Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Skidlöparn »

När senast hade vi två personer topp tio i poängligan?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Skidlöparn skrev:När senast hade vi två personer topp tio i poängligan?
http://www.eliteprospects.com/league.ph ... eason=2005
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:
Det mest roliga med det där är ju ändå Ľuboš Bartečko. Den gamlingen spelar ta mig fan fortfarande.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Intressant också att Hultström vinner både poäng- och skytteligan för backar! Faktiskt inget jag hade någon koll på.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Upp som en sol, ner som en pannkaka. Snacka om ojämna prestationer denna säsong. Även om dom sista matcherna lämnar en liten besk eftersmak så är det en helt ok säsong. Men det är ju nu det gäller att prestera det lilla extra. Det kan lika gärna bli succé som totalt haveri.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

På grund av den dåliga avslutningen, då det gäller som mest, får säsongen 15/16 IG från mig. Vi hade egentligen allt i egna händer men slarvar bort det totalt med att förlora flera matcher på raken. Det visar väl mest att laget inte riktigt är redo ännu när det gäller som mest, jämfört med konkurrenterna som vann nästan allt i slutet. Matchen imorgon blir verkligen intressant att se hur grabbarna kommer klara sig, är stor skillnad på bäst av 7 och bäst av 3.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

android skrev:Grymt med åttondel mot Brynäs. Ruggigt viktigt att vinna på torsdag. DIF har tappat en hel del senaste 10 matcherna, men det har Brynäs också. Vi har haft säsongens svacka nu. Kör över Brynäs sen grisar vi ner Frölunda.

En helt klart godkänd grundserie av DIF. Ett par puckstudsar åt rätt håll så kunde vi varit 4-5 i serien istället för sjua.

Nu börjar det på riktigt. Det här är det man går och väntar på hela året.
Bra inlägg!
Jag är inte arg, och inte besviken.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Även om jag självklart hoppas att vi tar hem det i två raka mot Brynäs tror jag säsongens avslutning blir precis som förra året: platt fall.

Skillnaden är att i år är det någon som räknar med oss. Vi är förhandstippade att ta oss vidare, vi SKA ta oss vidare, och av allt att döma har vi ett fullsatt - tyst - Hovet imorgon. Jo, tack. Prestationsångest deluxe, 3-5 och sen en snabb terminering på Lördag och så var 2015/2016 slut.
25/4-2025
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Nu kanske jag har selektivt minne men jag kan inte minnas senast vi hade en säsong där det inte har varit något strul

Inga värvningar som behövde ifrågasättas
Inga uttalanden som rörde upp känslor
Inget strul på läktaren
Inga genomsula resultat

Känns som om hela klubben har varit inlindad i bubbelplast.
Har varit rätt skönt att bara behöva ha ångest över nästa match.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

crike skrev: Inga genomsula resultat
Inga vadå?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Alltså spelmässigt har vi så klart även denna säsong några riktiga bottennapp.
Men resultatmässigt så var 2-5 och 1-4 de största förlusterna, det visar väl ändå att vi inte var så lättspelade....... som det ibland kändes (i den bitvis totala röran i egen zon)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Lee Harvey Oswald skrev:Alltså spelmässigt har vi så klart även denna säsong några riktiga bottennapp.
Men resultatmässigt så var 2-5 och 1-4 de största förlusterna, det visar väl ändå att vi inte var så lättspelade....... som det ibland kändes (i den bitvis totala röran i egen zon)
Exakt så.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:Alltså spelmässigt har vi så klart även denna säsong några riktiga bottennapp.
Vi är alltså bra förlorare, eller?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:
Det mest roliga med det där är ju ändå Ľuboš Bartečko. Den gamlingen spelar ta mig fan fortfarande.
Oj vad fort man glömmer. Den där säsongen var magiskt för Svensk Hockey.
Andreas Karlsson gick på vatten både i SHL och för Tre Kronor (floppade sen i Tampa och blev en skadeföljetång).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo

Inlägg av gaspo »

3-0,4-1 TRE PP i förlängningen sedan avgör man. Varför klappar vi alltid igenom när vi leder o spelat ut det andra laget. Ren jävla bontur att vi vinner idag. Man skäms ju för fan för detta lag. Jag undrar vad som händer gång på gång med DIF? Tycker det e så jävla dålig laginsats efter 1:a usch fy fan. Vi kommer inte klara av detta. Brynäs e tyvärr dom som går stärkta efter denna match. Vad har vi nu 1 mål på 20 PP? Glad att vi vinner men detta bådar inte gott tyvärr.

Sallinen det e dags o vakna nu eller har drömmen redan blivit sann khl? Han är ju för fan sämst i laget.
Skriv svar