MarcusDaze skrev:Undrar vad oddset är på både Enqvist och Zackrisson. Jag röstar i alla fall ja.
Ljungh kan väl spela vinge!
Har vi råd vore det en bra lösning, eftersom Ante är ett osäkert kort med potentialen att leda laget i 6-7 år framöver om det faller väl ut. Tveksamt om vi har råd, men kanske därför vi har snålat med backarna? Tror dessutom att vi är så pass nöjda med Urbom att vi försöker behålla honom, även om behovet av en pålitlig spelskicklig back egentligen är större.
Det borde väl inte vara en ren omöjlighet ekonomiskt? Lyckas antingen Fagerudd eller Bernhardt axla rollen i PP2 på ett acceptabelt sätt tycker jag inte att vi ser ut att vara döda i vattnet åtminstone.
Jag hoppas för guds skull nu inte att någon av Urbom eller Pettersson kommer för båda är alldeles för dåliga med puck. Vi måste ha backar som kan spela ut pucken ur zonen också och inte de som ALLTID gör sarg ut.
Enisen skrev:Jag hoppas för guds skull nu inte att någon av Urbom eller Pettersson kommer för båda är alldeles för dåliga med puck. Vi måste ha backar som kan spela ut pucken ur zonen också och inte de som ALLTID gör sarg ut.
Nog för att Urbom inte är grym med puck, men vet inte riktigt om han är en "sarg ut"-back heller.
Enisen skrev:Jag hoppas för guds skull nu inte att någon av Urbom eller Pettersson kommer för båda är alldeles för dåliga med puck. Vi måste ha backar som kan spela ut pucken ur zonen också och inte de som ALLTID gör sarg ut.
Nog för att Urbom inte är grym med puck, men vet inte riktigt om han är en "sarg ut"-back heller.
Kanske inte men han lär vara i en högre paygrade också. Ser gärna Urbom hos oss nästa säsong men det beror på vad han kostar. Känns som han är en back som kostar mer än vad han smakar sattsäga.
Vilket jävla bullshit. Titta på matcherna framöver och släpp fördomarna, Urbom är snarare underskattad med puck och är en superviktig back för oss, hellre honom än någon jävla chansvärvning som ska vara sådär modernt offensiv och misslyckad som många andra.
Vilket jävla bullshit. Titta på matcherna framöver och släpp fördomarna, Urbom är snarare underskattad med puck och är en superviktig back för oss, hellre honom än någon jävla chansvärvning som ska vara sådär modernt offensiv och misslyckad som många andra.
Nu var ju mer menat som att vi har tillräckligt med defensiva backar? Ska vi ha 4-5 defensiva backar menar du? Falk, Tom Nilsson, Pettersson samt Urbom. Tycker personligen 2 av dessa i mitt tycke, MAX 3. Jösses, på dig låter det som han är lika bra som Högström med puck? Så jävla bra är han inte med puck som du uppenbarligen vill påskina. Som jag skrev tidigare i ett inlägg så ser jag absolut Urbom i nästa lags uppställning men vi måste ha backar som kan TRANSPORTERA pucken också. Ser mycket hellre Urbom än den här Pettersson men det är ganska stora olika prisklasser och våran ekonomi är rätt skit.
Nu var ju mer menat som att vi har tillräckligt med defensiva backar? Ska vi ha 4-5 defensiva backar menar du? Falk, Tom Nilsson, Pettersson samt Urbom. Tycker personligen 2 av dessa i mitt tycke, MAX 3. Jösses, på dig låter det som han är lika bra som Högström med puck? Så jävla bra är han inte med puck som du uppenbarligen vill påskina. Som jag skrev tidigare i ett inlägg så ser jag absolut Urbom i nästa lags uppställning men vi måste ha backar som kan TRANSPORTERA pucken också. Ser mycket hellre Urbom än den här Pettersson men det är ganska stora olika prisklasser och våran ekonomi är rätt skit.
Fast det var ju inte riktigt vad du skrev när du i versaler placerade Urbom bland de begränsade backar som ALLTID slår puck ut. Urbom är ingen offensiv kraft, men inte fan är han så begränsad att sargen är enda lösningen.
Fast det var ju inte riktigt vad du skrev när du i versaler placerade Urbom bland de begränsade backar som ALLTID slår puck ut. Urbom är ingen offensiv kraft, men inte fan är han så begränsad att sargen är enda lösningen.
Då uttryckte jag mig klumpigt, var menat som att vi måste ha backar som även kan hålla i pucken även i det offensiva. Han är oavsett vad ni säger dock en jäkligt begränsad som spelare, kan hålla med om att han är lite underskattad med puck.
Örnen skrev:Pettersson är klar.
SISTA backplatsen står mellan Urbom eller någon annan back. Så med största sannolikhet har vi SHL's svagaste backsida nästa år.
Man vill väl ändå ha minst 7-8 backar i uppställningen. Tror att minst 1 back till ska komma efter Pettersson och Urbom.
EspenK skrev:Hugger vi inte på Anton Holm är det tjänstefel. Vilken säsong han gör.
Målskytt av rang.
Är 27 men kan kanske göra några bra år hos oss i en tredjelina.
Ja, det är ett brott enligt svenskt rätt att inte hugga på en spelare som vid 27 års ålder gjort en enda bra säsong i Hockeyallsvenskan, för att placera honom i vår topp 6, för att han är en spelare som skulle kunna bidra i vår tredjekedja där vi redan har för många forwards.
EspenK skrev:Hugger vi inte på Anton Holm är det tjänstefel. Vilken säsong han gör.
Målskytt av rang.
Är 27 men kan kanske göra några bra år hos oss i en tredjelina.
Ja, det är ett brott enligt svenskt rätt att inte hugga på en spelare som vid 27 års ålder gjort en enda bra säsong i Hockeyallsvenskan, för att placera honom i vår topp 6, för att han är en spelare som skulle kunna bidra i vår tredjekedja där vi redan har för många forwards.
Dumt av mig att tycka att vi behöver billiga målskyttar. Förra säsongen hade vi ju inga problem alls att göra mål. Särskilt dumt att föreslå Holm som gjort detta i bottenlaget SSK. Föreslår Ryan Lasch, Jocke Lindström och Kevin Clark istället. Bara att öppna upp vår skattkista med pengar och ösa ur. Jag borde se det realistiska i att både Engqvist och Zachrisson skulle hamna i Djurgården samma säsong. Du har rätt. Satsa på nån som lyckats i HA är ju inget vi ska hålla på med. Vi ska enbart värva spets från NHL och KHL. Fattar inte vad sportcheferna håller på med. Är ju hur enkelt som helst.
SISTA backplatsen står mellan Urbom eller någon annan back. Så med största sannolikhet har vi SHL's svagaste backsida nästa år.
Härligt ännu en siare som vet hur läget ser och kommer spela, börjar bli riktigt trygg i att laget kommer vara det bästa i serien kommande säsong som börjar i september....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF 1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001