Oavsett skulle vi nog se skillnad i spelet. Kanske till och med en antydan till spelidé...android skrev:Håller med. Är väl inte DIF som snackat om Landeskog-effekten? In med Boorkzetterberg_88 skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:Boorken får till det ibland. Klockren analys:
"När Dif snackar om Landeskogeffekt när de vinner över ett schweizerost till bottenlag som KHK, då är det verkligen kris."
Det är väl ändå skillnad på DIF och media? Det är ju media som skriver om det där hela jävla tiden.
i DIF så att man kan börja hata tränaren på riktigt.
Allsvenskan 2012/13
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2012/13
25/4-2025
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
förevigtdjurgården skrev:Oavsett skulle vi nog se skillnad i spelet. Kanske till och med en antydan till spelidé...android skrev:Håller med. Är väl inte DIF som snackat om Landeskog-effekten? In med Boorkzetterberg_88 skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:Boorken får till det ibland. Klockren analys:
"När Dif snackar om Landeskogeffekt när de vinner över ett schweizerost till bottenlag som KHK, då är det verkligen kris."
Det är väl ändå skillnad på DIF och media? Det är ju media som skriver om det där hela jävla tiden.
i DIF så att man kan börja hata tränaren på riktigt.

Till grabbarna grus ovan.
Det var ett stort antal fans på detta forum som var helt lyriska efter att vi tagit fjärde raka segern. Jag skrev att spelet hade mycket att önska men fick mothugg direkt för att vara pessimist. Men jag var inte imponerad av att vi lyckades slå två lag som lira ettan i våras.
Allt var guld och gröna skogar hos många forumanhängare och Landeskog var kung.
Så inte var det bara media som pratade om Landeskogeffekt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Jag är stor pessimist i grunden. Särskilt till Challe Berglund.
Men kan ändå glädjas öppet på ett forum efter fyra raka segrar. Det behöver inte betydde att jag tror att saker och ting är frid och fröjd. Men man får väl passa på att glädjas när saker och ting går bra.
Men kan ändå glädjas öppet på ett forum efter fyra raka segrar. Det behöver inte betydde att jag tror att saker och ting är frid och fröjd. Men man får väl passa på att glädjas när saker och ting går bra.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Känn dig inte träffad dåSirDIFalot skrev:Jag är stor pessimist i grunden. Särskilt till Challe Berglund.

Var också riktigt glad över segrarna. Däremot var spelet under all kritik. Men när jag kritiserade det så kom flera svar som klart visade på att jag bara var pessimist och allt skulle lösa sig.
Men, jag har ofta klagat över att det saknas nyanser på detta forum.
Vinner vi är spelet så jävla bra och nu vänder det.
Förlorar vi så är spelet värdelöst och alla ska avgå.
Man kan spela bra och förlora, liksom att det motsatta kan inträffa.
Så, försök inte förvränga min poäng. Klart som fan man är lycklig när vi vinner, även om vi spelat dåligt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Det tragiska är ju att Gabriel Landeskog i stort sett vann matcherna mot före detta Div 1-klubbarna åt oss på egen hand...
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Gabbes bidragande har varit klart avgörande. Absolut.SirDIFalot skrev:Det tragiska är ju att Gabriel Landeskog i stort sett vann matcherna mot före detta Div 1-klubbarna åt oss på egen hand...
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Förra året krävdes det 99 poäng, 1,90 per match, för att gå direkt till kvalspelet. Vi har 22p på 16 matcher, vilket betyder 1,38. För att komma upp till 99 poäng på 36 matcher krävs ytterligare 77 poäng det vill säga 2,14 poäng per match. Dags att knyta skridskorna nu Djurgården!
Edit: Trean just nu, västerås, har 29 p på 15 matcher, dvs 1,93 så det ser ut som att det blir som förra året.
Edit2: malmö kom sjua i fjol till förkval på 81 poäng (på 52 matcher) vilket är 1,56 poäng. För att vi ska komma till 81 poäng krävs 59 p till på 36 matcher. Det är 1,64 per match. Vi har som sagt 1,38.
Edit: Trean just nu, västerås, har 29 p på 15 matcher, dvs 1,93 så det ser ut som att det blir som förra året.
Edit2: malmö kom sjua i fjol till förkval på 81 poäng (på 52 matcher) vilket är 1,56 poäng. För att vi ska komma till 81 poäng krävs 59 p till på 36 matcher. Det är 1,64 per match. Vi har som sagt 1,38.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skaffa en ordentlig hobby....minalman skrev:Förra året krävdes det 99 poäng, 1,90 per match, för att gå direkt till kvalspelet. Vi har 22p på 16 matcher, vilket betyder 1,38. För att komma upp till 99 poäng på 36 matcher krävs ytterligare 77 poäng det vill säga 2,14 poäng per match. Dags att knyta skridskorna nu Djurgården!
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Jag hade en som hette Hockey. Men matematiken är mer pålitlig.Manijock skrev:Skaffa en ordentlig hobby....minalman skrev:Förra året krävdes det 99 poäng, 1,90 per match, för att gå direkt till kvalspelet. Vi har 22p på 16 matcher, vilket betyder 1,38. För att komma upp till 99 poäng på 36 matcher krävs ytterligare 77 poäng det vill säga 2,14 poäng per match. Dags att knyta skridskorna nu Djurgården!
Haha hjälteminalman skrev:Jag hade en som hette Hockey. Men matematiken är mer pålitlig.Manijock skrev:Skaffa en ordentlig hobby....minalman skrev:Förra året krävdes det 99 poäng, 1,90 per match, för att gå direkt till kvalspelet. Vi har 22p på 16 matcher, vilket betyder 1,38. För att komma upp till 99 poäng på 36 matcher krävs ytterligare 77 poäng det vill säga 2,14 poäng per match. Dags att knyta skridskorna nu Djurgården!

- minalman
Allsvenskan 2012/13
Vi har tre tuffa matcher på en vecka framför oss, före landslagsuppehållet. mora, oskarshamn och malmö. Lag som vi slåss med i mittfältet av tabellen. Nio poäng är något att drömma om, men är nödvändigt för att kunna sikta mot toppen igen.
Kanske vi ska spara på allt gnäll en vecka och göra det vi är bäst i Sverige på, supporta vårt lag!
Kanske vi ska spara på allt gnäll en vecka och göra det vi är bäst i Sverige på, supporta vårt lag!
Nånting e ju jävligt fel när alla spelare som kommer till oss bara blir sämre! Ledning,tränare,spelare har varit o är fortfarande ett gäng tama jävlar.
Spelare som varit ett skämt hitills: Bremberg,Ljungh,Sörensen,Fälth.
Fälth?gaspo skrev:Nånting e ju jävligt fel när alla spelare som kommer till oss bara blir sämre! Ledning,tränare,spelare har varit o är fortfarande ett gäng tama jävlar.
Han har varit helt osynlig ju!! Säker han som spelat när vi trott att DIF glömt den 5e spelaren vid ett byte!kaminor skrev:Fälth?gaspo skrev:Nånting e ju jävligt fel när alla spelare som kommer till oss bara blir sämre! Ledning,tränare,spelare har varit o är fortfarande ett gäng tama jävlar.
Tror dock att Granath är viktig för oss i defensiven. Med honom hade vi vunnit igår.
Är det Granath du syftar på?kaminor skrev:Fälth?gaspo skrev:Nånting e ju jävligt fel när alla spelare som kommer till oss bara blir sämre! Ledning,tränare,spelare har varit o är fortfarande ett gäng tama jävlar.
Victory is sweetest when you've known defeat.