är det agnska månag fler som bryr sig.
Även en hockeyspelare kan nog hamna i desperata jobbsökarlägen, även om inte kanske Fernholms byte till LHC innebar det, men det var många år sedan.
- Remy Lebeau
Faktumet är att han var stundtals hånad och sågad av diverse supportrar med all rätt. Han var tämligen medioker och knappast någon klassback som nobbade DIF.Kall-El skrev:Om Fernholm ville ha bättre betalt eller inte tålde tränaren kunde han ha valt att gå till Finland eller Tyskland eller Schweiz. Han valde att gå till en direkt konkurrent i samma serie som vi hör hemma i och det är för mig inte ok.
Det är alltid lätt att säga att han skulle flytta utomlands, och spela där. Men mycket handlar om att trivas med.
Det fanns inga KHL-klubbar och välja och vraka över när han väl lämnade, och varför skulle han då lämna för lite extra i exempelvis ovan nämda länder?
Finns inte ens någon garanti att han skulle fått mer pengar i utlandet än i Sverige.
Om ovanstående stämmer i kombination med att han inte kom överrens med Säcken är det inga konstigheter i mina ögon.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
- Säsongskort: Ja
Om man drar resonemanget om Fernholms ”svek” till sin spets så borde det i andra änden även innebära att vi i Djurgården inte värvar spelare från andra elitserieklubbar. Ponera då att Magnus Johansson (eller valfri back från någon annan elitserieklubb) presenteras som det sista nyförvärvet, att han lämnar LHC av det enkla skälet att Djurgården är villiga att betala mer. Ska vi då avstå från en sådan värvning eftersom vi vill ha spelare som bara har representerat Djurgården i elitserien?
Avgå DJ Yes!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
suck.Mindrocker skrev:Om man drar resonemanget om Fernholms ”svek” till sin spets så borde det i andra änden även innebära att vi i Djurgården inte värvar spelare från andra elitserieklubbar. Ponera då att Magnus Johansson (eller valfri back från någon annan elitserieklubb) presenteras som det sista nyförvärvet, att han lämnar LHC av det enkla skälet att Djurgården är villiga att betala mer. Ska vi då avstå från en sådan värvning eftersom vi vill ha spelare som bara har representerat Djurgården i elitserien?
DIF!
Du verkar ha missuppfattat det här fullständigt. Om vi värvar klasspelare från andra elitserielag så är det grymt, men det som många blir onödigt irriterade över är när "våra" spelare byter till en annan klubb. Skillnaden är enorm.Mindrocker skrev:Om man drar resonemanget om Fernholms ”svek” till sin spets så borde det i andra änden även innebära att vi i Djurgården inte värvar spelare från andra elitserieklubbar. Ponera då att Magnus Johansson (eller valfri back från någon annan elitserieklubb) presenteras som det sista nyförvärvet, att han lämnar LHC av det enkla skälet att Djurgården är villiga att betala mer. Ska vi då avstå från en sådan värvning eftersom vi vill ha spelare som bara har representerat Djurgården i elitserien?
DIF_Soldier skrev:Ålder har ingenting med mognad att göra.

