Japp! Nu hoppas jag vi kryddar med Kempe och Peppe!South_Exil skrev:Gott så. Verkar ju mer eller mindre bekräftat att vi kan räkna in Josef nästa år med den kommentarendifanda skrev:Nyss uppdaterat på insta, de letar hus och ska inte lämna Sthlm.
Nu kan vi andas ut!
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Garrison har ju kommit in och stärkt upp under säsongen. Det är ingen som "ersätts" i min bok.South_Exil skrev:Exakt.diftobbe89 skrev:Han behöver inte ta någon istid ifrån Björnfot. Han kan vara en av 9/10 backar. Backar kommer att gå sönder under säsongen och det kan vara bra att inte enbart stå med orutinerade juniorer som alternativ.mb81 skrev:Vi har väl rätt tjockt på backsidan. Högström, Hultström, Norell, Jeppe, Tom, Alsing, Björnfot och Lill-Tjomme.
Ska Printz in och ta speltid från Björnfot. Det kommer inte hända som tur är.
Högström in. Garrison ut.
Urbom kvar. Annars Englund/Ollas/Johansson (dröm)
Bobbo P ut. Istid på Björnfot
Hur många backar brukar vi ha under A-lagskontrakt? Skulle gärna ha kvar Urbom nu när vi äntligen fått ordning på honom, hans klart bästa säsong för oss var i år. Men.. Det är rätt tjockt.
Högström - Hultström
Norell - Jeppe
Alsing - Tom
Björnfot (Borde egentligen vara en av sex nästa år)
Det känns verkligen som Urbom ut, Högström in. Hänger kanske på Alsing och NHL-intresset för honom.
Sen har väl Urbom en egen vilja också. Känns som en kille som har CV:et för att krämma ut något KHL-kontrakt.
Expert.
Backsidan är man ju minst orolig över, ser riktigt bra ut. En bra mix av defensiva och offensiva backar!SirDIFalot skrev:Garrison har ju kommit in och stärkt upp under säsongen. Det är ingen som "ersätts" i min bok.South_Exil skrev:Exakt.diftobbe89 skrev:Han behöver inte ta någon istid ifrån Björnfot. Han kan vara en av 9/10 backar. Backar kommer att gå sönder under säsongen och det kan vara bra att inte enbart stå med orutinerade juniorer som alternativ.mb81 skrev:Vi har väl rätt tjockt på backsidan. Högström, Hultström, Norell, Jeppe, Tom, Alsing, Björnfot och Lill-Tjomme.
Hur många backar brukar vi ha under A-lagskontrakt? Skulle gärna ha kvar Urbom nu när vi äntligen fått ordning på honom, hans klart bästa säsong för oss var i år. Men.. Det är rätt tjockt.
Högström - Hultström
Norell - Jeppe
Alsing - Tom
Det känns verkligen som Urbom ut, Högström in. Hänger kanske på Alsing och NHL-intresset för honom.
Sen har väl Urbom en egen vilja också. Känns som en kille som har CV:et för att krämma ut något KHL-kontrakt.
Med Högströms eventuella intåg så har vi 2 backar som orkar logga 20+ min varje match. Högström och Hultström.
2 SHL klassbackar.
Gillar Urbom för hans fysik och attityd och det vore synd om han lämnade, men kontraktsläget på övriga backar gör det svårt att få in han.
Björnfot måste få chansen på allvar, han gjorde det bra när han fick spela och det är värt mer om vi även kan lägga lite krut på andra positioner.
Onödigt bra backar....TheForsa skrev:Backsidan är man ju minst orolig över, ser riktigt bra ut. En bra mix av defensiva och offensiva backar!SirDIFalot skrev:Garrison har ju kommit in och stärkt upp under säsongen. Det är ingen som "ersätts" i min bok.South_Exil skrev:Exakt.diftobbe89 skrev:Han behöver inte ta någon istid ifrån Björnfot. Han kan vara en av 9/10 backar. Backar kommer att gå sönder under säsongen och det kan vara bra att inte enbart stå med orutinerade juniorer som alternativ.mb81 skrev:Vi har väl rätt tjockt på backsidan. Högström, Hultström, Norell, Jeppe, Tom, Alsing, Björnfot och Lill-Tjomme.
Högström - Hultström
Norell - Jeppe
Alsing - Tom
Med Högströms eventuella intåg så har vi 2 backar som orkar logga 20+ min varje match. Högström och Hultström.
2 SHL klassbackar.
Gillar Urbom för hans fysik och attityd och det vore synd om han lämnade, men kontraktsläget på övriga backar gör det svårt att få in han.
Björnfot måste få chansen på allvar, han gjorde det bra när han fick spela och det är värt mer om vi även kan lägga lite krut på andra positioner.
Jo det brukar ju bli bra...
Vi Kan för helskotta inte ha Björnfot i topp 6-skaran herregud. Juniorer ska sno platser, inte få dem på förhand. Björnfot ska gå 8.
Högström, Hultström, Nilsson, Alsing, Pettersson, Norell är ju drömmen som sexa. Simon Johansson ska säkert in som sjua, men ser gärna en rutinerad defensiv back till då Nyman verkar älska att rulla på sju. Björnfot får kämpa på försäsong och sno platser vid skador. Som vi alltid har gott om.
Högström, Hultström, Nilsson, Alsing, Pettersson, Norell är ju drömmen som sexa. Simon Johansson ska säkert in som sjua, men ser gärna en rutinerad defensiv back till då Nyman verkar älska att rulla på sju. Björnfot får kämpa på försäsong och sno platser vid skador. Som vi alltid har gott om.
Vi behöver en chef i försvaret. Det visar årets slutspel med all tydlighet. Urbom har varit skadad annars är han den chefen/skägget som vi behöver. Rutinerad back med bra speed. Garrisson är för långsam för shl. Annars en duktig back. Vi kan inte bara ha spelskickliga backar. Måste finnas lite fysik oxå. Hulta, Alsing kan ju liksom inte spela boxplay. Knappt Jesper P heller då han i 90% av fallen ger tillbaka pucken till motståndarna genom dåliga rensningar.
Tittar in i kristallkulan Ang fw sidan:
Brodin är väl den som tydligast behöver ersättas. Där har man troligen tänkt Hedman som ersättare antar jag och då undrar man ju....Som att ersätta Zlatan med Ola Toivonen och förvänta sig samma magi.
Tänker att Wandell ersätter MacD vilket är ett helt ok byte. Ganska säker på att vi kommer lira Wandell med Bergfors. Att inte förlänga med Dick är vansinne men typiskt Jocke. Inte tillräckligt framåtlutad i skridskoåkningen...
Kvar har vi då:
Lilja Josefsson Hedman
Guter Strandberg Haga
Possler Wandell Bergfors
Hank Östman Grewe
Holtz 13 och spelad på Bemas plats i pp
Ågren till Oskarshamn??
Bemström till NHL
AJF till AHL
Jonte AHL eller rehab. Är rejält orolig för honom...
Ante går i pension.
Petteri till finska ligan igen. Bra tekare men kostar mer än han smakar.
Dennis S allsvenskan.
Saknar spetsen i förstakedjan. I övrigt en ok fw sida.
Ang backar
Högström är uber viktig.
Hulta
Tom
Jesper P
Norell ( kan ha gjort för bra intryck så Ahl är möjligt)
Alsing( Hur illa skadad är han? Kan vara Ahl oxå)
Simon J
Björnfot
Helt ok backsida men behöver en chef i försvarsspelet.
Målvakter:
Blir samma tror jag. Nyfödd hos Adam talar för det. Han gör ett år till. Robin blir kvar
Brodin är väl den som tydligast behöver ersättas. Där har man troligen tänkt Hedman som ersättare antar jag och då undrar man ju....Som att ersätta Zlatan med Ola Toivonen och förvänta sig samma magi.
Tänker att Wandell ersätter MacD vilket är ett helt ok byte. Ganska säker på att vi kommer lira Wandell med Bergfors. Att inte förlänga med Dick är vansinne men typiskt Jocke. Inte tillräckligt framåtlutad i skridskoåkningen...
Kvar har vi då:
Lilja Josefsson Hedman
Guter Strandberg Haga
Possler Wandell Bergfors
Hank Östman Grewe
Ågren till Oskarshamn??
Bemström till NHL
AJF till AHL
Ante går i pension.
Dennis S allsvenskan.
Ang backar
Högström är uber viktig.
Hulta
Tom
Jesper P
Simon J
Björnfot
Målvakter:
Blir samma tror jag. Nyfödd hos Adam talar för det. Han gör ett år till. Robin blir kvar
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror det blir;
Lilja - Josefson - Bemström
Dick - Strandberg - Bergfors
Hedman - Wandell - Guter
Hank - Östman - Possler
Högström - Hultström
Norell - Tom
Pettersson - Alsing/Garrison
Hedman - Wandell - Guter
Hank - Östman - Possler
Högström - Hultström
Norell - Tom
DIF!
Hultström(och Högström) är chef!EspenK skrev:Tittar in i kristallkulan Ang fw sidan:
Kvar har vi då:
Lilja Josefsson Hedman
Guter Strandberg Haga
Possler Wandell Bergfors
Hank Östman Grewe
Ågren till Oskarshamn??
Bemström till NHL
AJF till AHL
Ante går i pension.
Dennis S allsvenskan.
Ang backar
Högström är uber viktig.
Hulta
Tom
Jesper P
Simon J
Björnfot
Målvakter:
Haga ska in nånstans. Sen hoppas jag Holtz får chansen.Daniel942 skrev:Jag tror det blir;
Hedman - Wandell - Guter
Hank - Östman - Possler
Högström - Hultström
Norell - Tom
Lilja och Bemström är högst osäkra kort. Men något i stil med detta lär det bli.
Hur ser prognosen ut för Possler? Har för mig att det talades om ett par månader in på säsongen, och då ska han hitta matchtempot igen. Haga ska rimligen in i topp 6, annars hade han valt en annan klubb (sen måste han förstås leverera för att behålla platsen i hierarkin).mb81 skrev:Haga ska in nånstans. Sen hoppas jag Holtz får chansen.Daniel942 skrev:Jag tror det blir;
Hedman - Wandell - Guter
Hank - Östman - Possler
Högström - Hultström
Norell - Tom
Lilja och Bemström är högst osäkra kort. Men något i stil med detta lär det bli.
Gissar:
Lilja - JJ - Haga
Hedman - Wandell - Guter
Grewe - Östman - Holtz
Hank (Possler matchas in under säsongen och breddar truppen)
Har för mig Haga lira center i Mora?
Japp, han lira andracenter i Moram0ng00se skrev:Har för mig Haga lira center i Mora?
Urbom på väg till Tyskland.
Den såg man inte komma, jag hade förväntat mig ett mittenlag i KHL. Lycka till Ürbom.Vikas skrev:Urbom på väg till Tyskland.