Sitter och funderar för mig själv på hur jävla synd det är att Nisse förmodligen inte kan spela något mer. Med honom i laget, både i slutet av den gångna säsongen och kommande säsong, skulle vi ha haft den offensiva spjutspets som vi verkligen saknar. Nog för att han inte rosade marknaden på hösten ifjol, men han var på gång innan stroken slog till. Med Nisse i startuppställningen hade vi dessutom inte behövt oroa oss över offensiven inför säsongen som väntar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Tack för dagens skratt.JesperDIF skrev:Sallas o difsoldier va gör ni härinne? För mig är ni låtsas gårdare! Difsoldier? Byt nick för fan. Tråkigt att man måste bli förbannad. på folk som håller på samma lag men som inte fattat vad moral är!
Du har redan i ditt femte inlägg lyckats idiotförklara dig själv, så min fråga till dig är, vad gör du här?
Om du är 34 år som du säger så tycker jag faktiskt synd om dig. Du skriver sämre än min kusin som går i femman. Och snälla nån, väx upp. Om du är 34 år så borde du mycket väl veta om vad det innebär att vara ute i arbetslivet.
Fernholm gjorde det som var bäst för honom personligen i det långa loppet, och vem kan klandra honom? För jag menar, vem hade inte gjort samma sak i hans situation? Påstår man att man hade tackat nej till en rejäl löneförhöjning samt bättre utvecklingsmöjligheter så ljuger man för sig själv.
Kul för övrigt att du frågar vad DIF_Soldier gör här på forumet i ditt femte inlägg, som är en av de första och mest respekterade skribenterna på DIF Hockeys forum. Humor är bara förnamnet.
DIF skrivs med versaler och endast versaler. Sedan är det bara solnatattare som kallar oss "gårdare".JesperDIF skrev:Sallas o difsoldier va gör ni härinne? För mig är ni låtsas gårdare! Difsoldier? Byt nick för fan. Tråkigt att man måste bli förbannad. på folk som håller på samma lag men som inte fattat vad moral är!
Sedan måste jag säga att det rent ut sagt är pisstråkigt att så många fortfarande är arga på Fernholm. Jag kommer bli fruktansvärt otaggad om folk kommer att stå i klacken och härja likadant som man gjorde mot Touma i fjol om Ferna skriver på.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
"Fimpen" är visst ute på Josefinas med en viss Daniel Fernholm. vad säger det samlade kollektivet om detta?
/M
/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jobbar du på Se & Hör?Magnutz skrev:"Fimpen" är visst ute på Josefinas med en viss Daniel Fernholm. vad säger det samlade kollektivet om detta?
/M

Personligen tycker jag inte att det säger mycket, är mest förvånad över att Fimpen är på Josefinas.
Tycker ofta att det är snack om att någon hört att den och den har köpt hus där och ungarna går på dagis där. Det brukar i slutändan inte spela någon roll när det kommer till transfer.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Edin skrev:Jobbar du på Se & Hör?Magnutz skrev:"Fimpen" är visst ute på Josefinas med en viss Daniel Fernholm. vad säger det samlade kollektivet om detta?
/M![]()
Personligen tycker jag inte att det säger mycket, är mest förvånad över att Fimpen är på Josefinas.
Tycker ofta att det är snack om att någon hört att den och den har köpt hus där och ungarna går på dagis där. Det brukar i slutändan inte spela någon roll när det kommer till transfer.

Har Fimpen på facebook (som så många andra) och reageradded när jag såg dessa två tillsammans,

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Wennerholm tror iaf på oss! Inte för jag har jättemycket till övers för honom så är det ändå en fingervisning att vi har ett rätt bra lag speciellt i jämförelse med alla andra lag! Så alla behöver inte negga så mycket!!!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 3124840.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 3124840.ab
-
Nä då, jag har inte missuppfattat det. Jag fullständigt på det klara med att alla skulle jubla och ta till alla pukor och trumpeter som finns till hands över en värvad klasspelare och att många blir grymt irriterade när våra spelare lämnar för andra klubbar. Men ska det sistnämnda verkligen leda till att man för alltid har stämpeln ”pestsmittad”, ”svikare”, ”hora” och är portad på livstid från Djurgården? Kom igen, spelarna försöker bara få utföra sitt yrke.Salas skrev:Du verkar ha missuppfattat det här fullständigt. Om vi värvar klasspelare från andra elitserielag så är det grymt, men det som många blir onödigt irriterade över är när "våra" spelare byter till en annan klubb. Skillnaden är enorm.Mindrocker skrev:Om man drar resonemanget om Fernholms ”svek” till sin spets så borde det i andra änden även innebära att vi i Djurgården inte värvar spelare från andra elitserieklubbar. Ponera då att Magnus Johansson (eller valfri back från någon annan elitserieklubb) presenteras som det sista nyförvärvet, att han lämnar LHC av det enkla skälet att Djurgården är villiga att betala mer. Ska vi då avstå från en sådan värvning eftersom vi vill ha spelare som bara har representerat Djurgården i elitserien?
Avgå DJ Yes!